Розвиток інтелектуальних транспортних систем
Автор
Клюєв, С. О.
Цимбал, C. В.
Сігонін, А. Є.
Kliuiev, S.
Tsymbal, S.
Sihonin, A.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Мета статі полягає в описі та розгляді розвитку інтелектуальних транспортних систем (ІТС). ІТС –
це системи, які використовують інформаційні технології для покращення ефективності, безпеки,
комфорту та екологічності транспортних процесів. Розвиток ІТС є важливим кроком у напрямі
створення «розумних» міст, де транспортна інфраструктура та сервіси пов’язані між собою. Однією з
головних цілей ІТС є підвищення безпеки руху на дорозі. Завдяки використанню різноманітних сенсорів,
GPS-навігації та систем взаємодії між транспортними засобами водії отримують більш детальну та
швидку інформацію про дорожні умови, можливі небезпеки та інші аспекти, що допомагає уникнути аварій
та зменшити кількість ДТП. Іншою метою ІТС є поліпшення руху на дорозі. Завдяки використанню
технологій інтелектуальної транспортної системи можна зменшити затори, збільшити швидкість руху
транспортних засобів та зменшити час очікування на світлофорі. Крім того, ІТС може допомогти
знизити негативний вплив транспорту на довкілля. Встановлення електронних систем моніторингу
викидів транспортних засобів може допомогти контролювати рівень забруднення повітря в місті та
вживати необхідні заходи для його зниження.
Наведено автоматизовані системи керування кліматом у транспортних засобах, інтерактивні екрани
та розваги для пасажирів, бездротовий доступ до інтернету, системи безпеки та моніторингу стану
пасажирів, а також вдосконалені системи оплати та квитка. Загалом, мета розвитку інтелектуальних
транспортних систем полягає у створенні безпечного, ефективного, комфортного та екологічно
сталого транспортного середовища. ІТС забезпечує взаємодію між різними складовими системи, як-от
транспортні засоби, дорожня інфраструктура, системи управління рухом, інформаційні технології тощо.
Застосування інтелектуальних технологій у транспорті має потенціал до вирішення багатьох проблем,
пов’язаних із транспортними системами, включно із заторами, негативним впливом на довкілля,
аварійними ситуаціями та незручностями для пасажирів. Шляхи розвитку ІТС охоплюють: вдосконалення
сенсорної технології, розвиток алгоритмів машинного навчання та штучного інтелекту, впровадження
сполучених мереж зв'язку та інтернету речей, а також спільну роботу між різними зацікавленими
сторонами, як-от уряд, промисловість та дослідницькі організації. Внаслідок розвитку інтелектуальних
транспортних систем можна очікувати зростання ефективності, безпеки та сталості транспортних
процесів. The purpose of the article is to develop a refined methodology for the general design of a container terminal. The difference
between the given design methodology and the existing ones is that a decision is proposed to change its throughput (annual
container flow passing through it), without changing the dimensions of the container yard and the way containers are stored, that
is, for the same capacity of the container yard. Such cases occur, for example, when it is necessary to reconstruct a container
terminal. Cargo terminals for containers are a specific field of logistics and cargo delivery system, where cargo is processed in
consolidated transport modules - containers.
Considered the main stages of designing a container terminal as a complex stochastic technical system: setting the task (it
should be a single one); selection and determination of elements of technological zones and the structure of the container terminal,
as various connections between system elements; analysis of system functioning (including its modeling); account of interaction
of the system with the environment; consideration of the results of the container transport and technological system and operation.
It is determined that this general methodology can be used during the creation or analysis of any other transformation of a technical
or social system that receives a stream of some objects with one set of parameters, processes it through its structure and outputs
them from other parameters. This method of formalizing the functioning of the container terminal can be used for its calculations,
modeling, research and optimization. In the processes of interaction with environmental systems, the container terminal passes
from one state to another, which is characterized by the types and volume of technological operations that must be performed at
a certain moment, cargo that must be stored, delivered to and from the terminal, assembled, sorted, business employee
processes, forklifts, cranes and other equipment in use. The functioning of the container terminal (part of the warehouse system)
as a procedure of transitions from one state to another can be represented in the form of a graph or transition probability matrix.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42734