Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorШевчук, О. Ф.uk
dc.contributor.authorShevchuk, O. F.en
dc.date.accessioned2024-08-02T08:33:51Z
dc.date.available2024-08-02T08:33:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationШевчук О. Ф. Моделювання та статистична оцінка впливу вищої освіти на формування показників злочинності в Україні. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2024. № 3. С. 86–95.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43099
dc.description.abstractThe paper conducts an information-analytical study of correlations between the number of crimes committed on the territory of Ukraine and the total number of students of higher education institutions (HEIs). A detailed analysis of the corresponding correlation field, in the section of separate time periods, made it possible to identify three areas of points with a fairly close linear relationship between the specified indicators. In the first period (1990—1994), the rapid growth of the level of criminogenicity in the country with minor changes in the contingent of students of higher education institutions was due to the socio-economic crisis caused by the collapse of the USSR. In the second time period (1995—2015), a characteristic reverse cause-and-effect relationship is observed for the studied indicators. The constructed regression model proved to be adequate, with all its parameters being statistically significant at a confidence level of p = 0.95. Specifically, it was established that an average 1 % increase in the number of HEI students during this period is accompanied by a 0.43 % decrease in the total number of committed crimes. Similar statistical estimates were obtained considering a one-year lag in the values of the endogenous variable. In the third time period (2015—2021), there is a change in the direction of the correlation between the studied indicators. Namely, it was established that an average 1 % decrease in the number of HEI students is accompanied by a 2.23 % decrease in the number of committed crimes. This atypical behavior and violation of their causeand-effect relationship are explained by the systemic influence of several factors, among which the key ones are the hybrid military actions of the Russian Federation on the territory of Ukraine and the corresponding increase in migration processes due to the introduction of a visa-free regime with EU countries. The article attempts to combine the separate time periods (1995—2015 and 2015—2021) into one regression equation by introducing additional indicator variables. The generalized criminological model built as a result of the proposed approach has high accuracy (MAPE = 4.51 %), significant correlation indicators (R = –0.937), is adequate, and all its parameters are statistically significant.en
dc.description.abstractПроведено інформаційно-аналітичне дослідження кореляційних зв`язків між кількістю вчинених злочинів на території України та загальною чисельністю студентів закладів вищої освіти (ЗВО). Деталізований аналіз відповідного кореляційного поля, в розрізі окремих часових періодів, дозволив виділити три області точок з досить тісним лінійним зв`язком між зазначеними показниками. У першому періоді (1990—1994 рр.) стрімке зростання рівня криміногенності країни за незначних змін контингенту студентів ЗВО обумовлюється кризовими соціально-економічними явищами, ви- кликаними розпадом СРСР. У другому часовому періоді (1995—2015 рр.) спостерігається характерний для досліджуваних по- казників причинно-наслідковий зв`язок зворотного напрямку. При цьому побудована регресійна модель виявилася адекватною, а всі її параметри — статистично значущими з довірчою ймовірністю p = 0,95. Зокрема встановлено, що середнє 1 %-не зростання чисельності студентів ЗВО, в цьому періоді, супроводжується 0,43 %-м зменшенням загальної кількості вчинених злочинів. Подібні статистичні оцінки отримано й з урахуванням лагової затримки в один рік у значеннях ендогенної змінної. У третьому часовому періоді (2015—2021 рр.) відбувається зміна у напрямку кореляційного зв`язку між досліджуваними показниками. А