dc.contributor.author | Устянська, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Поліщук, Л. М. | uk |
dc.contributor.author | Радаєва, І. М. | uk |
dc.contributor.author | Ustianska, O. V. | en |
dc.contributor.author | Polishuk, L. M. | en |
dc.contributor.author | Radaieva, I. M. | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T09:00:25Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T09:00:25Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Устянська О. В. Педагогіка у вирішенні соціальної проблеми охорони здоров’я та безпеки молоді [Текст] / О. В. Устянська, Л. М. Поліщук, Радаєва І. М. // Педагогіка безпеки. – 2017. – № 2. – С. 71-82. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25090 | |
dc.description.abstract | Потреба здорового способу життя сьогодні не викликає ані сумнівів, ані заперечень. З кожним роком статистичні дані свідчать про зниження фізіологічного та психічного здоров’я молоді, що негативно позначається на демографічній ситуації у країні. В сучасних соціально-економічних умовах назріла гостра необхідність розгляду понят-тя «ефективність навчання» з позиції збереження здоров’я. У статті розглядається важливість педагогічної науки у вирішенні соціально значущої проблеми охорони здоров’я дітей, підлітків та студентської молоді через залучення до здорового і безпечного способу життя; аналізуються теоретичні знання з цього питанн, розглядаються фактори, які негативно впливають на здоров’я молоді. Автори статті звертають увагу на проблему оцінювання ефективності освіти, розвитку людини та збереження здоров’я. Аналізуються напрямки педагогічної діяльності, розробки специфіч-них підходів, здоров’язберігаючих технологій, форм і методів педагогічних дій, які б позитивно впливали на процес навчання і виховання учнівської молоді з метою безпеки, збереження та укріплення їх здоров’я. Збереження здоров’я школярів і молоді, від якого залежить здоров’я наступних поколінь, є найважливішим державним завданням. Авторами підкреслюється, що повна реалізація здоров’язберігаючих освітніх технологій можлива в разі охоплення одночасно всіх складових і компонентів як освітньої системи в цілому, так і у формуванні здорового способу життя. Метою та за-вданням роботи є: аналіз дослідження вітчизняних і зарубіжних авторів з даної теми; надання рекомендацій щодо фор-мування у студентів культури здоров’я та безпеки. | uk |
dc.description.abstract | Необходимость здорового образа жизни сегодня не вызывает ни сомнений, ни возражений. С каждым годом статистические данные свидетельствуют о снижении физиологического и психического здоровья молодежи, что негативно отражается на демографической ситуации в стране в целом. В современных социально-экономических условиях назрела острая необходимость рассмотрения понятия «эффективность обучения» с позиции здоровьесбережения. В статье рассматривается важность педагогической науки в решении социально значимой проблемы охраны здоровья детей, подростков и студенческой молодежи через приобщение к здоровому и безопасному образу жизни; анализируются теоретические знания по этому вопросу. Рассматриваются факторы, которые негативно влияют на здоровье молодежи. Авторы статьи обращают внимание на проблему оценки эффективности образования, развития человека и сохранения здоровья. Анализируются направления педагогической деятельности, разработки специфического подхода, здоровьесберегающих технологий, форм и методов педагогических действий, которые бы положительно влияли на процесс обучения и воспитания учащейся молодежи в целях безопасности, сохранения и укрепления их здоровья. Сохранение здоровья школьников и молодежи, от которого зависит здоровье следующих поколений, является важнейшей государственной задачей. Авторами подчеркивается, что полная реализация здоровьесберегающих образовательных технологий возможна в случае охвата одновременно всех составляющих и компонентов как образовательной системы в целом, так и в формировании здорового образа жизни. Целью и задачей работы является: анализ исследования отечественных и зарубежных авторов по данной теме; предоставление рекомендаций по формированию у студентов культуры здоровья и безопасности. | ru |
dc.description.abstract | The necessity for a healthy lifestyle today causes neither doubt, nor objection. Every year statistics show a decrease in the physiological and mental health of young people, which negatively affects the demographic situation in the country as a whole. In today's socio-economic conditions, there is an urgent need to consider the concept of "learning effectiveness" from the standpoint of healthcare. The article considers the importance of pedagogical science in solving a socially im-portant problem of health care for children, adolescents and students through the involvement of a healthy and safe lifestyle; theoretical knowledge on this issue is analyzed. There have been considered the factors that negatively affect the health of young people. The authors of the article draw attention to the problem of assessing the effectiveness of education, human development and the preservation of health. The directions of pedagogical activity, the development of specific approaches, health-saving technologies, forms and methods of pedagogical actions, which would positively influence the process of education and upbringing of pupils' youth for the purpose of safety, preservation and strengthening of their health, are ana-lyzed. Keeping the health of schoolchildren and young people, on which the health of the following generations depends, is an important public task. The authors emphasize that the full implementation of healthcare-saving educational technologies is possible in the case of simultaneous coverage of all components and components of both the educational system as a whole and the formation of a healthy lifestyle. The purpose and tasks of the work are: analysis of the research of domestic and foreign authors on this topic; providing recommendations for the formation of health and safety culture students. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 2 : 71-82. | uk |
dc.relation.uri | https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/47 | |
dc.subject | Учнівська молодь | uk |
dc.subject | педагогічна діяльність | uk |
dc.subject | методика збереження здоров’я | uk |
dc.subject | здоров’язберігаючі технології | uk |
dc.subject | формування культури здорового способу життя та безпеки | uk |
dc.subject | фактори, які негативно впливають на здоров’я | uk |
dc.subject | Students' youth | en |
dc.subject | pedagogical activity | en |
dc.subject | methods of preserving health | en |
dc.subject | healthcare technologies | en |
dc.subject | forming culture of healthy lifestyle and safety | en |
dc.subject | factors that negatively affect health | en |
dc.title | Педагогіка у вирішенні соціальної проблеми охорони здоров’я та безпеки молоді | uk |
dc.title.alternative | Pedagogy in solving the social problem of health and safety of youth | en |
dc.title.alternative | Педагогика в решении социальной проблемы охраны здоровья и безопасности молодежи | ru |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 371.72/.78+378.17 | |
dc.relation.references | Амосов Н. М. Раздумья о здоровье / Н. М. Амосов. – Киев : Здоровья, 1990. – 166 с. | ru |
dc.relation.references | Гвоздій С. П. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до безпеки життя і професійної діяльності : монографія / С. П. Гвоздій; ОНУ ім. І. І. Мечникова, Південноукраїнський нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського . – Одеса : Одеський нац. ун-т, 2016 . – 419 с | uk |
dc.relation.references | Нелидов А. Л. Основы педагогики здоровья : учебно-методическое пособие / А. Л. Нелидов, И. А. Ганичева.–Арзамас : АГПИ, 2013. – 135 с. | ru |
dc.relation.references | Міхеєнко О. І. Модель професійної підготовки майбутніх фахівців зі здоров’я людини до застосування здо-ров’язміцнювальних технологій / О. І. Міхеєнко, В. І. Котелевський // Педагогіка, психологія та медико-біологічні про-блеми фізичного виховання і спорту. – 2014. – No 9. – С. 41–47. | uk |
dc.relation.references | Поліщук Л. М. Туберкульоз – соціальна проблема в Україні / Л. М. Поліщук, І. М. Рада-єва, О. В. Устянська // «Молодий вчений», Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. – 2017. – С. 92. | uk |
dc.relation.references | Кошкина Е. А. Медицинские, социальные и экономические последствия наркомании и алкоголизма / Е. А. Кошкина, Ш. И. Спектор, В. Г. Сенцов, С. И. Богданов. – М. : ПЕР СЭ, 2008. – С. 14–22 | ru |
dc.relation.references | Вайнер Е. Формування здоров’язберігаючого середовища в системі загальної освіти / Е. Вайнер // Валеологія. –2004. – No 1. – С. 21–26. | uk |
dc.relation.references | Ващенко О. Здоров`язберігаючі технології в загальноосвітніх навчальних закладах / О. Ващенко, С. Свириденко // Директор школи. – 2006. – No 20. – С. 12. | uk |
dc.relation.references | Кобилянський О. В. Педагогічні та соціально-економічні аспекти самозбереження здоров’я зайнятого населен-ня України / О. В. Кобилянський, І. В. Заюков // Педагогіка безпеки. – 2016. – No 1. – С. 59–66. | uk |
dc.relation.references | Зотова М. Особенности применения здоровьеразвивающих технологий в формировании культуры школьни-ков / М. Зотова // Современные проблемы науки и образования. – 2009. – No 3. ; URL: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=1171. | ru |
dc.relation.references | Указ Президента України : Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. | uk |
dc.relation.references | Благодійний фонд «Здоров’я для всіх» [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zdv.org.ua/index.php/suchasni-proekti/2017-rik | uk |
dc.relation.references | Закон України «Про освіту» (2017). [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page3. | uk |
dc.relation.references | Красилов В. М. Здоровьесберегающий подход к организации воспитательно-образовательного процесса в уч-реждении начального профессионального образования : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.08 / Красилов Владимир Маркович ; Кузбас. гос. пед. акад. – Новокузнецк, 2009. – 23 с | uk |
dc.relation.references | Семченко Н. Впровадження ідей здоров’язберігаючої педагогіки у навчально-виховний процес ВНЗ / Н. Сем-ченко // Проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010. – No 11. – С. 113–116. | uk |
dc.relation.references | Романишина Л. Реалізація здоров’язберігаючих технологій в процесі підготовки фахівців економічного про-філю / Л. Романишина, Н. Самарук // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр. – Чернівці, 2011. – Вип. 556 : Педагогіка та психологія. – C. 119–128. | uk |
dc.relation.references | Hibell, В., Guttormsson U., Ahlstrom S. et al. The 2007 ESPAD Report. Substance use among students in 35 European countries. – Stockholm, 2009. | en |
dc.relation.references | Методичні рекомендції на 2017/2018 навчальний рік [Електронний ресурс]: Накази ХНПУ імені Г. С. Сково-роди Режим доступу : http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Kaf_zdor_ta_korr_os/Ped_zdor_2011.pdf. | uk |
dc.relation.references | Закон України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», 2005 [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2899-15. | uk |
dc.relation.references | Матусевич М. Педагогические условия организации системы профилактической работы по оздоровлению учащихся / М. Матусевич, Л. Макарова // Молодой ученый. – 2014. – No 18.1. – С. 61–64. – URL https://moluch.ru/archive/77/13265/. | ru |
dc.relation.references | Профілактика шкідливих звичок [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://mnvk.ks.ua/rubric/profilaktika-shkidlivikh-zvichok. | uk |
dc.relation.references | Табакоконтроль. Новини. [Електронний ресурс] : Куріння більш ніж у 25 разів підвищує захворюваність на туберкульоз. Режим доступу : http://tobaccocontrol.org.ua/novini/kurinnya-bilsh-nizh-u-25-razi-pidvishchuie-rizik-zahvoryuvanosti-na-tuberkuloz | uk |
dc.relation.references | Методичні рекомендції на 2016/2017 навчальний рік [Електронний ресурс]. Режим доступу :https://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/. | uk |
dc.relation.references | Офіційний сайт ОНУ імені І. І. Мечникова. [Електронний ресурс] : Новини. Режим доступу : http://onu.edu.ua/uk/novyny-biolohichnoho-fakultetu. | uk |
dc.relation.references | Реклама тютюнових виробів, алкогольних напоїв та інших товарів, шкідливих для здоров’я людини. [Елект-ронний ресурс] : Закон України «Про рекламу» Режим доступу : http://www.ibtimes.co.in/cigarette-tobacco-packs-have-larger-warnings-april-1-672779. | uk |
dc.relation.references | Рамкова конвенція ВООЗ із боротьби проти тютюну [Електронний ресурс] : (Конвенцію ратифіковано Зако-ном No 3534-IV (3534-15) від 15.03.2006 р.). Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/897_001. | uk |
dc.relation.references | Медико-специальные детерминанты. [Электронный ресурс] : Повышение качества жизни студенческой мо-лодежи. Режим доступа : http://www.dissercat.com/content/mediko-sotsialnye-determinanty-povysheniya-kachestva-zhizni-studencheskoi-molodezhi | ru |
dc.relation.references | Образовательная тренинговая программа для педагогов, подр остков и их родителей [Электронный ресурс] : Всё, что тебя касается. Режим доступа : http://www.fzr.ru/programs/vsyo_chto_tebya_kasaetsya.html | ru |
dc.relation.references | Наказ МОН України від 8.11.2004 р. No 855. [Електронний ресурс] : «Про заборону тютюнопаління в навча-льних закладах і затвердження заходів щодо проведення антинікотинової інформаційно-освітньої та профілактичної роботи серед дітей, учнівської та студентської молоді». Режим доступу : http://uazakon.com/documents/date_4x/pg_ikgnwj.htm. | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2017-2-2-71-82 | |