dc.contributor.author | Волков, B. П. | uk |
dc.contributor.author | Внукова, Н. В. | uk |
dc.contributor.author | Позднякова, О. І. | uk |
dc.contributor.author | Волкова, Т. В. | uk |
dc.contributor.author | Кужель, В. П. | uk |
dc.contributor.author | Віштак, І. В. | uk |
dc.contributor.author | Volkov, V. | en |
dc.contributor.author | Vnukova, N. | en |
dc.contributor.author | Pozdniakova, O. | en |
dc.contributor.author | Volkova, T. | en |
dc.contributor.author | Kuzhel, V. | en |
dc.contributor.author | Vishtak, I. | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T07:17:47Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T07:17:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Волков B. П., Внукова Н. В., Позднякова О. І., Волкова Т. В., Кужель В. П., Віштак І. В. Методологічні основи підготовки фахівців з впровадження системи рециклінгу автомобілів в Україні. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2023. № 3. С. 90-99. | uk |
dc.identifier.issn | 1997–9266 | |
dc.identifier.issn | 1997–9274 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42807 | |
dc.description.abstract | Метою роботи є розробка методології та програми підготовки фахівців до організації виробничої
діяльності у галузі транспортних машин та технологій так, щоби забезпечити раціональніше природокористування та мінімізацію наслідків як від виробництва, так і від експлуатації та утилізації
транспортних засобів на стан довкілля за використання нових ресурсоощадних технологій.
Методика викладання дисципліни базується на використанні інноваційних методів навчання та
освітніх технологій, а саме: методів синектики, багатовимірних матриць, вільних асоціацій, евристичних запитань, неімітаційних методах навчання та методу інверсії, який орієнтований на пошук
ідей для вирішення творчого завдання у нових, несподіваних напрямках.
Результати: розроблено силабус вибіркової дисципліни для магістрів спеціальностей «101 Екологія» та 274 «Автомобільний транспорт». Силабус дисципліни складається з теоретичного курсу
лекцій та циклу практичних робіт. У лекційному курсі передбачено блок лекцій, який знайомить здобувачів другого рівня освіти з екологічними аспектами сучасних технологій утилізації металевих
деталей автотранспортних засобів, екологічно безпечними методами утилізації акумуляторних
батарей та каталітичних нейтралізаторів. У другому блоці аналізуються сучасні технології утилізації неметалевих деталей автомобілів, а саме полімерів, мастильних матеріалів та зношених шин.
Особливу увагу приділено аналізу різноманітних засобів застосування продуктів рециклінгу автокомпонентів в процесі виробництва промислової продукції. Під час розробки циклу практичних робіт використано методи інверсії, багатовимірних матриць, комп’ютерних технологій тощо. Для перевірки
знань передбачено тестові завдання різного рівня та іспит.
Наукова новизна роботи полягає в розробці матеріалів та створенні нової дисципліни для підготовки фахівців, спроможних брати участь у створенні нової для України галузі промисловості — авторециклінгу.
Практична значимість роботи полягає у можливості використання результатів роботи для розробки навчальних планів різних дисциплін широкого кола спеціальностей, спрямованих на вирішення питань раціонального природокористування. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the work is to develop a methodology and program for training specialists for the organization of production activities in the field of transport vehicles and technologies in a way that would ensure rational environmental management and minimization of the consequences of the production, operation and disposal of motor vehicles on the state of the
environment using resource-saving technologies.
The method of teaching the discipline is based on the use of innovative teaching methods and educational technologies,
namely: methods of synectics, multidimensional matrices, free associations, heuristic questions, non-imitation teaching methods and the inversion method, which is focused on finding ideas for solving a creative task in new, unexpected directions.
Results: the syllabus of the selective discipline was developed for the masters of specialties "101 Ecology" and 274
"Automobile transport". The syllabus of the discipline consists of a theoretical course of lectures and practical works. The
lecture course includes a block of lectures that acquaints the students with the 2nd level of education with the environmental
aspects of modern technologies for recycling metal parts of motor vehicles, environmentally safe methods of recycling batteries and catalytic converters. The second block is devoted to the analysis of modern technologies for recycling nonmetallic car parts, namely polymers, lubricants and worn tires. Special attention is paid to the analysis of various means of
application of auto component recycling products in the production of industrial products. In the development of the cycle of
practical works, methods of inversion, multidimensional matrices, computer technologies, etc. were used. To test
knowledge, test tasks of various levels and an exam are provided.
The scientific novelty of the work consists in the development of materials and the creation of a new discipline for the
training of specialists who will be able to take part in the creation of a new industry for Ukraine, namely auto recycling.