саме встановлено, що середнє 1 %-не зменшення кількості студентів ЗВО супроводжується 2,23 %-м зменшенням кількості вчинених злочинів. Така атипова поведінка та порушення їхнього причинно-наслідкового зв`язку пояснюється системним впливом низки факторів, серед яких ключовими є гібридні військові дії РФ на території України з відповідним зростанням міграційних процесів внаслідок запровадження безвізового режиму з країнами ЄС. В статті здійснено спробу поєднання окремих часових періодів (1995—2015 рр. та 2015—2021 рр.) одним регресійним рівнянням, через введення додаткових індикаторних змінних. Побудована в результаті запропонованого підходу узагальнена кримінологічна модель має високу точність (MAPE = 4,51 %), суттєві показники кореляції (R = –0,937), є адекватною, а всі її параметри — статистично значущими.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 86–95.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/3039
dc.subjectкількість вчинених злочинівuk
dc.subjectзлочинністьuk
dc.subjectконтингент студентівuk
dc.subjectмоделюванняuk
dc.subjectрегресійна модельuk
dc.subjectаномальні значенняuk
dc.subjectnumber of committed crimesen
dc.subjectcrimeen
dc.subjectcontingent of studentsen
dc.subjectmodelingen
dc.subjectregression modelen
dc.subjectabnormal valuesen
dc.titleМоделювання та статистична оцінка впливу вищої освіти на формування показників злочинності в Україніuk
dc.title.alternativeModeling and Statistical Assessment of the Impact of Higher Education on Crime Rates in Ukraineen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.1:343.98
dc.relation.referencesBuba Saad, “Income inequality, good governance and crime in some selected European countries.” Doctoral thesis / Universiti Putra Malaysia, 2019. http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/83089/en
dc.relation.referencesS. Buba, S. Ishak, and M. Noor, “Income Inequality and Property Crime in Selected Southern and Eastern European Countries,” International Journal of Economics and Management, no. 12 (S2), pp. 567-581, 2018. http://www.ijem.upm.edu.my/vol12_noS2/20) %20Income %20Inequality %20and %20Property %20Crime.pdf .en
dc.relation.referencesRui Miguel Vieira Marques da Costa, “Education, Work and Crime: Evidence from Educational Reforms.” Doctoral thesis (Ph.D) / UCL (University College London), 2018. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/10047101/1/Thesis %20April.pdf .en
dc.relation.referencesL. Lochner, “Education and crime,” The Economics of Education: A Comprehensive Overview, pp. 109-117, 2020 https://doi.org/10.1016/B978-0-12-815391-8.00009-4 .en
dc.relation.referencesL. Lochner, and E. Moretti, “The effect of education on crime: Evidence from prison inmates, arrests, and selfreports,” American Economic Review, no. 94 (1), pp. 155-189, 2004. https://doi.org/10.1257/000282804322970751en
dc.relation.referencesH. T. M. Nguyen, “Do more educated neighbourhoods experience less property crime? Evidence from Indonesia,” International Journal of Educational Development, no. 64, pp. 27-37, 2019. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.12.005en
dc.relation.referencesS. Sezer, O. Kahya, and K. Yildirim, “Eğitim ve Suç Arasındaki İlişkinin Sosyolojik Analizi,” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, no. 9 (2), pp. 441-452, 2022. https://doi.org/10.21666/muefd.989472en
dc.relation.referencesR. Fast, “The Effects Of Education On Alabama’s Violent Crime Rate,” SocioEconomic Challenges, no. 5 (2), pp. 5-14, 2021. https://doi.org/10.21272/sec.5(2).5-14.2021 .en
dc.relation.referencesM. S. Shaari, et al., “Debunking conventional wisdom: Higher tertiary education levels could lead to more property crimes in Malaysia,” Cogent Social Sciences, no. 9 (2), 2023. https://doi.org/10.1080/23311886.2023.2245638 .en
dc.relation.referencesB. Bell, R. Costa, and S. Machin, “DP13162 Why Does Education Reduce Crime?” CEPR Discussion Paper no. 13162. CEPR Press, Paris & London, 60 p., 2018. https://repec.cepr.org/repec/cpr/ceprdp/DP13162.pdfen
dc.relation.referencesS. Machin, O. Marie, and S. Vujić, “Youth Crime and Education Expansion,” German Econ. Rev., no. 13 (4), pp. 366- 384, 2012. https://doi.org/10.1111/j.1468-0475.2012.00576.xen
dc.relation.referencesC. Wang, X. Liu, Z. Yan, and Y. Zhao, “Higher education expansion and crime: New evidence from China,” China Economic Review, no. 74, p. 101812, 2022. https://doi.org/10.1016/j.chieco.2022.101812 .en
dc.relation.referencesN. Jha, “No time for crime? The effect of compulsory engagement on youth crime,” Papers in Regional Science, no. 100 (6), pp. 1571-1597, 2021. https://doi.org/10.1111/pirs.12624 .en
dc.relation.referencesR. Hjalmarsson, H. Holmlund, and M. J. Lindquist, “The Effect of Education on Criminal Convictions and Incarceration: Causal Evidence from Micro-data,” Econ. Journal, no. 125 (587), pp. 1290-1326, 2015. https://doi.org/10.1111/ecoj.12204en
dc.relation.referencesA. Claudia Martínez, “Intrahousehold Allocation and Bargaining Power: Evidence from Chile,” Economic Development and Cultural Change, no. 61 (3), pp. 577-605, 2013. https://EconPapers.repec.org/RePEc:ucp:ecdecc:doi:10.1086/669260 .en
dc.relation.referencesY. Brilli, and M. Tonello, “Does increasing compulsory education decrease or displace adolescent crime? New evidence from administrative and victimization data,” CESifo Economic Studies, no. 64 (1), pp. 15-49, 2018. https://doi.org/10.1093/cesifo/ifx027 .en
dc.relation.referencesB. Rakshit, and Y. Neog, “Does higher educational attainment imply less crime? Evidence from the Indian states,” Journal of Economic Studies, no. 48 (1), pp. 133-165, 2021. https://doi.org/10.1108/JES-05-2019-0218 .en
dc.relation.referencesSaving Futures, Saving Dollars: The Impact of Education on Crime Reduction and Earnings. Alliance for Excellent Education, 11 p, 2013. https://all4ed.org/wp-content/uploads/2013/09/SavingFutures.pdf .en
dc.relation.referencesС. А. Бурлан, Н. В. Каткова, i С. М. Марущак, «Оцінювання взаємозв’язків між рівням життя населення, соціально-економічними і демографічними процесами в Україні,» Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики, № 2 (37), c. 482-492, 2021. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i37.230665 .uk
dc.relation.referencesВ. Є. Ткачук, «Вища освіта як один із чинників запобігання злочинності (на основі результатів дослідження механізму протиправної поведінки осіб, засуджених до покарань, не пов’язаних з позбавленням волі),» Часопис Київського університету права, № 2, c. 297-300, 2013. http://kul.kiev.ua/images/chasop/2013_2/297.pdfuk
dc.relation.referencesО. В. Колеснікова, «Вплив освіти на рівень злочинності в Україні: зарубіжний та вітчизняний досвід,» Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції,» Спецвипуск, ч. 1, c. 197-199, 2017. http://apnl.dnu.in.ua/tom_1_2017/48.pdf .uk
dc.relation.referencesО. Ф. Шевчук, «Статистичний аналіз динаміки кількості вчинених злочинів на території України у 1990–2020 роках,» Актуальні питання у сучасній науці, № 2 (8), c. 268-279, 2023. https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-2(8)-268-279 .uk
dc.relation.referencesО. Ф. Шевчук, «Регресійна модель рівня злочинності на основі головного індикатора економічного розвитку України,» Форум Права, № 74 (1), c. 33-44, 2023. http://doi.org/10.5281/zenodo.7016661 .uk
dc.relation.referencesО. Ф. Шевчук, «Внутрішній валовий продукт як предиктор рівня народжуваності в Україні,» Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики, № 1 (63), c. 72-87, 2023. https://doi.org/10.37128/2411-4413-2023-1-6 .uk
dc.relation.referencesДержавна служба статистики України. Демографічна та соціальна статистика. Режим доступу: https://www.ukrstat.gov.ua . Дата звернення 16.01.2024.uk
dc.relation.referencesНаціональна поліція України. Річні звіти. Режим доступу: https://www.npu.gov.ua/diyalnist/zvitnist/richni-zviti . Дата звернення 16.01.2024.uk
dc.relation.referencesНовий кримінальний кодекс: Статистика. Режим доступу: https://newcriminalcode.org.ua/statistics . Дата звернення 16.01.2024.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-174-3-86-95
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8600-0700


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію