Вимірювальний канал та методика нормування похибок кутового положення крокового двигуна
Анотації
Досліджено математичну модель крокового двигуна, теоретично встановлено і експериментально підтверджено, що вал здійснює коливальні рухи зі зміною напрямку обертання, не врахування якого призводить до значної похибки вимірювання. Показано, що підвищення швидкодії вимірювання можливо досягнути за рахунок вимірювання протягом перехідного процесу, а зменшення похибки шляхом врахування напрямку обертання. Розроблено методику метрологічної атестації похибки відпрацювання кутових положень крокових двигунів, яка дозволяє їх класифікувати за класами точності. Исследована математическая модель шагового двигателя, установлено и экспериментально подтверждено, что вал осуществляет колебательные движения с изменением направления вращения, что приводит к значительной погрешности измерения. Показано, что повышение быстродействия измерения возможно достичь за счет измерения на протяжении переходного процесса, а уменьшения погрешности путем учета направления вращения. Разработана методика метрологической аттестации погрешности отработки угловых положений шаговых двигателей, которая разрешает их классифицировать по классам точности. The paper considers mathematical model of stepping motor, it has been revealed and experimentally proved, that the shaft performs oscillations with the change of rotation direction, that leads to considerable error of measurement. It is shown that the increase of measuring speed can be achieved at the expense of measurement during transient, and error reduction can be achieved taking into account the direction of rotation. The technique of metrological certification of angular positions error of stepping motors is developed. The given technique allows to classify the motors by accuracy rating.
URI:
http://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/426
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/5642