Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСмирнов, Є. В.uk
dc.contributor.authorОгневий, В. О.uk
dc.contributor.authorБорисюк, Д. В.uk
dc.contributor.authorSmyrnov, Ye. V.en
dc.contributor.authorOhnevyi, V. O.en
dc.contributor.authorBorysiuk, D. V.en
dc.date.accessioned2025-05-09T07:13:30Z
dc.date.available2025-05-09T07:13:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationСмирнов Є. В., Огневий В. О., Борисюк Д. В. Оптимізація структури виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств // Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2025. № 2. С. 125-131.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46379
dc.description.abstractThe problem of optimizing the structure of the production and technical base of complex motor transport enterprises, which is relevant for Ukraine, is considered. The performance of work on technical maintenance and repair of rolling stock can be carried out by motor transport enterprises both by their own forces and in cooperation with car service enterprises. At the same time, the costs of performing work, depending on the capacity and condition of the production and technical base, can be lower both when performing work on their own production and technical base and on the basis of a car service enterprise. Determining the optimal list of works that should be performed by their own forces allows you to form the optimal structure of the production and technical base and minimize the costs of maintaining rolling stock in working condition. The currently existing methods of optimizing the structure of the production and technical base of motor transport enterprises are based on determining the limit value of the labor intensity of a certain group of works, if exceeded, it is advisable for a motor transport enterprise to create a corresponding production unit. The determination of the marginal value of labor intensity is carried out on the basis of a comparison of the costs of performing certain works on the company's own production and technical base and on the basis of a car service enterprise. However, quite often the actual state of the production and technical base does not meet technological requirements and it requires modernization. This, accordingly, requires capital investments in the development of the production and technical base, which in market conditions cannot be estimated on the basis of the cost comparison method. Therefore, in the article, for production units that require capital investment, it is proposed to additionally assess the feasibility of creating a production unit by the indicator of the payback period of capital investments. To form the optimal production structure of a complex motor transport enterprise, the article has developed an algorithm that, based on the criteria of the limiting value of labor intensity and payback period, allows in two stages to form the optimal structure of the production and technical base of a motor transport enterprise, thereby minimizing the costs of maintenance and repair of rolling stock.en
dc.description.abstractРозглянуто актуальну для України проблему оптимізації структури виробничо-технічної бази комплексних автотранспортних підприємств. Виконання робіт з технічного обслуговування та ремонту рухомого складу може здійснюватися автотранспортними підприємствами як власними силами, так і в кооперації з автосервісними підприємствами. При цьому витрати на виконання робіт, в залежності від потужності та стану виробничо-технічної бази, можуть бути меншими як при виконані робіт на власній виробничо-технічній базі, так і на базі автосервісного підприємства. Визначення оптимального переліку робіт, який доцільно виконувати власними силами, дозволяє сформувати оптимальну структуру виробничо-технічної бази та мінімізувати витрати на підтримку рухомого складу в працездатному стані. Існуючі на сьогодні методики оптимізації структури виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств засновані на визначенні граничного значення трудомісткості певної групи робіт, при перевищенні якого автотранспортному підприємству доцільно створювати відповідний виробничий підрозділ. Визначення граничного значення трудомісткості виконується на основі порівняння витрат виконання певних робіт на власній виробничо-технічній базі та на базі автосервісного підприємства. Проте досить часто фактичний стан виробничо-технічної бази не відповідає технологічним вимогам та вона потребує модернізації. Це, відповідно, потребує капітальних вкладень на розвиток виробничотехнічної бази, що в ринкових умовах неможливо оцінити на основі методу порівняння витрат. Тому в статті, для виробничих підрозділів, які потребують залучення капітальних вкладень, запропоновано додатково оцінювати доцільність створення виробничого підрозділу показником терміну окупності капітальних вкладень. Для формування оптимальної виробничої структури комплексного автотранспортного підприємства в статті розроблено алгоритм, який на основі критеріїв граничного значення трудомісткості та терміну окупності, дозволяє в два етапи сформувати оптимальну структуру виробничо-технічної бази автотранспортного підприємства, тим самим мінімізувати витрати на технічне обслуговування і ремонт рухомого складу.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 125-131.uk
dc.subjectвиробничо-технічна базаuk
dc.subjectвиробничий підрозділuk
dc.subjectавтотранспортне підприємствоuk
dc.subjectавтосервісне підприємствоuk
dc.subjectвиробнича структураuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.subjectproduction and technical baseen
dc.subjectproduction uniten
dc.subjectmotor transport enterpriseen
dc.subjectcar service enterpriseen
dc.subjectproduction structureen
dc.subjectoptimizationen
dc.titleОптимізація структури виробничо-технічної бази автотранспортних підприємствuk
dc.title.alternativeOptimization of the structure of the production and technical base of motor transport enterprisesen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.3.08:656.07
dc.relation.referencesВ.Є. Канарчук, І.П. Курніков, Ю.Х. Савін, С.І. Андрусенко, Розвиток виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту. Київ, Україна: ІСДЛ, 1995.uk
dc.relation.referencesЮ.Х. Савін та М.В. Митко, «Доцільність створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів,» Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки». Науково-технічний збірник. Вип. 1 (34), с. 424-429, 2016.uk
dc.relation.referencesВ.В. Біліченко, Є.В. Смирнов, Стратегії технічного розвитку автотранспортних підприємств. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2019.uk
dc.relation.referencesС.І. Андрусенко, О.С. Бугайчук, Технології підвищення ефективності виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту. Київ, Україна: «Медін-форм», 2017.uk
dc.relation.referencesВ.В. Біліченко, В.Л. Крещенецький, Механізація та автоматизація технічного обслуговування та ремонту автомобілів на підприємствах автомобільного транспорту. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2008.uk
dc.relation.referencesМ.Н. Бідняк, Н.М. Бондар, Планування інвестицій на автомобільному транспорті України. Київ, Україна, 2000.uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію