Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГоренюк, В. В.uk
dc.contributor.authorМокін, Б. І.uk
dc.contributor.authorМокін, О. Б.uk
dc.contributor.authorHoreniuk, V. V.en
dc.contributor.authorMokin, B. I.en
dc.contributor.authorMokin, O. B.en
dc.date.accessioned2023-05-22T06:47:56Z
dc.date.available2023-05-22T06:47:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationПерспективи реалізації системи підтримки прийняття рішень для водія електромобіля [Текст] / В. В. Горенюк, Б. І. Мокін, О. Б. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2022. – № 3. – С. 31–35.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37177
dc.description.abstractЗапропоновано варіант реалізації системи підтримки прийняття рішень для водія електромобіля, що керує ним під час руху дорогою в горизонтальній площині, під час руху дорогою на спуск та на підйом за різного кута нахилу, в основу якого покладено синтезовані авторами математичні моделі оптимального руху за критерієм мінімуму споживання заряду енергії бортової силової акумуляторної батареї за частотного керування режимами роботи короткозамкнутого асинхронного електродвигуна, який є тяговим в системі привода електромобіля, з використанням варіаційного варіанта методу Лагранжа та математичної моделі кривої намагнічування у вигляді оберненого гіперболічного синуса, яка з високою точністю зв’язує між собою електричний струм в обмотці статора асинхронного двигуна з магнітним потоком, який створюється полем цього струму а також математичні моделі визначення швидкості руху по закругленню дороги автомобілів як з двигунами внутрішнього згорання, так і з електричним приводом, не перевищення якої унеможливлює їх занос чи перевертання, котрі синтезовані як на основі балансних рівнянь його кінематики, так і на основі балансних рів-нянь його динаміки. Проведено аналіз бортових електронних систем сучасних автомобілів та виявлено, що для реалізації запропонованої системи підтримки прийняття рішення для водія автомобіля в рамках запропонованої концепції цілком достатньо пристроїв, які на сьогоднішній день є обов'язковими для легкових транспортних засобів відповідно до норм Європейського Союзу. Визначення необхідних кутів тангажу та рискання автомобіля можливе за допомогою сенсорів системи контролю стійкості. Визначення електричних (струму, напруги, частоти) та механічних параметрів (позиції або швидкості обертання вала електричного приводу електромобіля) можливе з блока управління двигуном, які він отримує від відповідних сенсорів за зворотними зв'язками. Також запропоновано розширення реалізації розробленої авторами системи підтримки прийняття рішень для водія електромобіля шляхом інтеграції до неї елементів навігації на основі проєктів з від-критим кодом, що дозволить визначати та враховувати такі додаткові параметри як дорожні знаки, дорожня розмітка тощо.uk
dc.description.abstractThere has been proposed a way of implementing the decision-making support system for the driver of an electric car while driving it along the horizontal section of the road as well as on descent and ascent with different angles of the slope. The system was based on the synthesized the authors' mathematical models of the electric car's optimal movement by the criterion of the minimum consumption of the electric car power battery charge by its frequency-controlled induction motor which is traction in the drive system of an electric vehicle using Lagrange variational method and a mathematical model of the magnetization curve in the form of an inverted hyperbolic sine, which with high precision binds the current in the stator winding of an induction motor with a magnetic flux created by the field of this current and based on the mathematical models of determination of speeds values while the car with an internal combustion engine or electric car cornering not exceeding which makes it impossible to overturn or skid, which has been synthesized based on the balance equations of both kinemat-ics and dynamics. Carried out the analysis of on-board electronic systems of modern cars, which are currently mandatory for passenger vehicles under the European Union norms and has been revealed that the available ones are quite sufficient for the imple-mentation of decision-making support system for the driver of an electric car in the bound of the proposed concept. Determining the necessary angles of pitch and yaw of the car is possible with the help of sensors of the Electronic Sta-bility Control. Determining electrical parameters of the electric drive - current, voltage, frequency, and mechanical - the posi-tion or speed of rotation of the electric drive shaft of an electric vehicle is possible from the engine control unit, which it re-ceives from the relevant sensors through feedback. It is also has been proposed to extend the implementation of the proposed decision-making support system for the driver of an electric car while driving it by integrating navigation elements based on open source projects into it, which will allow defining and considering such additional parameters as road signs, road markings, etc.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 31–35.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2770
dc.subjectелектромобільuk
dc.subjectрух по горизонталіuk
dc.subjectрух на спуск і на підйомuk
dc.subjectрух на поворотахuk
dc.subjectоптимізаціяuk
dc.subjectмодельuk
dc.subjectтяговий асинхронний електроприводuk
dc.subjectсистема підтримки прийняття рішенняuk
dc.subjectelectric caren
dc.subjecthorizontal movementen
dc.subjectdescent and ascent movementen
dc.subjectcornering movementen
dc.subjectoptimizationen
dc.subjectmodelen
dc.subjecttraction induction electric driveen
dc.subjectdecision-making support systemen
dc.titleПерспективи реалізації системи підтримки прийняття рішень для водія електромобіляuk
dc.title.alternativeProspects for Implementing a Decision-making Support System for an Electric Car Driveren
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.311.1.018.3
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «До питання оптимізації руху електромобіля з асинхронним електроп-риводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, вип. 3, с. 32-39, Черв. 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-144-3-32-39 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Метод ідентифікації моделей оптимального руху електромобіля з аси-нхронним електроприводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, вип. 1, с. 32-38, Лют. 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-148-1-32-38 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним елект-роприводом горизонтальним відрізком дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, вип. 5, с. 26-33, Листоп. 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-152-5-26-33 .uk
dc.relation.referencesВ. В. Горенюк, «Синтез та ідентифікація моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електропри-водом по схилах і підйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, вип. 2, с. 37-44, Квіт. 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-155-2-37-44 .uk
dc.relation.referencesВ. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом на схилах і пі-дйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, вип. 5, с. 43-49, Жовт. 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-158-5-43-49 .uk
dc.relation.referencesV. Horeniuk, “Integration of kinematic and dynamic mathematical models of a two-axle electric car in the problem of es-timating its stability on turns,” SR, no. 5, pp. 23-29, Oct. 2021. https://doi.org/10.21303/2313-8416.2021.002145en
dc.relation.referencesTexas Instruments. HEV/EV Traction Inverter Design Guide Using Isolated IGBT and SiC Gate Drivers. Application Report. SLUA963A - November 2019 - Revised June 2020. [Electronic resource]. Available: https://www.ti.com/lit/an/slua963a/slua963a.pdf?ts=1653198250507&ref_url=https%253A%252F%252Fwww.google.com%252F .en
dc.relation.referencesBosch. Inertial measurement unit. [Electronic resource]. Available: https://www.bosch-mobility-solutions.com/en/solutions/sensors/inertial-measurement-unit/ .en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-162-3-31-35


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію