• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2023. № 2
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2023. № 2
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Функціонально-вартісний аналіз системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки

Author
Борисюк, Д. В.
Зелінський, В. Й.
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Наукові праці ВНТУ. 2023. № 2 [7]
Abstract
Функціонально-вартісний аналіз – метод системного дослідження функцій об'єкта з метою пошуку балансу між його собівартістю і корисністю. Функціонально-вартісний аналіз проводять при розробці та постановці на виробництво нових виробів, підвищенні техніко-економічного рівня продукції. При проєктуванні здійснюється пошук оптимальних технічних рішень, встановлення граничних нормативів витрат з виготовлення розроблюваних об'єктів та визначення найбільш ефективних умов їх використання. На етапі виробництва для вдосконалення об’єктів виявляються зайві витрати, визначаються диспропорції між значимістю функцій для споживача і витратами на їх забезпечення, здійснюється пошук резервів для зниження собівартості і підвищення якості виробів. У статті представлено функціонально-вартісний аналіз системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ». Розроблено функціональну модель системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ» та класифікацію функцій її функціональної моделі. Визначено коефіцієнт корисності системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ» шляхом побудови матриці пріоритетів за відомою методикою розрахунку. Узагальнюючий критерій витрат при проєктуванні технічних чи виробничих систем враховує витрати на всіх етапах життєвого циклу системи, для оцінки яких побудовано матрицю витрат системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ», з якої визначають коефіцієнт витрат. Побудовано діаграму корисності функцій системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ», діаграму ранжування функцій системи відносно коефіцієнта корисності, функціонально-вартісну діаграму системи, діаграму витрат функцій системи, діаграму ранжування функцій системи відносно коефіцієнта витрат, діаграму значень показника функціональної вартості функцій системи, діаграму ранжування функцій системи відносно показника функціональної вартості. За побудованими діаграмами визначено функції системи регулювання тиску повітря в шинах коліс військової автомобільної техніки «КрАЗ», що мають позитивний функціонально-вартісний показник та найбільший рейтинг із розглянутих функцій. Операції або функції, що мають найбільший функціонально-вартісний показник і ранг є тими операціями, вдосконалення яких веде до подальшого розвитку системи або досягнення мети аналізу.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42760
View/Open
Функціонально-вартісний аналіз системирегулювання тиску повітря в шинах.pdf (662.0Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