Вивчення фундаментальних фізичних понять із використанням властивостей симетрії на основі фізичного та комп`ютерного моделювання в вищих навчальних закладах технічного профілю
Анотації
У статті аналізується та розглядається поняття симетрії, яке покладене в основу сучасних фізичних теорій. Симетрія виявляє взаємозв’язок фізичних законів, спрощує розуміння складних процесів, що протікають у мікросвіті та розглядаються в фізиці. Метою статті є з’ясування особливостей вивчення поняття симетрії у процесі навчання фізики при використанні фізичного та комп’ютерного моделювання в умовах розвитку концепції STEM-освіти в ВНЗ технічного профілю. The article analyzed and considered the concept of symmetry, which laid the foundation of modern physical theories. Symmetry reveals the relationship of physical laws, simplifies the understanding of complex processes occurring in microcosm and considered in physics. The article aims to clarify the concept of symmetry study features in teaching physics using physical and computer modeling in the development of the concept of STEM-education institutions of technical profile.
The influence of modern education in the formation of the fundamental physical concepts as symmetry-based training set «L-micro» used in the classroom for physics combined with computer technology that will enhance and stimulate cognitive self-search activities of students.
Prospects for further research are in perfect physical and developing computer models of physical processes and phenomena of separation symmetry properties that greatly enhance the quality of learning.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/13547