dc.contributor.author | Мокін, Б. І. | uk |
dc.contributor.author | Войцеховська, О. О. | uk |
dc.contributor.author | Мокин, Б. И. | ru |
dc.contributor.author | Войцеховская, О. А. | ru |
dc.contributor.author | Mokin, B. I. | en |
dc.contributor.author | Voitsekhovska, O. O. | en |
dc.date.accessioned | 2020-09-21T09:13:11Z | |
dc.date.available | 2020-09-21T09:13:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Мокін Б. І. Системна трансформація математичної моделі процесу забування знань, отриманих студентом на лекції, та спосіб її ідентифікації [Текст] / Б. І. Мокін, О. О. Войцеховська // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2020. – № 2. – С. 50–57. | uk |
dc.identifier.issn | 1997-9266 | |
dc.identifier.issn | 1997–9274 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30524 | |
dc.description.abstract | Здійснено системну трансформацію математичної моделі процесу забування знань, отриманих на лекції, «відмінниками» (з високим рівнем пам`яті) з прив`язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих «хорошистами» (з добрим рівнем пам`яті) з прив`язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих студентами з посередньою успішністю (з таким же посереднім рівнем пам`яті) з прив`язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих студентами з успішністю, нижчою посередньої, але здатними отримати задовільну оцінку в процесі не більше двох перескладань іспиту з прив`язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; та отриманих студентами з незадовільною успішністю, які повинні бути або відрахованими або залишеними на повторний курс з прив`язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування».
Системно трансформована математична модель реалізована у відносному часі та містить три основні параметри, один із яких характеризує швидкість забування студентом отриманої на лекції інформації, другий характеризує синергетичну складову, яка сповільнює процес забування, а третій характеризує ту складову отриманої інформації, яка залишається в пам`яті студента назавжди.
На основі критерію найменших квадратів розроблено спосіб ідентифікації системно трансформованої математичної моделі процесу забування знань, отриманих на лекції студентами категорій, перерахованих вище, реалізований з використанням обчислювальних структур, прив`язаних до відповідних «смуг забування», за допомогою яких реалізується ітераційний спосіб отримання оптимальних оцінок вище перерахованих параметрів цієї моделі. | uk |
dc.description.abstract | Осуществлена системная трансформация математической модели процесса забывания знаний, полученных на лекции, «отличниками» (с высоким уровнем памяти) с привязкой к характерной для этой категории студен-тов «полосы забывания»; полученных «хорошистами» (с хорошим уровнем памяти) с привязкой к характерной для этой категории студентов «полосы забывания»; полученных студентами с посредственной успеваемостью (с таким же посредственным уровнем памяти) с привязкой к характерной для этой категории студентов «по-лосы забывания»; полученных студентами с успеваемостью ниже посредственного, но способными получить удовлетворительную оценку в процессе не более двух пересдач экзамена с привязкой к характерной для этой категории студентов «полосы забывания»; и полученных студентами с неудовлетворительной успеваемо-стью, которые могут быть либоотчисленными, либооставленными на повторный курс с привязкой к харак-терной для этой категории студентов «полосы забывания».Системно трансформированаяматематическая модель реализована в относительном времени и содержит три основных параметра, один из которых характеризует скорость забывания студентом полученной на лек-ции информации, второй — характеризует синергетическую составляющую, которая замедляет процесс забы-вания, а третий — характеризует ту составляющую полученной информации, которая остается в памяти студента навсегда.На основе критерия наименьших квадратов разработан способ идентификации системно трансформирован-ной математической модели процесса забывания знаний, полученных на лекции студентами вышеперечислен-ных категорий,реализованныйс использованием вычислительных структур, привязанных к соответствующим «полос амзабывания», с помощью которых реализуется итерационный способ получения оптимальных оценок параметров этой модели | ru |
dc.description.abstract | Systematic transformation of the mathematical model for the process of forgetting the knowledge obtained at the lec-tures was carried out by an “excellent students” (with a high level of memory) with reference to the “bands of forgetting”characteristic for this category of students; obtained by “intermediate students” (with good memory) with an attachment to the “bands of forgetting” characteristic of this category of students; obtained by mediocre students (with the same median level of memory) with an attachment to the category of “bands of forgetting” characteristic of this category; obtained by students with a grade point average lower than average but able to receive a satisfactory grade in the process of no more than two examinations with an attachment to the student's “bands of forgetting” category; and those obtained by poorly performing students who must either be deducted or retained for a student with a “bands of forgetting” characteris-tic of this category.System-transformed mathematical model is implemented in relative time and contains three basic parameters, one of which characterizes the rate of forgetting by the student of the information obtained at the lecture, the second characterizes the synergistic component that slows down the process of forgetting, and the third characterizes that component of the received information that remains in student’s memory forever.On the basis of the least squares criterion, a method of identification of a systematically transformed mathematical model for the process of forgetting the knowledge obtained at the lectures by students of the categories listed above was implemented using computational structures tied to the corresponding “bands of forgetting”, through which an iterative method of obtaining optimal estimates is realized above. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 50–57. | uk |
dc.relation.uri | https://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2480 | |
dc.subject | забування знань | uk |
dc.subject | смуги забування | uk |
dc.subject | швидкість забування | uk |
dc.subject | синергетична складова пам`яті | uk |
dc.subject | математична модель | uk |
dc.subject | ітераційний спосіб ідентифікації | uk |
dc.subject | оптимальні оцінки параметрів | uk |
dc.subject | forgetting of knowledge | en |
dc.subject | bands of forgetting | en |
dc.subject | speed of forgetting | en |
dc.subject | synergistic memory component | en |
dc.subject | mathe-matical model | en |
dc.subject | iterative way of identification | en |
dc.subject | optimal parameter estimates | en |
dc.subject | забывание знаний | ru |
dc.subject | полосы забывания | ru |
dc.subject | скорость забывания | ru |
dc.subject | синергетическая составляющая памяти | ru |
dc.subject | математическая модель | ru |
dc.subject | итерационный способ идентификации | ru |
dc.subject | оптимальные оценки параметров | ru |
dc.title | Системна трансформація математичної моделі процесу забування знань, отриманих студентом на лекції, та спосіб її ідентифікації | uk |
dc.title.alternative | System Transformation of the Mathematical Model for the Process of Forgetting the Knowledge Obtained by a Student at Lecture and the Method of its Identification | en |
dc.title.alternative | Системная трансформация математической модели процесса забываниязнаний, полученных студентом на лекции и способ ее идентификации | ru |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 159.953. 6:51-7 | |
dc.relation.references | Б. І. Мокін, іО. О. Войцеховська, «Удосконалення ймовірнісної математичної моделі процесу забування інфор-мації, отриманої студентом на лекції,» Вісник Вінницького політехнічного інституту,No4, с. 49-57, 2019. | uk |
dc.relation.references | Б. І.Мокін, А. В. Писклярова, іО. Б. Мокін, «Дослідження впливу синергетичної складової у математичній моде-лі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, No 2, с. 9-14, 2013. | uk |
dc.relation.references | Л. М. Приснякова,Системный анализ поведения личности.Днепропетровск, Украина: издатель Овсянников Ю.С.,2007, 218 с. | ru |
dc.relation.references | Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Підвищення ступеня адекватності моделі процесу забування знань,» Вісник Вінницько-го політехнічного інституту,No4, с. 116-121, 2013. | uk |
dc.relation.references | В. Н. Тутубалин,Теория вероятностей. Москва: изд-во Московского университета, 1972, 230 с. | ru |
dc.relation.references | Б. І. Мокін, В. Б. Мокін, іО. Б. Мокін, Математичні методи ідентифікації динамічних систем, навч. посіб.ВНТУ, Вінниця, Україна: ВНТУ, 2010, 260 с | uk |
dc.relation.references | Я. З. Цыпкин, Адаптация и обучение в автоматических системах. Москва: изд-во «Наука», 1968, 400 с. | ru |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-149-2-50-57 | uk |