dc.contributor.author | Дембіцька, С. В. | uk |
dc.contributor.author | Кобилянська, І. М. | uk |
dc.contributor.author | Dembitska, S. | en |
dc.contributor.author | Kobylyanska, I. | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-29T11:46:30Z | |
dc.date.available | 2019-05-29T11:46:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Дембіцька С. Формування педагогічної культури фахівців інженерних спеціальностей [Текст] / С. Дембіцька, I. Кобилянська // Педагогіка безпеки. – 2018. – № 1. – С. 51-56. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25177 | |
dc.description.abstract | У статті викладена інформація щодо особливостей формування педагогічної культури фахівців інженерних спеціальностей в процесі професійної підготовки. Зокрема, розглядається поняття «педагогічна культура» та його особливості з урахуванням специфіки професійної підготовки майбутніх інженерів.
Об’єкт дослідження – активізація пізнавальної діяльності студентів закладів вищої освіти технічного спрямування в процесі фахової підготовки з метою формування педагогічної культури.
Метою даної статті є обґрунтування етапів та шляхів формування педагогічної культури інженерів в процесі професійної підготовки.
Професійна діяльність інженерів тягне за собою необхідність педагогічного спілкування та взаємодії в колективі з метою вирішення професійних завдань. Проте, незважаючи на значний інтерес науковців до проблем, пов’язаних з професійною підготовкою випускників технічних університетів, залишаються до сьогодні не повністю розкритими питання формування педагогічних компетенцій у студентів технічних спеціальностей.
Показано, що одним з ефективних шляхів взаємодії в колективі є набуття навичок педагогічного спілкування ще на етапі підготовки фахівця-інженера. Відповідно, завдання вищої освіти – підготувати фахівців, які матимуть навички педагогічного спілкування, володітимуть методами аналізу і прогнозування виникнення конфліктів, а також будуть розбиратися в особливостях їх уникнення в процесі професійної діяльності.
Перспективи подальших досліджень полягають у детальній розробці методики формування педагогічної культури інженерів з урахуванням особливостей їх професійної діяльності. | uk |
dc.description.abstract | The article contains information on the specifics of the formation of the pedagogical culture of specialists in engineering specialties in the process of professional training. In particular, the concept «pedagogical culture» and its features are considered taking into account the specifics of professional training of future engineers.
The object of the research is the activation of the cognitive activity of students of higher educational institutions of the technical direction in the process of vocational training in order to form a pedagogical culture.
The purpose of this article is to substantiate the steps and ways of forming the pedagogical culture of engineers in the process of professional training.
The professional activity of engineers entails the need for pedagogical communication and teamwork in order to solve professional problems. However, despite the considerable interest of scientists in the problems connected with the professional training of graduates of technical universities, the issues of the formation of pedagogical competences of students of technical specialties are still not fully disclosed.
It is shown that one of the effective ways of interaction in the team is to acquire the skills of pedagogical communication even at the stage of training an expert engineer. Accordingly, the task of higher education is to train specialists who will have the skills of pedagogical communication, methods of analyzing and forecasting the occurrence of conflicts, and also to understand the peculiarities of their avoidance in the course of their professional activities.
Prospects for further research are the detailed development of the methodology for the formation of the pedagogical culture of engineers, taking into account the characteristics of their professional activities. | en |
dc.description.abstract | Встатьеизложена информация относительно особенностей формирования педагогической ку-льтуры специалистов инженерных специальностей в процессе профессиональной подготовки. В частности, рассматривается понятие «педагогическая культура» и его особенности с учетом специфики профессиональной подготовки будущих инженеров.Объектисследования – активизация познавательной деятельности студентов высших учебных заведений технического направления в процессе профессиональной подготовки в целях формирования педагогической культуры.Целью данной статьи является обоснование этапов и путейформирования педагогической культуры инженеров в процессе профессиональной подготовки.Профессиональная деятельность инженеров влечёт за собой необходимость педагогического общения и взаимодействия в коллективе с целью решения профессиональных задач. Однако, не-смотря на значительный интерес учёных к проблемам, связанным с профессиональной подготовкой выпускников технических университетов, остаются до сих пор не полностью раскрытыми вопросы формирования педагогических компетенций студентов технических специальностей. Показано, что одним из эффективных путей взаимодействия в коллективе является приобретение навыков педагогического общения ещё на этапе подготовки специалиста-инженера. Соответственно, задача высшего образования – подготовить специалистов, которые будут владеть навыка-ми педагогического общения, методами анализа и прогнозирования возникновения конфликтов, а также разбираться в особенностях их избегания в процессе профессиональной деятельности.Перспективы дальнейших исследований заключаются в детальной разработке методики формирования педагогической культуры инженеров с учётом особенностей их профессиональной деятельности. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 1 : 51-56. | uk |
dc.relation.uri | https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/58 | |
dc.subject | педагогічна культура | uk |
dc.subject | професійна підготовка | uk |
dc.subject | фахівці технічних спеціальностей | uk |
dc.subject | формування компетенцій | uk |
dc.subject | удосконалення навчального процесу | uk |
dc.subject | pedagogical culture | en |
dc.subject | vocational training | en |
dc.subject | specialists in technical specialties | en |
dc.subject | formation of competences | en |
dc.subject | improvement of the educational process | en |
dc.title | Формування педагогічної культури фахівців інженерних спеціальностей | uk |
dc.title.alternative | Formation of pedagogical culture of professionals of engineering specialties | en |
dc.title.alternative | Формирование педагогической культуры специалистов инженерных специальностей | ru |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Вербицкий, А. А. (1991). Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. Москва: Высшая школа. | ru |
dc.relation.references | Гринькова, М. В. (1998). Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспекти). Харків: Основа. | uk |
dc.relation.references | Лозова, В. І. (Ред.). (2006). Лекції з педагогіки вищої школи. Харків: ОВС. | uk |
dc.relation.references | Пономарьов, О. С. (2012). Культура професійної діяльності в системі категорій педагогіки вищої школи. Теорія і практика управління соціальними системами, 4, 84-91. | uk |
dc.relation.references | Ризз, Г. И. (1995). Размышления о педагогической деятельности, культуре, мастерстве. Педагогика, 4, 114-116. | ru |
dc.relation.references | Сидоренко, Т. Д. (2001). Дидактичні основи формування педагогічної культури майбутнього вчителя. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Криворізький державний педагогічний університет, Кривий Ріг. | uk |
dc.relation.references | Сухомлинський, В. О. (1977). Вибрані твори (Т. 4). Київ : Радянська школа. | uk |
dc.relation.references | Ягупов, В. В. (2002). Педагогіка. Київ: Либідь. | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2018-3-1-051-056 | |