Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorРозводюк, М. П.uk
dc.contributor.authorРозводюк, К. М.uk
dc.contributor.authorRozvodiuk, M. P.en
dc.contributor.authorRozvodiuk, K. M.en
dc.date.accessioned2023-01-16T12:55:39Z
dc.date.available2023-01-16T12:55:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationРозводюк М. П. Структура пристрою для ідентифікації технічного стану щітково-колекторного вузла тягового двигуна постійного струму [Текст] / М. П. Розводюк, К. М. Розводюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2021. – № 6 (159). – С. 38-43.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36155
dc.description.abstractНайбільша кількість відмов в тяговому електродвигуні постійного струму припадає на його щітково-колекторний вузол. Причинами цих відмов є неякісне налагодження комутації, зношення щіток та регулярні перевантаження тягового електродвигуна. Кожна з них характеризується іскрінням в перехідному контакті щітка-колектор, що погіршує технічний стан самого щітково-колекторного вузла й енергетичних показників функціонування тягового двигуна в цілому та впливає на залишковий ресурс останнього. Встановлено, що передумовою надійної експлуатації тягового електродвигуна постійного струму є визначення технічного стану його щітково-колекторного вузла. Для підвищення надійності роботи тягового електродвигуна постійного струму приведено структуру пристрою для ідентифікації технічного стану його щітково-колекторного вузла. Дана структура враховує достатню кількість контрольованих параметрів, що дозволяють сформувати діагностичні ознаки щітково-колекторного вузла та визначити залишковий ресурс щіток. Синтезована структура пристрою дозволяє: фіксувати наявність та визначати інтенсивність іскріння на колекторі; фіксувати час початку та закінчення іскріння під щіткою, тривалість імпульсів іскріння; визначати значення середнього квадратичного відхилення тривалості імпульсів іскріння по колектору на його виході та значення середнього квадратичного відхилення тривалості імпульсів іскріння по всім колекторним пластинам, що іскрять, в часі; визначати величину зношення щітки; швидкість зношення щітки; залишковий ресурс щітки; визначати биття колектора. При перевищенні допустимого чи порогового значення будь-якого з параметрів передбачене інформування на відповідному індикаторі та спрацювання кола сигналізації. Ідентифікація зазначених параметрів щітково-колекторного вузла тягового електродвигуна до-зволить визначити джерела підвищеного іскріння, розробити шляхи підвищення якості комутації за рахунок зменшення іскріння.uk
dc.description.abstractMost of the electric motors that work in manufacturing sphere have already exhausted their resource. The largest number of failures in the traction DC electric motor occur in the brush-collector node. The reasons for these failures are the poor quality of the switching adjustment, wear out of brushes and regular overload of the traction electric motor. Each failure is characterized by sparkling in transient contact with a brush-collector, which worsens the technical condition of the darkcollector node and energy performance of the traction motor in general and affects the resource of the latter. It had been identified that the prerequisite for reliable operation of the DC electric motor is the determination of the technical condition of its brush-collector node. To increase the reliability of the DC traction electric motor there had been suggested the structure of the device to identify the technical condition of its brush-collector node. This structure takes into account a sufficient number of controlled parameters that allow to form diagnostic signs of a brush-collector node and determine the residual brush resource. The synthesized device structure allows to: fix the presence and determine the intensity of sparking on the collector; fix the starting time and ending of sparks under the brush, the duration of spark pulses; determine the value of the average quadratic deviation of the duration of sparks by collector on its output and the value of the average quadratic deviation of the spark pulses in all collector plates that are sparkling, in time; determine the magnitude of wear out; brush wear out speed; residual brush resource; determine the collector's beating. When exceeding the permissible or threshold value of any of the parameters there had been envisaged the notification on the corresponding indicator and the alarm circle operation. Identification of these parameters of the brush-collector node of the traction electric motor will determine the sources of increased spark, enabling to develop ways to improve the quality of switching by reducing the spark.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВінницький національний технічний університетuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 6 (159) : 38-43.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2702
dc.subjectщітково-колекторний вузолuk
dc.subjectщіткаuk
dc.subjectколекторuk
dc.subjectтяговий двигунuk
dc.subjectдвигун постійного струмуuk
dc.subjectтехнічний станuk
dc.subjectідентифікаціяuk
dc.subjectзалишковий ресурсuk
dc.subjectінтенсивність іскрінняuk
dc.subjectзношення щіткиuk
dc.subjectбиття колектораuk
dc.subjectbrush-collector knoten
dc.subjectbrushen
dc.subjectcollectoren
dc.subjecttraction motoren
dc.subjectDC motoren
dc.subjecttechnical conditionen
dc.subjectidentificationen
dc.subjectresidual resourceen
dc.subjectintensity of sparken
dc.subjectwearing brushen
dc.subjectcollector beatingen
dc.titleСтруктура пристрою для ідентифікації технічного стану щітково-колекторного вузла тягового двигуна постійного струмуuk
dc.title.alternativeThe Structure of the Device for Identifying the Technical State of the Brush-Collector Node of the DC Traction Motoren
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.313.2
dc.relation.referencesВ. В. Харламов, Д. И. Попов, М. Ф. Байсадыков, и Д. В. Супоня, «Разработка методики предиктивного анализа ресурса щеток тяговых электродвигателей подвижного состава по условиям эксплуатации,» Известия Транссиба, № 1 (45), с. 2-11, 2021.ru
dc.relation.referencesM. P. Rozvodiuk, “Monitoring of technical condition of the dc electric motor,” in Wissenschaft für den modernen Menschen: innovative technik und technologie, informatik sicherheitssysteme, verkehrsentwicklung, architektur: monografische Reihe «Europäische Wissenschaft». Karlsruhe, Germany: ScientificWorld-NetAkhatAV, Buch 4, Teil 4, 2021, pp. 29-38. https://doi.org/10.30890/2709-2313.2021-04-04-071 . ISBN 29 978-3-949059-12-4. [Electronic resource]. Available: https://www.sworld.com.ua/simpge4/sge4-04.pdf .en
dc.relation.referencesВ. М. Безрученко, і А. В. Шаповалов, «Аналітичне дослідження комутації тягових двигунів», Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. акад. В Лазаряна, вип. 32, с. 159-161, 2010. https://doi.org/10.15802/stp2010/13357 .uk
dc.relation.referencesН. В. Ивченков, «Математическое моделирование неисправностей щеточно-коллекторного узла машины постоянного тока,» Вісник КДПУ імені Михайла Остроградського, вип. 4/2009 (57), с. 160-163, 2009.ru
dc.relation.referencesА. А. Осадченко, А. А. Цукублин, и О. Л. Рапопорт, «Мониторинг щеточно-коллекторного узла тягового электродвигателя при эксплуатации,» Известия Томского политехнического университета, т. 308, № 7, с. 107-109, 2005.ru
dc.relation.referencesМ. Байсадыков, «Разработка метода оценки интенсивности изнашивания и алгоритма прогнозирования остаточного ресурса щеток тяговых электродвигателей.» автореф. дис. канд. техн. наук за спец. 05.09.01, Электромеханика и электрические аппараты. Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Омский государственный университет путей сообщения», Омск, 2020, 20 с.ru
dc.relation.referencesП. К. Шкодун, и А. В. Долгова, «Применение аппарата нечеткой логики при диагностировании коллекторнощеточного узла тяговых электрических двигателей подвижного состава,» Известия Транссиба, № 4 (28), с. 59-68, 2016.ru
dc.relation.referencesВ. В. Харламов, П. В. Шкодун, А. С. Хлопцов, и А. В. Долгова, «Формирование граф-модели диагностирования коллекторно-щеточного узла тягового электродвигателя с учетом тепловых факторов,» Известия Томского политехнического университета, т. 337, №1, с. 88-95, 2016.ru
dc.relation.referencesМ. П. Розводюк, і К. М. Розводюк, «Діагностування щітково-колекторного вузла електричного двигуна постійного струму,» International periodic scientific journal «Modern engineering and innovative technologies», is. 11, part 3, pp. 32-39, March 2020. Karlsruhe, Germany: Sergeieva&Co. https://doi.org/10.30890/2567-5273.2020-11-01-043.uk
dc.relation.referencesО. С. Качин, А. С. Каракулов, и А. Б. Серов, «Анализ факторов, влияющих на интенсивность изнашивания щеток электрических машин и пути увеличения их строка службы,» Электротехника. Электротехнология. Энергетика: в 3 ч., сб. науч. тр. VII Международной научной конференции молодых ученых. Ч. 1. Секция «Электротехника», Новосибирск, РФ: изд-во НГТУ, 2015, с. 34-40.ru
dc.relation.referencesВ. В. Харламов, Д. И. Попов, и А. И. Стретенцев, «Разработка цифрового прибора контроля коммутации тяговых электродвигателей подвижного состава,» Известия Транссиба, № 2 (30), с. 54-64, 2017.ru
dc.relation.referencesВ. В. Харламов, Д. И. Попов, и М. Ф. Байсадыков, «Алгоритм прогнозирования ресурса работы электрических щеток тяговых электродвигателей,» Известия Транссиба, №1 (29), с. 47-56, 2017.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-159-6-38-43


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію