Analysis voluntary carbon pricing programs for their further adoption by Ukrainian enterprises
Автор
Zhytkevych, O.
Azarova, A. O.
Nіkіfоrоvа, L. O.
Житкевич, О. В.
Азарова, А. О.
Нікіфорова, Л. О.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- JetIQ [350]
Анотації
Сьогодні помітна тенденція ціноутворення на викиди вуглецю міжнародними підприємствами. Це зумовлено певними причинами: впровадження економічно ефективного способу досягнення бажаного рівня екологічної безпеки; зменшення ризиків, пов’язаних з декарбонізацією інвестицій та підвищення їх прибутковості; зменшення використання викопного палива та пом’якшення ефекту відскоку у поведінці споживачів
тощо. Оскільки ціноутворення на вуглець та інші викиди регламентується державними органами, то потребує багато часових та інших ресурсів. Проте, час є одним із найцінніших ресурсів, тому багато компаній, незалежно від їх розміру та масштабів діяльності, намагаються впровадити добро¬вільні механізмі
ціноутворення на вуглець (зокрема, внутрішні програми ціноутворення на вуглець) до їх визнання державними установами. Це означає, що компанії вирішили самостійно застосовувати ціну на викиди вуглецю до
моменту прийняття та схвалення на місцевому чи державному рівні урядовими органами. Ця тенденція
є особливо сприятливою для економіки та вуглецевого ринку і може принести користь усім компаніям,
діяльність яких пов’язана з низьковуглецевими рішеннями. Варто зауважити, що застосування внутрішніх
програм ціноутворення на вуглець відбува¬ється по-різному і залежить від самої організації, її діяльності,
місця розташування, стратегічних цілей щодо декарбонізації та інших внутрішніх і зовнішніх чинників.
Поширення добровільного ціноутворення на викиди вуглецю дозволить сформувати ефективну державну
політику щодо низько¬вуглецевої економіки, оскільки останні зможуть прийняти чітко перед¬ба¬чувану
цінову політику в Україні та інших країнах. Запровадження внутрішніх програм ціноутворення на викиди
вуглецю вітчизняними підприємствами ускладнюється політичною, енергетичною, фінансовою та іншими кризами в Україні під час війни проти російської агресії та потребує попередньо ретельного вивчення.
Таким чином, ми пропонуємо розглянути найкращий досвід європейських компаній, які вже ефективно та
результативно запровадили програми ціноутворення на вуглець під час управління та прийняття стратегічних рішень. Такий аналіз допоможе вітчизняним підприємства визначитися з програмою добровільного ціноутворення, а також, у перспективі, зменшити викиди вуглецю на національному рівні. Із цією
метою досліджено теоретичні засади впровадження вітчизняними підприємствами програм добровільного ціноутворення на вуглець. Теоретичну та практичну базу статті складають загальноекономічні та
еколого-економічні положення, праці зарубіжних та вітчизняних вчених у галузі вуглецевого ціноутворення.
Наукові методи, які використано у статті: - системний підхід, метод аналізу та узагальнення використовували під час збирання та систематизації інформації; - методи абстракції та дедукції - для уточнення
понять та їх систематизації відповідно до існуючих класифікаційних напрямків; - узагальнення - для розроблення рекомендацій та пропозицій і висновків; - методи інвестиційного менеджменту було застосовано
для оцінювання інвестиційних можливостей підприємств щодо декар¬бонізації. Дане дослідження містить
аналіз ефективних інструментів зменшення ризиків, пов’язаних із політикою та нормативними актами
щодо зміни клімату, які можуть застосуватися вітчизняними підпри¬єм¬ствами в Україні. Авторами було
проведено аналіз існуючих доб¬ро¬вільних програм ціноутворення на викиди вуглецю, визначено потенційні
переваги, витрати та їх обмеження у застосуванні. Авторами також було розроблено показовий приклад
бізнес-дослід¬ження (методичний підхід) щодо практичного застосування інстру¬менту ціноутворення
на викиди вуглецю, зокрема такий як «тіньова ціна». Методичний підхід до впровадження інструменту
тіньових цін може бути використаний вітчизняними компаніями для перевірки доцільності інвестицій, що
направлені на викиди вуглецю, та прийняття правильного інвестиційного рішення щодо декарбоніза¬ції.
Подальший аналіз існуючих добровільних програм ціно¬утво¬рення на викиди вуглецю показав, що вони можуть бути реалізовані вітчизняними компаніями як ефективні стратегії та дозволяють скоротити викиди парникових газів відповідно до майбутньої або поточної національної мети. У статті розроблено практичні рекомендації для українських компаній щодо керування кліматичними ризиками, які також можуть
бути використані урядом для подальшого формування та реалізації національної екологічної політики The wide spreading of the voluntary carbon pricing practice will lead to the efficiency of governmental policies towards low-carbon an economy, since they will be able to adopt clearly anticipated price policies in Ukraine and
other countries. But adopting the internal carbon pricing programs by domestic enterprises is challenging due to
expose to political, energy, financial and other crises in Ukraine and should be carefully studies in prior. Thus we
offer considering best experiences of European companies that have already effectively and efficiently incorporated
carbon pricing schemes into their management processes and strategic decisions. For this purpose, the theoretical
issues of implementing voluntary carbon pricing programs by domestic enterprises have been investigated. Theoretical and practical base of the article consists of general economic and environmental economic principles, works
of international and national scientists in the field of carbon pricing. This study provides analysis of the effective
tools of mitigating risk associated with climate change policy and regulations, which can be applied by domestic firms in Ukraine. Using internal carbon pricing programs as a risk management tools, we described potential benefits, costs and limitations of the program. We also introduced the business study case how to apply the internal
carbon pricing tool, in particular, shadow price by a company. This example proposes a methodological approach
to implementing a shadow price tool. Thus, can be applied by domestic company in order to identify the feasibility
of low-carbon emission investment and make right investment decision towards decarbonisation. Further analysis
reveals that internal carbon pricing programs can be implemented by domestic firms as an efficient strategy and
enable a greenhouse gas emissions reduction in compliance with the future or current national target. Our study
provides practical recomendations through which Ukrainian companies can address climate risk and provide guidance to governments and regulators for the forming and further implementation of national environmental policies.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44016