Сутність поняття «педагогічна умова» в контексті висвітлення проблеми формування математичної компетентності
Автор
Хом'юк, В. В.
Khomyuk, V. V.
Дата
2014Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ВМ [677]
Анотації
У статті розглянуто педагогічні умови формування математичної компетентності майбутнього інженера в системі професійної підготовки як спеціально створеного навчально-виховного середовища, яке продукує обставини, що впливають на розвиток професійних та особистісних якостей студентів і врахування яких необхідне для ефективного формування математичної компетентності. Виділено п’ять педагогічних умов, які, на думку авторів, забезпечать формування математичної компетентності майбутнього інженера. У контексті проведеного дослідження педагогічні умови розглядаються як сукупність заходів педагогічного процесу, які, з одного боку, забезпечують досягнення студентами необхідного рівня сформованості математичної компетентності, а з іншого – сприяють підвищенню ефективності цього процесу. В статье рассмотрены принципы формирования математической компетентности будущего инженера, связанной со стремительным развитием информационных технологий, программного обеспечения, с появлением новых отраслей профессиональной деятельности и недостаточно эффективной системой профессиональной подготовки специалистов. Определена совокупность принципов, которые лежат в основе изучаемого процесса формирования математической компетентности будущего инженера в высшем техническом учебном заведении и предложена их реализацию на примере курса высшей математики. Среди ключевых принципов выделено: принцип интегративности, принцип профессиональной мобильности, принцип мотивации, принцип самоорганизации, принцип рационального сочетания коллективных и индивидуальных форм и способов учебной работы, принцип практической и прикладной направленности обучения принцип системности и последовательности обучения. Principles of forming the mathematical competence of future engineer, that is related to swift development of information technologies, software, with the advent of new industries of professional activity and insufficiently effective system of professional training the specialists are considered in the article. The complex of principles that underlie the investigated process of forming the mathematical competence of future engineer in higher technical educational establishment is determined and their realization on the example of higher mathematics course is offered. Among key principles it is distinguished: integrative principle, principle of professional mobility, motivation principle, principle of self-organization, principle of rational combination of collective and individual forms and methods of training, principle of practical and applied orientation of training, systematic and training sequence principle.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/14136