The practical significance of the work lies in the possibility of using the results of the work in the development of curricula
of various disciplines for a wide range of specialties that deal with issues of rational nature management. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 90-99. | uk |
dc.relation.uri | https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2893 | |
dc.subject | інноваційні методи освіти | uk |
dc.subject | рециклінг | uk |
dc.subject | раціональне природокористування | uk |
dc.subject | екологічно чисті технології | uk |
dc.subject | утилізація відходів | uk |
dc.subject | компоненти автомобілів | uk |
dc.subject | innovative methods of education | en |
dc.subject | recycling | en |
dc.subject | rational use of nature | en |
dc.subject | ecologically clean technologies | en |
dc.subject | waste disposal | en |
dc.subject | auto components | en |
dc.title | Методологічні основи підготовки фахівців з впровадження системи рециклінгу автомобілів в Україні | uk |
dc.title.alternative | Methodological fundamentals of training specialists for the implementation of the car recycling system in Ukraine | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 629.017 | |
dc.relation.references | Н. В. Внукова, В. П. Волков, І. В. Грицук, О. Ї. Позднякова, і Т. В. Волкова, Екобезпека та ресурсозбереження
при утилізації автомобілів. Херсон, Україна: Видавництво ОЛДІ_ПЛЮС, 2021. | uk |
dc.relation.references | А. І. Прокопенко, Є. В. Підчасов, В. В. Москаленко, С. О. Доценко, і В. В. Лебедєва, Технології дистанційного
навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів. Харків, Україна: Мітра, 2019. | uk |
dc.relation.references | Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE, Ю. В. Триус, Ред., Черкаси, Україна: ЧДТУ, 2012, 220 с. | uk |
dc.relation.references | В. М. Кухаренко, Тьютор дистанційного та змішаного навчання. Київ, Україна: Міленіум, 2019. | uk |
dc.relation.references | Claus Nygaard, Geoffrey Crisp, Kayoko Enomoto, and Richard Warner, Teaching and Learning Practices in Higher Education. Australia: Libri Publishing Ltd. Innovative, 2018. ISBN: 9781911450351 . | en |
dc.relation.references | John Branch, Sarah Hayes, Anne Hørsted and Claus Nygaard. Innovative Teaching and Learning in Higher Education,
pp. 444, 2017. ISBN: 9781911450085 . | en |
dc.relation.references | Сучасні платформи для дистанційного навчання: широкий вибір, безмежні можливості. [Електронний ресурс].
Режим доступу: http://hrdocs.ru/poleznaya-informacziya/sovremennyie-platformyi-dlya-distanczionnogo-obucheniya-shirokijvyibor,-bezgranichnyie-vozmozhnosti . Дата звернення: 29.04.2020. | uk |
dc.relation.references | В. Г. Гетта, та ін., Дистанційне навчання: дидактика, методика, організація. Чернігів, Україна: ЧНПУ, 2017. | uk |
dc.relation.references | В. Бакіров, і М. Огарков, «Пандемія може назавжди змінити вищу освіту,» Дзеркало тижня. 2021. [Електронний
ресурс]. Режим доступу: https://zn.ua/ukr/EDUCATION/pandemija-mozhe-nazavzhdi-zminiti-vishchu-osvitu.html . | uk |
dc.relation.references | О. С. Воденнікова, Л. В. Воденнікова, і Л. П. Гайдук, «Застосування дистанційного навчання в закладах вищої
освіти,» на Бъдещите изследвания, XVI Міжнар. наук.-практ. конф., Софія, 2020, с. 9-12: | uk |
dc.relation.references | Н. Внукова, і О. Позднякова, «Методологічні основи підготовки фахівців до застосування ресурсозберігаючих
та природоохоронних технологій в автомобільно-дорожній галузі України в умовах дистанційної освіти,» in Theoretical
foundations of pedagogy and education: collective monograph. Section — Theory, practice and teaching methods. Boston:
Primedia eLaunch, 2022, рр. 497-510. https://doi.org/10.46299/ISG.2022.MONO.PED.2 . | uk |
dc.relation.references | International Material Data System (IMDS), 2020. [Electronic resource]. Available: http://www.mdsystem.com . | en |
dc.relation.references | Global Automotive Declarable Substance List (GADSL), 2012. [Electronic resource]. Available: http://www.gadsl.org . | en |
dc.relation.references | А. В. Гриценко, Н. В. Внукова, і О. І. Позднякова, «Сучасне спалювання продуктів піролізу шин та деревних пелетт,» Енергетика, т. 64, № 4. с. 363-376, 2021. https://doi.org/10.21122/1029-7448-2021-64-4-363-376 . | uk |
dc.relation.references | Н. В. Внукова, та О. І. Позднякова, «Ресурсозберігаючі та природоохоронні технології на транспорті,» Свідоцтво про авторське право на службовий твір науково-практичного характеру № 58460, 05.02.2015 р. | uk |
dc.relation.references | V. Volkov, N. Vnukova, I. Taran, O. Pozdnyakova, and T. Volkova, “Influence of diesel vehicles on the biosphere,”
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, no. 5, pp. 94-99, 2021. [Electronic resource]. Available: https://isgkonf.com/theoretical-foundations-of-pedagogy-and-education-2/ . | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-168-3-90-99 | |