Використання методу ін'єктування при підсиленні дорожніх і аеродромних одягів та Ґрунтової основи схилів доріг
Автор
Гамеляк, І. П.
Бадьора, Н. П.
Коц, І. В.
Гамеляк, И. П.
Бадёра, Н. П.
Коц, И. В.
Hameliak, I. P.
Badora, N. P.
Kots, I. V.
Дата
2013-03-28Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ІСБ [555]
Анотації
Часто виникає необхідність в підсиленні основи дорожніх та аеродромних одягів та закріпленні ґрунтової основи схилів доріг, що пов'язана з неточностями в проектуванні, неправильним водовідведенням та суфозією грунту, і залежить від місцевості розташування і типу ґрунтової основи. Ці всі причини призводять до вимивання грунту і матеріалів основи, утворення просадок і порожнин під дорожнім покриттям, порушення фізико-механічних властивостей схилів виїмок і насипів. Внаслідок цього схили починають руйнуватись, а на дорогах з'являються тріщини та просадки, які створюють небезпеку для руху транспортних засобів. Тому виникає необхідність в розробці нового способу та технологій з ремонту та підсилення ґрунтової основи та схилів автомобільних доріг. Запропоновано новий спосіб закріплення схилів ін'єктуванням скріпних розчинів, який полягає в наступному. Встановлюють координати точок вводу ін'єкторів на поверхні грунту і визначають кути нахилу для кожної із точок розташування ін'єктора. На поверхні схилу розмішують ш'єктори по площині ковзання схилу. Визначають необхідну витрату ущільнюючого скріпного розчину та здійснюють його подачу під певним визначеним тиском у місцях розташування ін'єкторів. За допомогою генератора гідравлічних імпульсів здійснюється додаткове накладання створених періодичних імпульсів тиску в розчині, що сприяє підвищенню проникності розчину та збільшенню області насичення. Після закінчення процесу тверднення скріпного розчину в ґрунтовому масиві утворюються жорсткі включення, які армують товщу грунту навколо ін'єктора. В кінцевому рахунку утворюються зони закріпленого грунту, які дотикаються і перекривають одна одну по всьому периметру ґрунтового масиву. Отриманий ґрунтовий масив має покращені фізико-механічні показники, які забезпечують необхідну несучу здатність основи дорожнього одягу та стійкість виїмок і насипів автомобільних доріг.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/8103