dc.contributor.author | Дембіцька, С. В. | uk |
dc.contributor.author | Кобилянська, І. М. | uk |
dc.contributor.author | Dembitska, S. V. | en |
dc.contributor.author | Kobylianska, I. M. | en |
dc.date.accessioned | 2019-05-30T08:01:10Z | |
dc.date.available | 2019-05-30T08:01:10Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Дембіцька С. В. Забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти [Текст] / С. В. Дембіцька, І. М. Кобилянська // Педагогіка безпеки. – 2018. – № 2. – С. 131-136. | uk |
dc.identifier.issn | 2524-1087 | |
dc.identifier.issn | 2524-1079 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25209 | |
dc.description.abstract | У статті викладена інформація щодо особливостей та шляхів забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти. Зокрема, розглядається поняття «якість вищої освіти» та його особливості з урахуванням різних точок зору на даний об’єкт.
Об’єкт дослідження – напрямки покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти.
Метою даної статті є обґрунтування шляхів покращення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти з метою забезпечення розвитку фахової компетентності випускників інженерних спеціальностей.
Проблема забезпечення якості вищої освіти визначена низкою нормативних документів, зокрема законом України «Про вищу освіту», і набула широкого обговорення в наукових виданнях. Це пов’язано з тим, що система вищої освіти перебуває в стані активного реформування у напрямку, визначеному Болонською декларацією, з метою наближення до Європейських стандартів вищої освіти.
В статті здійснено аналіз публікацій щодо питання забезпечення якості освітнього процесу в закладах вищої технічної освіти та встановлено, що перспективними шляхами у цьому напрямку є стандартизація змісту вищої технічної освіти, запровадження компетентнісного підходу, інтеграція теоретичної та фахової підготовок, формування мотивації до самовдосконалення протягом усієї фахової діяльності й використання новітніх технологій та інновацій.
Перспективами подальших досліджень є розробка підходів як до цільового оцінювання якості освіти в цілому, так і для окремої групи зацікавлених сторін. | uk |
dc.description.abstract | The article provides information on the features and ways of ensuring the quality of professional training in technical institutions of higher education. In particular, the concept of «quality of higher education» and its features are considered taking into account different points of view on this object.
Object of research are directions of improvement of quality of professional training in technical institutions of higher education.
The purpose of this article is to substantiate ways to improve the quality of professional training in technical institutions of higher education in order to ensure the development of professional competence of graduates of engineering specialties.
The problem of ensuring the quality of higher education is determined by a number of normative documents, in particular the Law of Ukraine «On Higher Education» and has been widely discussed in scientific publications. This is due to the fact that the system of higher education is in a state of active reform in the direction of the Bologna Declaration, with a view to approaching the European standards of higher education.
The article analyzes publications on the issue of ensuring the quality of educational process in technical institutions of higher education and found that perspective ways in this direction are standardization of the content of higher technical education, introduction of a competent approach, integration of theoretical and professional training, formation of motivation to self-improvement during all professional activities and the use of state-of-the-art technologies and innovations.
Prospects for further research are the development of approaches to the targeted assessment of the quality of education as a whole, and for a specific stakeholder group. | en |
dc.description.abstract | В статье изложена информация относительно особенностей и путей обеспечения качества про-фессиональной подготовки в заведениях высшего технического образования. В частности, рассма-тривается понятие «качество высшего образования» и его особенности с учётом различных точек зрения на данный объект.Объект исследования – направления улучшения качества профессиональной подготовки в заве-дениях высшего технического образования.Целью данной статьи является обоснование путей улучшения качества профессиональной под-готовки в заведениях высшего технического образования с целью обеспечения развития профес-сиональной компетентности выпускников инженерных специальностей.Проблема качества высшего образования определена рядом нормативных документов, в част-ности законом Украины «О высшем образовании», и получила широкое обсуждение в научных изданиях. Это связано с тем, что система высшего образования находится в состоянииактивного реформирования в направлении, определенном Болонской декларацией, с целью приближения к европейским стандартам высшего образования. В статье проанализированы публикации по вопросу обеспечения качества образовательного процесса в заведениях высшего технического образованияи установлено, что перспективным на-правлением является стандартизация содержания высшего технического образования, внедрение компетентностного подхода, интеграция теоретической и профессиональной подготовок, форми-рования мотивации к самосовершенствованию на протяжении всей профессиональной деятельно-сти и использование новейших технологий и инноваций.Перспективами дальнейших исследований является разработка подходов как к целевому оце-ниванию качества образования в целом, так и отдельной группы заинтересованныхсторон. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Педагогіка безпеки. № 2 : 131-136. | uk |
dc.relation.uri | https://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/72 | |
dc.subject | якість | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | фахова підготовка | uk |
dc.subject | фахівці технічних спеціальностей | uk |
dc.subject | формування компетенцій | uk |
dc.subject | удосконалення навчального процесу | uk |
dc.subject | quality | en |
dc.subject | higher education | en |
dc.subject | vocational training | en |
dc.subject | specialists in technical specialties | en |
dc.subject | formation of competences | en |
dc.subject | improvement of educational process | en |
dc.title | Забезпечення якості фахової підготовки в закладах вищої технічної освіти | uk |
dc.title.alternative | Providing quality of professional preparation in higher education technical institutions | en |
dc.title.alternative | Обеспечение качества профессиональной подготовки в заведениях высшего техни-ческого образования | ru |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Азгальдов, Г.Г., & Костин, А.В. (2012). Квалиметрия в высшей школе. Москва: ИнформЗнание. | ru |
dc.relation.references | Аніловська, Г.Я., Марушко, Н.С., & Томаневич,Л.М. (2006). Університетська освіта: навч. посіб. Львів: Магнолія. | uk |
dc.relation.references | Бабін, І. (2011). Забезпечення якості вищої освіти: європейський, національний та інституційний рівні. Наука і освіта, No 1 | uk |
dc.relation.references | Всесвітня декларація про вищу освіту для ХХІ століття. (1998). | uk |
dc.relation.references | Костецька, М. (2017). Підвищення якості вищої освіти як чинник розвитку і модернізації змісту освітнього процесу. Молодь і ринок, No1 (144). | uk |
dc.relation.references | Меморандум про вищу освіту Комісії Європейських співтовариств. (1991). | uk |
dc.relation.references | Ніколаєвський, В. (2001). Соціологічна освіта в Україні: критерії та освітні стратегії досягнен-ня якості. Взято з http://www.sociology.kharkov.ua/ docs/chten 01/nick.doc. | uk |
dc.relation.references | Про вищу освіту,No 1556-VII. (2014). | uk |
dc.relation.references | Родненкова, Н., & Кордуба, Ю. (2014). П роцедури участі студентів у процесі забезпечення якості освіти в університеті. Львів: Видавництво Компанія «Манускрипт». | uk |
dc.relation.references | Сидоренко, Н. (2016). Внутрішнє забезпечення якості вищої освіти в Україні як суспільно-освітній пріоритет. Державне управління та місцеве самоврядування, вип. 4 (31). | uk |
dc.relation.references | Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів (ISO9000:2005, IDT): ДСТУ ISO9000:2007 (2008). | uk |
dc.relation.references | The European Higher Education Area. Join Declaration of the Ministers of Education. Bologna. 19 June. § P. 2. (1999). | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2524-1079-2019-3-2-131-136 | |