Вплив інноваційних освітніх технологій на підготовку фахівців в умовах динамічного розвитку ринку праці
Автор
Дембіцька, С. В.
Кобилянський, О. В.
Васаженко, Н. О.
Dembitska, S.
Kobylyansky, O.
Vasazhenko, N.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті обґрунтовано вплив інноваційних освітніх технологій на підготовку фахівців в умовах динамічного розвитку ринку праці. Проаналізовано ключові інноваційні технології, такі як онлайн-курси, доповнена і віртуальна реальність, штучний інтелект, гейміфікація, та розглянуто їхні переваги й недоліки. З’ясовано, як ці технології впливають на процес навчання, підвищення мотивації студентів, розвиток творчих здібностей і критичного мислення.
Метою статті є визначення впливу інноваційних освітніх технологій на підготовку конкурентоспроможних фахівців у контексті сучасних викликів ринку праці.
Базуючись на аналізі застосування інноваційних технологій у освітньому процесі, зроблено спробу обґрунтувати їхню важливість для підвищення якості професійної підготовки. Зокрема, було визначено потенціал і ризики впровадження таких технологій, як штучний інтелект, віртуальна та доповнена реальність, гейміфікація. Окрему увагу приділено необхідності розробки відповідних педагогічних моделей і методик для ефективного використання цих технологій. Встановлено, що інноваційні освітні технології є важливим фактором підвищення якості підготовки фахівців, а їх впровадження дозволяє створити більш ефективну, персоналізовану та орієнтовану на майбутнє систему освіти. Однак, для досягнення максимального ефекту необхідно вирішити низку організаційних, технічних та фінансових проблем.
Враховуючи складність і багатоаспектність обраної тематики, перспективами наукових розвідок є подальші дослідження інноваційних технологій та їх практична апробація у різних галузях освіти. The article substantiates the impact of innovative educational technologies on the training of specialists in the context of dynamic development of the labour market. The key innovative technologies, such as online courses, augmented and virtual reality, artificial intelligence, gamification, are analysed, and their advantages and disadvantages are considered. The article shows how these technologies affect the learning process, increase student motivation, and develop creativity and critical thinking.
The purpose of the article is to determine the impact of innovative educational technologies on the training of competitive specialists in the context of modern labour market challenges.
Based on the analysis of the use of innovative technologies in the educational process, an attempt is made to substantiate their importance for improving the quality of professional training. In particular, the potential and risks of introducing such technologies as artificial intelligence, virtual and augmented reality, and gamification are identified. Particular attention is paid to the need to develop appropriate pedagogical models and methods for the effective use of these technologies. It is established that innovative educational technologies are an important factor in improving the quality of training, and their implementation allows creating a more efficient, personalised and future-oriented education system. However, in order to achieve maximum effect, a number of organisational, technical and financial problems need to be addressed.
Given the complexity and multidimensionality of the chosen topic, the prospects for scientific research are further research of innovative technologies and their practical testing in various fields of education.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46178