Моделювання напружено-деформованого стану просторової галереї хімічного виробництва, що зазнала корозійних пошкоджень, для раціонального підсилення
Автор
Попов, В. О.
Байда, Д. М.
Попова, А. В.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. БМГА [1556]
Анотації
The article deals with the solution of an important
scientific and practical problem of modeling the stressstrain state of building structures of an industrial metal
gallery, which is part of the general technological line
of production and overloading of mineral fertilizers.
The building structures of the research object – the
transport gallery – were built on the territory of
JSC "OPP" in the Yuzhne town, Odesa region. Metal
constructions of the gallery support the constructions
of belt conveyors (transporters) and constructions of
protective cladding. Conveyors are located inside the
gallery and are designed for overloading in bulk or
in urea bags.
The article contains a detailed technical description
of the construction of the gallery, which is a spatial
rod metal structure consisting of four flat frames
(roof, walls and bottom) which rests on a system of
hinged movable and fixed supports. The bottom
level sheathed by shell with rhombic corrugation, the cladding of the metal frame on the other three sides is decided in the form of a corrugated board. The article has given the typical defects and damage to the building, discovered during the inspection. Their systemic nature has been emphasized. The article determines the localization of defects and the degree of wear and tear of the main building structures of the galleries on the basis of instrumental studies, the technical condition. During the examination it has been found that, as a result of the destructive effect of moist sea air with microparticles of mineral fertilizers suspended in it, individual structures of the gallery have suffered significant losses from corrosion and are in a state of emergency or unsuitable for normal operation. Detailed finite-element models of the stress-strain state of the gallery under the action of a complex of static and dynamic climatic and technological influences were developed on the basis of the measurements and survey results.
The scientific analysis of the modeling results proved that the gallery, as a whole, and individual, most worn elements cannot perceive the design effects on the structure, taking into account the normative reliability coefficients. It has been emphasized that due to the lack of alternative methods of overloading of urea, the gallery cannot be completely decommissioned during the reinforcement period. When solving the problem, the following methods have been used: visual inspection, measurements of structures, determination of corrosion wear of structures by ultrasonic method, finite-element modeling of the stress-strain state using the CAD toolkit - SCAD Soft, verification calculations of the metal frame components of the gallery.
The rational method of strengthening the metal structures of the gallery has been offered, based on the results of the survey, modeling and strength designs, which consists in temporarily reducing the loads on the conveyor system (up to 50% of the design), unloading the main defective joints of the belts, safe installation and inclusion in the work of additional reinforcement structures without dismantling the existing ones damaged by corrosion. The specified results can be extended to most similar long-span metal technological gallery type structures due to their structural and technological versatility У статті розглянуто вирішення важливої науково-практичної задачі із моделювання напружено-деформованого стану будівельних конструкцій промислової металевої галереї, яка входить у загальну технологічну лінію виробництва та перевантаження мінеральних добрив. Будівельні конструкції об`єкта дослідження – транспортної галереї – збудовані на території АТ «ОПЗ» у м. Южне Одеської області. Металоконструкції галереї підтримують конструкції стрічкових конвеєрів (транспортерів) та конструкції захисної обшивки. Транспортери розташовані всередині галереї та призначені для перевантаження навалом, або у мішках карбаміду. У науковій роботі виконано докладний технічний опис конструкції галереї, яка являє собою просторову стрижневу металоконструкцію, що складається з чотирьох плоских ферм (даху, стінок та днища), обшиту в рівні днища – листом із ромбічним рифленням, з інших трьох боків – профнастилом, яка спирається на систему шарнірно рухомих та нерухомих опор. Наведено типові дефекти і пошкодження споруди, виявлені при обстеження, а також, підкреслено їх системних характер. На основі інструментальних досліджень визначено технічний стан, локалізацію дефектів та ступінь зносу основних будівельних конструкцій галерей. При обстеженні виявлено, що, внаслідок руйнівної дії вологого морського повітря із зваженими у ньому мікрочастинками мінеральних добрив, окремі конструкції галереї зазнали значних втрат від корозії та знаходяться у аварійному чи непридатному до нормальної експлуатації стані. На основі виконаних обмірів та результатів обстеження розроблено деталізовані скінчено-елементні моделі напружено-деформованого стану галереї під дією комплексу статичних та динамічних кліматичних і технологічних впливів.
Науковий аналіз результатів моделювання засвідчив, що галерея, в цілому, та окремі, найбільш зношені елементи не можуть сприймати проектних впливів на споруду з урахуванням нормативних коефіцієнтів надійності. Підкреслено, що через відсутність альтернативних способів перевантаження карбаміду, галерея не може бути повністю виведена з експлуатації на час підсилення. Під час вирішення задачі були застосовані такі методи: візуальне обстеження, обміри конструкцій, визначення корозійного зносу конструкцій ультразвуковим способом, скінчено-елементне моделювання напружено-деформованого стану із застосуванням інструментарію САПР – SCAD Soft, перевірочні розрахунки компонентів металокаркасу галереї.
На підставі результатів обстеження, моделювання та виконаних міцнісних розрахунків запропоновано раціональний спосіб підсилення металоконструкцій галереї, який заключається у тимчасовому зменшенні навантажень на транспортерну систему (до 50% від проектного), розвантаженні основних дефектних з`єднань поясів, безпечному встановленні та включенні в роботу додаткових конструкцій підсилення без демонтажу існуючих, пошкоджених корозією. Зазначені результати, через їх високу конструктивну та технологічну універсальність, можна розповсюдити на більшість аналогічних великопролітних металевих технологічних споруд галерейного типу
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43308