Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГаража, О. П.uk
dc.contributor.authorШевчук, Д. О.uk
dc.contributor.authorКулик, Л. С.uk
dc.contributor.authorHarazha, O.en
dc.contributor.authorShevchuk, D.en
dc.contributor.authorKulyk, L.en
dc.date.accessioned2024-06-24T08:39:57Z
dc.date.available2024-06-24T08:39:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationГаража О. П. Трудові ресурси авіаційної галузі України: стан та перспективи [Текст] / О. П. Гаража, Д. О. Шевчук, Л. С. Кулик // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2023. – № 6. – С. 71-77.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42870
dc.description.abstractОбґрунтовано сучасний стан та перспективи розвитку трудових ресурсів авіаційної галузі. Проаналізовано середню кількість штатних працівників транспортної системи в цілому, та авіаційної галузі зокрема. Виявлено, що у сфері наземного та водного транспорту відбулося скорочення персоналу, тоді як на авіаційному транспорті спостерігається постійне зростання працівників. Обґрунтовано, що на формування трудових ресурсів авіаційної галузі впливають санітарно-епідеміологічні та політичні чинники. Показано, що на фоні повільного зростання заробітної плати у наземному та водному транспорті, оплата праці на авіаційному транспорті має високі показники. Доведено, що за досліджуваний період відбувається зростання плинності кадрів на авіаційному транспорті майже у два рази, при цьому цей показник не перевищує розмір відповідного виду економічної діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність», а у наземному та водному транспорті відбулося незначне зменшення плинності у порівнянні з початком періоду дослідження. Виявлено, що скорочення працівників авіаційного транспорту менше за аналогічний показник за видом економічної діяльності, але більше за показники скорочення штатів у наземному та водному транспорті. Показано, що перспективами розвитку трудового потенціалу авіаційної галузі є: 1 — розробка єдиної цілісної мотиваційної системи, яка спонукатиме працівників авіаційних підприємств до високопродуктивної праці, підвищення якості послуг та ретельності виконання обов’язків та доручень; 2 — подальший розвиток тісної взаємодії між закладами освіти та авіаційними підприємствами; 3 — посилення міжнародної співпраці та впровадження досвіду іноземних держав у формування та організацію трудових колективів, мотивації працівників та їхньої професійної підготовки; 4 — формування вітчизняного світогляду, який передбачає ринковий менталітет працівника, пошана до приватної власності, адаптація до змінювання ринкових умов. Визначено, що перспективними напрямами розвитку трудових ресурсів є набуття та впровадження найкращого європейського досвіду якості обслуговування клієнтів та досягнення високих показників на вітчизняних підприємствах.uk
dc.description.abstractThe article substantiates the current state and prospects for the development of labor resources in the aviation industry. The average number of full-time employees of the transport system on the whole and the aviation industry in particular was analyzed. It has been shown that in the sphere of land and water transport the reduction of staff took place, whereas in air transport constant growth of the staff is observed. It is substantiated that sanitary-epidemiological and political factors influence the formation of labor resources in the aviation industry. It is shown that, against the backdrop of the slow growth of salaries in land and water transport sphere, remuneration in aviation transport has high indices. It has been proved that during the studied period fluctuation of personal in aviation transport increased almost two times, at the same time this index does not exceed the corresponding index in such branch of economic activity as “Transport, warehousing facilities, postal and express delivery service”, but in land and water transport slight decrease of fluctuation of personal as compared with the initial period of study is observed. It has been determined that the reduction of the personal in aviation transport is less than the analogous index for the type of economic activity, but greater than the indices of the reduction of the personal in land and water transport. It is shown that the prospects for the development of the labor potential of the aviation industry are: 1 — development of a single integrated motivational system that will encourage employees of aviation enterprises to work with higher productively, improve the quality of service, thoroughly perform their duties; 2 — further development of close cooperation between educational institutions and aviation enterprises; 3 — strengthening of the international cooperation and implementing the experience of foreign countries in the formation and organization of labor teams, employee motivation and their professional training; 4 — formation of modern worldview, which provides the market mentality of the employee, respect for private property, adaptation to the variability of market conditions. Perspective directions of labor resources development is implementation of the European experience, aimed at improvement of clients` service quality and enhancement of the performance at the enterprises of the branch.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 6 : 71-77.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2957
dc.subjectавіаціяuk
dc.subjectтранспортuk
dc.subjectекономічна діяльністьuk
dc.subjectштатuk
dc.subjectтрудові ресурсиuk
dc.subjectоплата праціuk
dc.subjectaviationen
dc.subjecttransporten
dc.subjecteconomic activityen
dc.subjectstaffen
dc.subjectlabor resourcesen
dc.subjectwagesen
dc.titleТрудові ресурси авіаційної галузі України: стан та перспективиuk
dc.title.alternativeLabor resources of the aviation industry of Ukraine: state and prospectsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc331.2.629.7
dc.relation.referencesМ. М. Андрієнко, і А. С. Коваленко, «Ефективність використання трудових ресурсів на підприємствах авіабудівної галузі в Україні,» Причорноморські економічні студії, вип. 64, с. 30-35, 2021.uk
dc.relation.referencesО. В. Ареф’єва, Н. В. Коваленко, і Я. О. Степанюк, «Економічне забезпечення формування та використання трудового потенціалу підприємством,» Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління, т. 30 (69), № 1, с. 57-62, 2019. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_econ_2019_30(69)_1_13 .uk
dc.relation.referencesВ. В. Іванченко, і О. В. Кривда, «Оцінка трудових ресурсів у системі стратегічного управління підприємством,» Економіка і суспільство, вип. 15, с. 309-315, 2018. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/ 48.pdf .uk
dc.relation.referencesН. М. Богацька, і А. А. Гендега, «Фактори впливу на трудові ресурси підприємства,» International scientific e-journal ΛΌГOΣ, № 16. 2020. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ukrlogos.in.ua/10.11232-2663-4139.16.31.htmluk
dc.relation.referencesВ. П. Решетило, Н. С. Міщенко, і О. В. Шубна, Трудові ресурси регіонів: просторове розміщення та підвищення ефективності використання, моногр. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. ХНУМГ, 2014, 157 с.uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України, Транспорт України 2021. 2022. 114 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.relation.referencesВ. О. Шишкін, і Н. В. Лозова, «Проблема плинності кадрів на підприємстві та шляхи її вирішення,» Інвестиції: практика та досвід, № 12, с. 47-48, 2009. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2009_12_13 .uk
dc.relation.referencesГ. П’ятницька, «Дуальність наслідків плинності кадрів у внутрішній торгівлі,» Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, № 4, с. 114-128, 2016. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2016_4_10 .uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України, Транспорт України 2020, 116 с, 2021. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України, Транспорт України 2019, 2020, 115 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2018, 2019, 154 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2017, 2018, 168 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.relation.referencesДержавна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2016, 2017, 175 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-171-6-71-77


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію