Удосконалення методики визначення нормативів тягових властивостей автомобіля SKODA FABIA при стендовому діагностуванні
Автор
Мармут, І. А.
Кашканов, В. А.
Зуєв, В. О.
Marmut, I.
Kashkanov, V.
Zuiev, V.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Як відомо, основними вихідними параметрами, що характеризують стан силового агрегату, є
значення потужності і крутного моменту. Ці параметри визначають динамічні якості автомобіля, а
також можуть впливати на витрату палива і рівень шкідливих викидів.
Зазначені параметри перевіряють за допомогою тягових роликових стендів. Такі стенди дають змогу
відтворити реальні швидкісні і навантажувальні режими. Зазвичай на стендах вимірюють тягову силу на
ведучих колесах. Потім легко розрахувати потужність на певній швидкості випробувань. Тягова сила
визначається, з одного боку, вихідним крутним моментом двигуна, з іншого боку – механічними втратами
у трансмісії. Зі свого боку момент визначається досконалістю процесу згоряння, повнотою використання
енергії продуктів згоряння, механічними втратами у самому двигуні.
Коли немає надійної, отриманої експериментально зовнішньої швидкісної характеристики двигуна
внутрішнього згоряння, для її наближеної побудови зазвичай використовують формулу Лейдермана.
Ця методика дає задовільне наближення залежності потужності від обертів. Однак крива моменту
помітно відрізняється від експериментальної через те, що використовує тільки одну експериментальну
точку – максимальну потужність і відповідні їй оберти. Тому запропонована уточнена методика побудови
зовнішньої швидкісної характеристики на прикладі автомобіля SKODA FABIA за допомогою додаткових
рівнянь, які уточнюють значення емпіричних коефіцієнтів A, B, C.
На основі уточненої зовнішньої швидкісної характеристики двигуна перераховані оберти колінчатого
валу у швидкість, і за виведеною формулою побудовано графік припустимої тягової сили від швидкості.
Також визначені нормативи діагностичних параметрів силового агрегату в режимі розгону під частковим
навантаженням.
Запропонована методика реєстрації діагностичних параметрів двигуна із визначення їхніх
нормативних значень забезпечує індивідуальний підхід до діагностування технічного стану автомобілів. As you know, the main output parameters characterizing the state of the power unit are the power and torque values. These
parameters determine the dynamic qualities of the car, and can also affect fuel consumption and the level of harmful emissions.
The above parameters are checked using traction roller stands. Such stands allow you to reproduce real speed and load
modes. Usually, the traction force on the drive wheels is measured on the stands. It is then easy to calculate the power at a given
test speed. Traction force is determined, on the one hand, by the output torque of the engine, on the other hand, by mechanical
losses in the transmission. In turn, the moment is determined by the perfection of the combustion process, the complete use of
the energy of combustion products, and mechanical losses in the engine itself.
When there is no reliable, experimentally obtained external speed characteristic of an internal combustion engine, Leiderman's
formula is usually used for its approximate construction.
This technique gives a satisfactory approximation of the dependence of power on revolutions. However, the moment curve is
noticeably different from the experimental one. due to the fact that it uses only one experimental point - the maximum power and
the corresponding revolutions. Therefore, a refined method of building the external speed characteristic using the example of the
SKODA FABIA car is proposed using additional equations that specify the values of the empirical coefficients A, B, C.
On the basis of the refined external speed characteristics of the engine, the revolutions of the crankshaft are converted into
speed, and a graph of the permissible traction force against the speed is drawn according to the derived formula. Standards for
diagnostic parameters of the power unit in acceleration mode under partial load are also defined.
The proposed method of registering engine diagnostic parameters to determine their normative values provides an individual
approach to diagnosing the technical condition of cars.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42738