Критичний огляд сучасних тенденцій у забезпеченні якості отворів під час свердління пакетів вуглепластик/титановий сплав
Автор
Колесник, В. О.
Лисенко, Б. Г.
Басов, В. В.
Довгополов, А. Ю.
Некрасов, Ю. О.
Панченко, А. В.
Ярош, В. Ю.
Kolesnyk, V.
Lysenko, B.
Basov, V.
Dovgopolov, A.
Nekrasov, Yu.
Panchenko, A.
Yarosh, V.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У останні десятиліття пакети вуглепластик/титановий сплав набули поширення у виробництві компонентів авіаційної техніки на противагу використанню окремо волокнистих матеріалів та металевих сплавів, що пов’язано з вищими фізико-механічними та експлуатаційними властивостями пакетів у порівнянні зі сплавами. Разом з розширенням сфери застосування пакетів вуглепластик/титановий сплав збільшились і валова частка механічних операцій, що значною мірою пов’язано з необхідністю з’єднання шарів вуглепластику з шарами титанового чи алюмінієвого сплаву. У цьому контексті найпоширенішою операцією механічної обробки є свердління отворів. Одночасне оброблення різних за структурою, хімічним складом та фізико-механічними характеристиками матеріалів пакетів викликає низку викликів як перед дослідниками, так і інженерами в аспекті забезпечення економічної точності та якості отворів у шарах вуглепластику та титанового сплаву. Незважаючи на великий обсяг досліджень зі свердління отворів у пакетах вуглепластик/титановий сплав, всебічне розуміння основних параметрів свердління та їхній вплив на точність та якість отворів є недостатнім. Метою статті є критичний огляд процесів свердління отворів у пакетах вуглепластик/титановий сплав та вплив цих процесів на параметри обробки. Для узагальнення сучасних досягнень в галузі обробки пакетів проведено комплексний аналіз літератури. Розглянуті аспекти, які включають вплив режимів різання та технологій механічної обробки на показники якості отворів. Особливу увагу приділено обговоренню параметрів свердління у перехідній зоні шарів пакета, а також впливу різних стратегій і послідовності свердління на результати свердління пакетів вуглепластик/титановий сплав. Зокрема, вказано на поточні недоліки дослідження та означено подальші напрямки досліджень. Стаття спрямована на надання науковому та виробничому співтовариству повного розуміння процесів свердління пакетів. In recent decades, CFRP/titanium alloy stacks have become widespread in the production of aircraft components, as
opposed to the use of separate FRP and metal alloys, which is due to the higher physical-mechanical and operational properties of the stacks compared to alloys. Along with the expansion of the scope of application of CFRP/titanium alloy stacks, the gross share of mechanical operations also increased, which is largely related to the need to connect CFRP layers with the layers of titanium or aluminum alloy. In this context, the most common machining operation is drilling holes. The simultaneous machining of stacks with different structures, chemical composition, and physic-mechanical properties raises a number of challenges for both researchers and engineers in terms of ensuring the economic accuracy and quality of the machining at the same time in the layers of CFRP and titanium alloy. Despite the large amount of research devoted to the drilling of CFRP /titanium alloy stacks, a comprehensive understanding of the basic parameters of drilling and their influence on the accuracy and quality of holes is insufficient. This paper aims to provide a critical review of drilling mechanisms and their impact on machining parameters in the fabrication of holes in CFRP/titanium alloy stacks for the research and manufacturing communities. In this regard, a comprehensive analysis of the literature was conducted to summarize the current achievements in the field of stack machining. Aspects considered include the influence of cutting parameters and machining technologies, hole quality parameters. Particular attention was paid to the discussion of various parameters of drilling at the interface of the layers of the package, as well as the influence of different strategies and sequences of drilling on the results of drilling CFRP/titanium alloy stacks. In addition, current research shortcomings and future research trends are indicated. The review aims to provide the scientific and industrial community with a comprehensive understanding of stacks drilling mechanisms.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42858