Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorАулін, В.uk
dc.contributor.authorБіліченко, В.uk
dc.contributor.authorГолуб, Д.uk
dc.contributor.authorЗамуренко, А.uk
dc.contributor.authorAulin, V.en
dc.contributor.authorBilichenko, V.en
dc.contributor.authorGolub, D.en
dc.contributor.authorZamurenk, A.en
dc.date.accessioned2022-06-23T11:19:07Z
dc.date.available2022-06-23T11:19:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationОсобливості дослідження ефективності транспортних систем на етапах життєвого циклу [Текст] / В. Аулін, В. Біліченко, Д. Голуб, А. Замуренко // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 1. – С. 4-12.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35510
dc.description.abstractНаведено аналіз особливостей дослідження ефективності транспортних систем на етапах їх життєвого циклу. З'ясовано, що життєвий цикл системи відбивається поетапним розвитком узагальненої операції як процес поступового накопичення інформації про властивості створюваної транспортної системи, умови обстановки і способи її використання як активного засобу в операції. Запропоновано формалізований науковий підхід до оцінки поточної і перспективної ефективності функціонування транспортних систем, на основі показників агрегування оцінки ефективності об'єктів в підсистемах на різних етапах життєвого циклу, що дають можливість при прийнятті рішень побачити тенденції внутрішнього розвитку складної системи в цілому, а також інтегрувати знання групи експертів при формуванні штучних еталонних меж ефективності. Виявлено, що у міру накопичення інформації про транспортну систему уточнюється оцінка ефективності операції, що приводить до повнішого обґрунтування рішень, що приймаються на кожному етапі життєвого циклу системи. Зазначено, що на стадії зовнішнього проектування вибір раціональних вимог до системи здійснюється на основі досить загальних критеріїв ефективності, що не призводять до занадто сильного звуження безлічі допустимих стратегій. А отже використання «сильного» принципу оптимізації та невеликого числа оптимальних стратегій, що приводять до вибору, не завжди виправдано тому, що на ранніх етапах життєвого циклу простежити хід розвитку операції в усіх деталях не можна. Запропоновано, що на стадіях зовнішнього і внутрішнього проектування транспортної системи доцільно організувати послідовний обмін інформацією між представниками цих стадій проектування, що може відбуватися за певною схемою. Виявлено, що об'єкти, які знаходяться на межі ефективності, є найбільш ефективними тільки в конкретній групі об'єктів. Оскільки задати теоретичні еталонні межі ефективності без залучення експертів не є можливим, а отже зусилля необхідно спрямовувати на підвищення міри обґрунтованості і надійності експертних оцінок, в результаті виконання яких і формуються штучні еталонні межі ефективності.uk
dc.description.abstractThe analysis of features of research of efficiency of transport systems at stages of their life cycle is resulted. It is found that the life cycle of the system is reflected in the gradual development of the generalized operation as a process of gradual accumulation of information about the properties of the created transport system, environmental conditions and ways to use it as an active tool in the operation. A formalized scientific approach to assessing the current and future efficiency of transport systems, based on aggregation indicators to assess the effectiveness of facilities in subsystems at different stages of the life cycle, allowing decision-making to see trends in internal development of a complex system as a whole, and integrate knowledge groups of experts in the formation of artificial reference limits of efficiency. It is revealed that in process of accumulation of the information on transport system the estimation of efficiency of operation is specified that leads to fuller substantiation of the accepted decisions, at each stage of a life cycle of system. It is noted that at the stage of external design the choice of rational requirements for the system is based on fairly general efficiency criteria that do not lead to too strong a narrowing of the set of acceptable strategies. Thus, the use of a "strong" principle of optimization and a small number of optimal strategies that lead to the choice is not always justified because in the early stages of the life cycle it is impossible to trace the progress of the operation in all its details. It is suggested that at the stages of external and internal design of the transport system it is advisable to organize a consistent exchange of information between the representatives of these stages of design, which can occur according to a certain scheme. It was found that objects that are on the verge of efficiency are most effective only in a specific group of objects. As it is not possible to set theoretical reference limits of efficiency without the involvement of experts, therefore efforts should be directed to increase the degree of validity and reliability of expert assessments, as a result of which artificial reference limits of efficiency are formed.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 4-12.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/233
dc.subjectтранспортна системаuk
dc.subjectпідсистемаuk
dc.subjectжиттєвий циклuk
dc.subjectопераціяuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectзовнішнє проектуванняuk
dc.subjectвнутрішнє проектуванняuk
dc.subjecttransport systemen
dc.subjectsubsystemen
dc.subjectlife cycleen
dc.subjectoperationen
dc.subjectefficiencyen
dc.subjectexternal designen
dc.subjectinternal designen
dc.titleОсобливості дослідження ефективності транспортних систем на етапах життєвого циклуuk
dc.title.alternativeFeatures of research of efficiency of transport systems at the stages of the life cycleen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, і В. В. Біліченко, «Методологічний підхід до визначення рівня якості функціонування транспортних систем», Вісник машинобудування та транспорту, № 1(7), с. 4-9, 2018.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, А. В. Гриньків, і С. В. Лисенко, Методологічні і теоретичні основи забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем. Кропивницький: КОД, 2017.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, А. В. Гриньків, А. О. Головатий, С. В. Лисенко, Д. В. Голуб, та ін. Методологічні основи проектування та функціонування інтелектуальних транспортних і виробничих систем,проф. В. В. Аулін, Ред. Кропивницький: ФОП В. Ф. Лисенко, 2020.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, і В. В. Біліченко, і А. С. Замуренко, «Формування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень», Вісник машинобудування та транспорту, № 11(1), с. 4-10, 2020.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, С. В. Лисенко, А. В. Гриньків, «Теоретичний підхід до оцінки ймовірностей безвідмовної роботи транспортних та виробничих систем і ланцюгів постачань на основі їх логічних структурних схем надійності», Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки, вип. 1, с. 47-57, 2020.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, В. В. Біліченко, і Д. О. Великодний, «Методологія підходів до дослідження шляхів і сукупності факторів забезпечення належного рівня ефективності і надійності транспортних систем», Вісник машинобудування та транспорту, №2, с. 4-14, 2017.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, і Д. В. Голуб, «Реалізація фізико-інформаційного підходу дослідження проблеми підвищення надійності та ефективності функціонування транспортних систем», Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, вип. 81, с. 3-10, 2018.uk
dc.relation.referencesС. А. Смоляк, Оценка эффективности инвестиционных проектов в условиях риска и неопределенности (теория ожидаемого эффекта). М. : Наука, 2002.ru
dc.relation.referencesВ. М. Курганов, «Управление эффективностью и надежностью функционирования систем доставок», Грузовое и пассажирское автомобильное хозяйство, № 6, с. 8-13, . – 2009.ru
dc.relation.referencesО. Н. Моргунова, и Е. П. Моргунов, «Теория эффективности сложных систем: некоторые вопросы и предложения» на X Международная научно-практическая конф. Системный анализ в проектировании и управлении, СПб.: Изд-во Политехнич. ун-та, 2006, ч. 1, с. 119–122.ru
dc.relation.referencesГ. Б. Петухов, В. И. Якунин, Методологические основы внешнего проектирования целенаправленных процессов и целеустремленных систем. М.: АСТ, 2006.ru
dc.relation.referencesМ. Интрилигатор, Математические методы оптимизации и экономическая теория. М.: Айриспресс, 2002.ru
dc.relation.referencesК. А. Багриновский, М. А. Бендиков, Е. Ю. Хрусталев, Современные методы управления технологическим развитием. М.: РОССПЭН, 2001. – 272 с.ru
dc.relation.referencesВ. Н. Волкова, и А. А. Денисов, Основы теории систем и системного анализа, 3-е. изд., перераб. и доп. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2005.ru
dc.relation.referencesВ. М. Буренок, Г. А. Лавринов, и Е. Ю. Хрусталев, Механизмы управления производством продукции военного назначения. М.: Наука, 2006. – 303 с.ru
dc.relation.referencesЕ. П. Моргунов, и О. Н. Моргунова, «Многомерная классификация сложных объектов на основе оценки их эффективности», в Вестник НИИ СУВПТ: сб. науч. тр. Н. В. Василенко, Ред. Красноярск : НИИ СУВПТ, 2003, вып. 14, с. 222–240.ru
dc.relation.referencesМ. В. Грязнов, «Подходы к надежности транспортных систем», Мир транспорта, № 2, с. 14-19, 2010.ru
dc.relation.referencesV. Aulin and other, “Realization of the logistic approach in the international cargo delivery system, Communication”, Scientific Letters of the University of Zilina, vol. 21 (2), pp. 5-14, 2019.en
dc.relation.referencesL. Simar, V. Zelenyuk, “Statistical inference for aggregates of Farrell-type efficiencies”, in Discussion Paper 0324. Louvain, Belgium: Institut de Statistique, Universite Catholique de Louvain, 2003.en
dc.relation.referencesV. Aulin and other, “Increasing the functioning efficiency of the working warehouse of the «UVK Ukraine» company transport and logistics center”, Communications, vol. 22 (2), pp. 3-14, 2020.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-4-12


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію