Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЗалюбівська, О. Б.uk
dc.date.accessioned2019-05-31T10:12:13Z
dc.date.available2019-05-31T10:12:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationЗалюбівська О. Б. Інтерактивна технологія формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи [Текст] / О. Б. Залюбівська // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2018. – № 5. – С. 105-113.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25262
dc.description.abstractПроаналізовано поняття «технологія навчання», «інтерактивне навчання» через призму навчання риторики. Сформульовано дискусійні зауваги щодо використання поняття «технологія навчання», зокрема, щодо ознак технократизму в технологічному підході до навчання. Обґрунтовано застосування технології на предметному рівні як сукупності методів, а також у зв’язку з наявністю дистанційного компонента з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Запропоновано інтерактивну технологію формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школи, що об’єднує традиційні, активні та інтерактивні методи навчання риторики з перевагою останніх. Вона складається з таких груп методів: кооперативне навчання (робота в малих групах співробітництва), колективно-групове навчання (лекція-бесіда, лекція з мікровикладанням студентів, лекція з випереджальною самостійною роботою; групова дискусія, виголошення промов, груповий риторичний аналіз тощо), ситуативне моделювання (дистанційні та аудиторні дидактичні ігри), практично-тренінгове навчання (риторичне вправляння відповідно до етапів риторичної діяльності) та навчання-самовдосконалення (риторичне портфоліо). Спрямованість формування риторичної культури студентів на майбутню науково-педагогічну діяльність передбачає: 1) змістовий та організаційно-методичний зв’язок риторики з психолого-педагогічними дисциплінами; 2) використання на заняттях з риторики відповідного дидактичного матеріалу; 3) використання педагогічно значущих методів і прийомів навчання риторики (дискусія, гра, мікровикладання, постановка проблемних запитань тощо). Технологія укладена на основі гуманістичного, аксіологічного, комунікативного методологічних підходів та принципів партнерства суб’єктів педагогічного процесу, мисленнєво-мовленнєвої активності та інтерактивності, єдності риторичної теорії з практикою мовлення, самостійності та вибору індивідуальної освітньої траєкторії, творчої продуктивності, стимулювання науково-дослідницької діяльності, змагальності та емоційного комфорту.uk
dc.description.abstractIn the article, the concept of «technology learning», «interactive learning» was analyzed through the prism of teaching rhetoric. Polemical remarks about the use of the notion «technology of training» were formulated, in particular, regarding the signs of technocracy in the technological approach to learning. The application of technology at the subject level as a set of methods, as well as in connection with the presence of a distance component of training with the use of information and communication technologies was substantiated. Interactive technology for the forming of the rhetorical culture of future lecturers of the university was proposed. It combines traditional, active and interactive methods of rhetoric education with a tangible advantage of the latter. The technology consists of the following groups of methods: cooperative training (work in small groups of cooperation), collective-group training (lecture-conversation, lecture with mini-lectures of students, lecture with preliminary independent study of the text of the lecture, group discussion, public speaking, group rhetorical analysis, etc.), situational modeling (distance and classroom didactic games), practical training (rhetorical training according to stages of rhetorical activity) and self-improvement training (rhetorical portfolio). The direction of forming the rhetorical culture of students for the future scientific and pedagogical activity involves: 1) the content and organizational-methodical connection of rhetoric with psychological and pedagogical subjects; 2) the use of didactic material of pedagogical content; 3) the use of pedagogically significant methods and techniques of teaching rhetoric (discussion, game, practice of teaching by students, staging of problematic questions, etc.). The technology was based on humanistic, axiological, communicative methodological approaches and principles of partnership of subjects of the pedagogical process, thought-speech activity and interactivity, the unity of rhetorical theory with the practice of speech, autonomy and the choice of an individual educational trajectory, creative productivity, stimulation of scientific research activity, competition and emotional comfort.en
dc.description.abstractПроанализированы понятия «технология обучения», «интерактивное обучение» сквозь призму обучения риторике. Сформулированы дискуссионные замечания относительно использования понятия «технология обучения», в частности, признаков технократизма в технологическом подходе к обучению. Обосновано применение технологии на предметном уровне как совокупности методов, а также в связи с наличием дистанционного компонента с использованием информационно-коммуникационных технологий. Предложена интерактивная технология формирования риторической культуры будущих преподавателей высшей школы, объединяющую традиционные, активные и интерактивные методы обучения риторике с преобладанием последних. Она состоит таких групп методов: кооперативное обучение (работа в малых группах сотрудничества), коллективно-групповое обучение (лекция-беседа, лекция с микропреподаванием студентов, лекция с опережающей самостоятельной работой; групповая дискуссия, произнесение речей, групповой риторический анализ и т.д.), ситуативное моделирование (дистанционные и аудиторные дидактические игры), практически-тренинговое обучение (риторические упражнения в соответствии с этапами риторической деятельности) и обучение-самосовершенствование (риторическое портфолио). Направленность формирования риторической культуры студентов на будущую научно-педагогическую деятельность предусматривает: 1) содержательную и организационно-методическую связь риторики с психолого-педагогическими дисциплинами; 2) использование на занятиях по риторике соответствующего дидактического материала; 3) использование педагогически значимых методов и приемов обучения риторики (дискуссия, игра, микропреподавание, постановка проблемных вопросов и т.п.). Технология разработана на основе гуманистического, аксиологического, коммуникативного методологических подходов и принципов партнерства субъектов педагогического процесса, мыслительно-речевой активности и интерактивности, единства риторической теории и практики речи, самостоятельности и выбора индивидуальной образовательной траектории, творческой продуктивности, стимулирования научно-исследовательской деятельности, состязательности и эмоционального комфорта.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 5 : 103-113.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2283
dc.subjectриторична культура викладача вищої школиuk
dc.subjectтехнологія навчанняuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectкласифікація інтерактивних методів навчанняuk
dc.subjectриторическая культура преподавателя высшей школыru
dc.subjectтехнология обученияru
dc.subjectинтерактивные методы обученияru
dc.subjectклассификация интерактивных методов обученияru
dc.subjectrhetorical culture of the university lectureren
dc.subjecttraining technologyen
dc.subjectinteractive teaching methodsen
dc.subjectclassification of interactive teaching methodsen
dc.titleІнтерактивна технологія формування риторичної культури майбутніх викладачів вищої школиuk
dc.title.alternativeИнтерактивная технология формирования риторической культуры будущих преподавателей высшей школыru
dc.title.alternativeThe Interactive Educational Technology of Forming Rhetorical Culture of Future Teachers of the Universitiesen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378, 808.5
dc.relation.referencesН. Б. Голуб, «Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах,» авто-реф. дис. д ра пед. наук, Нац. пед. ун-т ім. Драгоманова, Київ, 2009.uk
dc.relation.referencesЛ. Н. Горобец, «Формирование риторической компетенции студентов-нефилологов в системе профессиональной подготовки в педагогическом вузе,» автореф. дис. д-ра пед. наук, Санкт-Петерб. гос. ун-т, СПб, 2008.ru
dc.relation.referencesТ. А. Ладыженская, «Курс школьной риторики (5-11 классы),» Русская словесность, № 2, с. 5-13, 1996.ru
dc.relation.referencesВ. Г. Кремінь, Ред., Енциклопедія освіти. Київ, Україна: Юрінком Інтер, 2008, 1040 с.uk
dc.relation.referencesВ. В. Гузеев, Методы и организационные формы обучения. Москва, РФ: Народное образование, 2001.ru
dc.relation.referencesВ. А. Сластенин, «Доминанта деятельности,» Народное образование, № 9, с. 41-42, 1997.ru
dc.relation.referencesВ. П. Беспалько, Слагаемые педагогической технологии. Москва, РФ: Педагогика, 1989.ru
dc.relation.referencesО. І. Пометун, и Л. В. Пироженко, Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ, Україна: вид-во А.С.К., 2006.uk
dc.relation.referencesБ. М. Бим-Бад, Ред., Педагогический энциклопедический словарь. Москва, РФ: Больш. Рос. Энциклопедия, 2008.ru
dc.relation.referencesN. Michel, J. J. Cater, and O. Varela, “Active versus passive teaching styles: An Empirical Study of Student Learning Outcomes,” Human resource development quarterly, vol. 20, № 4. р. 391-418, 2009.en
dc.relation.referencesR. Ellen Auster, and K. Krista Wylie, «Creating active learning in the classroom: a systematic approach», Journal of management education, vol. 30 № 2, April, р. 333-353, 2006.en
dc.relation.referencesГ. С. Сазоненко, Ред., Перспективні освітні технології: наук.-метод. посіб. Київ, Україна: Гопак, 2000, 560 с.uk
dc.relation.referencesГ. П. П’ятакова, та Н. М. Заячківська, Сучасні педагогічні технології та методика їх застосування у вищій шко-лі. Навч.-метод. посіб. для студентів та магістрантів вищої школи. Львів, Україна: ЛНУ ім. І. Франка, 2003. 55 с.uk
dc.relation.referencesО. Шпак, та В. Терес, «Дидактична сутність педагогічних технологій в економічній підготовці майбутніх педа-гогів,» Молодь і ринок, № 12 (59), с 20-25, 2009.uk
dc.relation.referencesО. Б. Залюбівська, «Риторична культура викладача технічного університету: структурні особливості,» Освітоло-гічний дискурс, № 3 (7), с. 56-67, 2014.uk
dc.relation.referencesО. Б. Залюбівська, «Підходи до формування риторичної культури майбутніх викладачів технічних університетів,» Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України, вип. 1, 2017. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2017_1_8 .uk
dc.relation.referencesМ. Скрипник, Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання. Київ, Україна: Ред. загальнопед. газ., 2005.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2018-140-5-105-113


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію