Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБіліченко, В.uk
dc.contributor.authorТарандушка, Л.uk
dc.contributor.authorКостьян, Н.uk
dc.contributor.authorПилипенко, О.uk
dc.contributor.authorBilichenko, V.en
dc.contributor.authorTarandushka, L.en
dc.contributor.authorKostian, N.en
dc.contributor.authorPylypenko, O.en
dc.date.accessioned2022-06-23T11:27:07Z
dc.date.available2022-06-23T11:27:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationОптимізація мережі транспорту загального користування на прикладі м. Черкаси [Текст] / В. Біліченко, Л. Тарандушка, Н. Костьян, О. Пилипенко // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 1. – С. 13-22.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35511
dc.description.abstractВ роботі досліджується можливість оптимізації мережі транспорту загального користування шляхом зменшення кількості дублюючих маршрутів. В процесі дослідження проаналізовано існуючу мережу міського пасажирського транспорту м Черкаси та структуру парку транспорту автотранспортних підприємств, що надають відповідні послуги. Визначено довжину різних маршрутів мережі та інтенсивність руху ними. Виявлено, що щільність маршрутної мережі міського пасажирського транспорту (8,1 км/км2) значно перевищує нормативне значення. Розраховано показники дублювання кожного автобусного і тролейбусного маршруту мережі іншими маршрутами. З метою вивчення попиту на міські пасажирські перевезення проведено анкетування населення. Побудовано математичну модель оптимізації руху тролейбусів та автобусів на маршрутах, що дублюються. Модель враховує ступінь дублювання одного маршруту іншим, відсотковий розподіл пасажирів за видами транспорту та обмеження транспортних засобів по пасажиромісткості. Значення параметрів моделі, що визначають шкоду міському середовищу від одного рейсу, розраховуються виходячи з тарифних ставок на пошкодження транспортним засобом 1 км міської дороги і на викиди в атмосферу відпрацьованих газів (для автобусів). Виконано оптимізацію мережі громадського транспорту м. Черкаси на маршрутах з повним дублюванням (збіг маршрутних трас двох видів транспорту не менший 75 %). За результатами оптимізації запропоновано нову маршрутну мережу, яка передбачає мінімальне дублювання маршрутів, що в свою чергу знизить аварійність, зменшить забруднення навколишнього середовища та підвищить ефективність експлуатації всієї транспортної інфраструктури міста. Впровадження результатів цього дослідження дозволить зменшити загальні економічні та екологічні збитки пасажирів і транспорту, що приведе до більш ефективного функціонування транспорту. Побудована модель може бути використана для планування руху міського транспорту за новими маршрутами, а також для побудови двоїстої задачі розрахунку вартості пасажирогодин за умови, що пасажирський транспорт рухається з оптимальною інтенсивністю.uk
dc.description.abstractThe article explores the possibility of optimization of the public transport network by reducing the number of duplicate routes. In the course of the research the existing network of urban passenger transport of Cherkasy and the structure of the transport fleet of motor transport enterprises providing relevant services are analyzed. The length of the different routes of the network and the intensity of their movement are determined. It has been found that the density of the public passenger transport route network (8.1 km/km2) is much higher than the normative value. The indices of duplication of each bus and trolleybus route of the network with other routes are calculated. In order to study the demand for urban passenger transportation, a population survey was conducted. A mathematical model for optimizing the movement of trolleybuses and buses on duplicate routes is constructed. The model takes into account the degree of duplication of one route by another, the percentage distribution of passengers by type of transport and the limitation of vehicles by passenger capacity. The values of the model parameters, which determine the damage to the urban environment by one run, are calculated at the tariff rates for damage to the vehicle 1 km of the city road and the emission into the atmosphere of the exhaust gas (for buses). Optimization of the Cherkasy public transport network on routes with complete duplication (coincidence of route routes of two modes of transport is not less than 75%). According to the optimization results, a new itinerary network is proposed, which provides minimal duplication of routes, which in turn will lead to reduction of the accident rate, reduction of environmental pollution and increase of the efficiency of operation of the entire transport infrastructure of the city. The implementation of the results of this study will reduce the overall economic and environmental losses of passengers and transport, which will lead to a more efficient functioning of urban transport. The constructed model can be used to plan urban traffic on new routes, as well as to construct a dual task of calculating the cost of passenger hours, provided that passenger traffic is moving with optimum intensity.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 13-22.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/234
dc.subjectінтенсивність транспортного потокуuk
dc.subjectматематична модельuk
dc.subjectміська транспортна мережаuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.subjectступінь дублювання маршрутівuk
dc.subjecttraffic flow intensityen
dc.subjectmathematical modelen
dc.subjectmunicipal transport networken
dc.subjectoptimizationen
dc.subjectthe degree of duplication of routesen
dc.titleОптимізація мережі транспорту загального користування на прикладі м. Черкасиuk
dc.title.alternativeOptimization of the transport network by the case of Cherkasy cityen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, «Аналіз системи перевезення пасажирів у містах, основні тенденції її розвитку і шляхи удосконалення,» Вісник національного транспортного університету: В 2-х частинах: Ч. 2, № 15, Київ, Україна: НТУ, с. 279-284, 2007.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, «Стан структури та основні напрямки розвитку пасажирського транспорту загального користування в м. Кіровограді,» Збірник наукових праць Кіровоградського національного технічного університету, № 18, Кіровоград, Україна: НТУ, с. 288-292, 2007.uk
dc.relation.referencesО. І. Гороховський, К. І. Ошовська, Є. І. Шевчук, «Раціональний розподіл пасажиропотоків в транспортній мережі міста із застосуванням інформаційної системи доступу,» на ІІІ науково-практична конференція. Проблеми та перспективи розвитку автомобільного транспорту, 14-16 квітня 2015, Волгоград, 2015, с. 122.uk
dc.relation.referencesІ. А. Кара, «Визначення пасажиропотоків на міських маршрутах з використанням нечіткої логіки та трансакцій абонентів стільникового зв’язку,» Автореферат дис. канд. техн. наук., Національний університет «Львівська політехніка» МОНУ, Львів, 2017.uk
dc.relation.referencesЮ. О. Давідіч, Розробка розкладу руху транспортних засобів при організації пасажирських перевезень: навч. посіб. Харків, Україна: ХНАМГ, 2010, 345 с.uk
dc.relation.referencesЯ. І. Шефтер, К. В. Трякіна, «Розрахунок величини і встановлення тарифів для автобусних перевезень,» Автомобільний транспорт, № 5, с. 28-32, 2015.uk
dc.relation.referencesВ. А. Гудков, С. А. Ширяев, О. В. Устинова, «Анализ факторов, влияющих на определение необходимого количества пассажирских транспортных средств на маршрутах,» на Междунар. наук.-практ. конф. Прогресс транспортных средств и систем ‒ 2005 (Волгоград, 20-23 сент. 2005 г.), Волгоград, 2005, Ч. 2., с. 525-526.ru
dc.relation.referencesВ. И. Швецов, «Математическое моделирование транспортных потоков,» Автоматика и телемеханика, № 11, с. 3-46, 2003.ru
dc.relation.referencesМ. Е. Корягин, Равновесные модели системы городского пассажирского транспорта в условиях конфликта интересов. Новосибирск, Россия: Наука, 2011, 140 с.ru
dc.relation.referencesМ. Е. Корягин, «Конкуренция потоков общественного транспорта,» Автоматика и телемеханика, № 8, с. 120-130, 2008.ru
dc.relation.referencesМ. Е. Корягин, «Конкуренция транспортных потоков,» Автоматика и телемеханика, № 3, с. 143-152, 2006.ru
dc.relation.referencesС. А. Тархов, Эволюционная морфология транспортных сетей. Смоленск-Москва, Россия: Универсум, 2005, 384 с.ru
dc.relation.referencesХэмди А. Таха, Введение в исследование операций, 7-е издание. Москва, Россия: Вильямс, 2005, 912 с.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-13-22


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію