Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКолій, О. С.uk
dc.contributor.authorЛитвиненко, К. А.uk
dc.contributor.authorKolii, O. S.en
dc.contributor.authorLytvynenko, K. A.en
dc.date.accessioned2023-05-24T08:00:27Z
dc.date.available2023-05-24T08:00:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКолій О. С. Розробка методики вибору раціонального перевізника вантажів у міжнародному сполученні [Текст] / О. С. Колій, К. А. Литвиненко // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2022. – № 3. – С. 82–86.uk
dc.identifier.issn1997-9266
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37186
dc.description.abstractДля адекватного відображення процесу доставки вантажів у міжнародному сполученні, математичний апарат побудови моделі повинен давати можливість формалізації більшості критеріїв і обмежень. Швидкодія існуючих алгоритмів рішення завдань вибору нерідко досягається за рахунок ігнорування важливих властивостей об’єкта моделювання, наслідком чого є зниження рівня якості прийнятих рішень. Одним з ефективних методів моделювання прийняття рішень, який дозволяє враховувати більшість властивостей досліджуваного об’єкта, є нечітка логіка. Розглянуто проблему прийняття рішень в умовах невизначеності на основі застосування правил нечіткої логіки. За допомогою методу експертних оцінок визначено параметри, які найбільше впливають на вибір перевізника вантажу в міжнародному сполучені. Із запропонованих дев’ятнадцяти параметрів вибрано п’ять найвагоміших. Описано структуру та функції системи нечіткого прийняття рішень стосовно вибору раціонального перевізника. Специфіковано етапи перетворення нечітких даних в процесі логічного виведення рішень. Наведено приклад нечіткого логічного виведення залежності параметрів вибору раціонального перевізника. Створено модель в програмному середовищі МАТLAB як практичну реалізацію запропонованої методики. За результатами розрахунку визначено раціонального перевізника для перевезення різних товарів у міжнародному сполученні. Також за допомогою МАТLAB отримано графіки поверхні залежності вибору перевізника від різних факторів впливу, таких як репутація, CMR-страхування, вартість перевезень, кількість випадків порчі та недостача товару, час доставки. За отриманими графіками можна оцінити всі можливі варіанти комбінацій за вибраними параметрами. Впровадження на практиці показує, що використання результатів дослідження дозволяє скоротити час роботи персоналу, а також суттєво підвищує рівень якості його роботи під час розробки й вибору варіантів доставки вантажів.uk
dc.description.abstractOne of the effective methods of modeling for decision-making that allows you to take into account most of the properties of the object research is fuzzy logic. The article considers the problem of making decisions in uncertain conditions based on applying the rules of fuzzy logic. Fuzzy set methods are especially useful in the absence of an accurate mathematical model of system operation. Fuzzy set theory makes it possible to apply inaccurate and subjective expertise to a subject area in decision-making without formalizing it in the form of traditional mathematical models. The most influential parameters for the choice of a carrier in an international connection have been determined with the help of expert assessments. The structure and functions of the fuzzy decision-making system regarding the choice of a rational carrier are described. The stages of fuzzy data transformation in the process of logical derivation of solutions are specified. The example of fuzzy inference of the dependence of the parameters of the choice of rational carrier of cargo is given. As a practical implementation of the proposed methodology, a model was created in the MATLAB software environment. According to the results, a rational carrier was determined to transport various goods in international traffic. With the help of MATLAB, graphs of the surface dependence of the carrier’s choice on various influencing factors such as reputation, CMR-insurance, cost of transportation, number of cases of damage and shortage of goods, delivery time were obtained. Implementation in practice shows that the use of research results can reduce the working time of staff and significantly improve the quality of their work in the devel-opment and selection of options for delivery of goods.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 3 : 82–86.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2777
dc.subjectперевізникuk
dc.subjectзбереженість вантажуuk
dc.subjectвартість доставкиuk
dc.subjectтермін доставкиuk
dc.subjectстрахуванняuk
dc.subjectcarrieren
dc.subjectsafety of cargoen
dc.subjectcost of deliveryen
dc.subjectdelivery timeen
dc.subjectcargo insuranceen
dc.titleРозробка методики вибору раціонального перевізника вантажів у міжнародному сполученніuk
dc.title.alternativeDevelopment of the Methodology for Choosing a Rational Carrier of Cargo in International Connectionen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.073.7
dc.relation.referencesА. В. Бульба, «Разработка системы регулирования деятельности автомобильного транспорта в регионах.» дис. канд. техн. наук. М.: 1999, 149 с.ru
dc.relation.referencesГ. В. Савицкая, Анализ хозяйственной деятельности предприятия. Минск: ИП «Экоперспектива», 1997, 498 с.ru
dc.relation.referencesВ. М. Беляев, Терминальные системы перевозок грузов автомобильным транспортом. М.: Транспорт, 1987, 287 с.ru
dc.relation.referencesВ. П. Тарасик, Математическое моделирование технических систем, учеб. для вузов. Минск: Дизайн ПРО, 1997, 640 с.ru
dc.relation.referencesМониторинг рынка международных перевозок грузов. М.: АСМАП, 1995, с. 6, 12, 13.ru
dc.relation.referencesА. Куршин, Международные автоперевозки: налоги на приобретение автопоездов «душат» российских перевоз-чиков. М.: МАП-1996, № 3, 138 с.ru
dc.relation.referencesЛ. Б. Миротин, Транспортная логистика. М.: Брандес, 1996, 145 с.ru
dc.relation.referencesОпыт работы транспортно-экспедиционных фирм за рубежом, их роль в организации логистических систем. М.: АСМАП, 1994, 26 с.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-162-3-82-86


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію