Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКраус, К. М.uk
dc.contributor.authorКраус, Н. М.uk
dc.contributor.authorМарченко, О. В.uk
dc.contributor.authorKraus, K.en
dc.contributor.authorKraus, N.en
dc.contributor.authorMarchenko, O.en
dc.date.accessioned2023-06-09T08:26:32Z
dc.date.available2023-06-09T08:26:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКраус К. М. Цифрові професії майбутнього: на які зміни чекати людському капіталу в умовах становлення соціального підприємництва? [Текст] / К. М. Краус, Н. М. Краус, О. В. Марченко // Innovation and sustainability. – 2022. – № 1. – С. 53–64.uk
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37360
dc.description.abstractУ статті авторами висловлено думка про те, що серед основних трендів роботи майбутнього – видозміна низки професій і посад унаслідок тотальної діджиталізації та роботизації рутинних процесів. Оновлення змісту професій відбуватиметься за рахунок креативу, технологій, техніки та інновацій. В найблищому майбутньому прогнозується наявність 5-ти когнітивних технологій: нейровізуалізація, когнотропні препарати, когнітивні асистенти, Мозко-Машинні інтерфейси, штучні органи почуттів. Представлено низку професій майбутнього 2030 року за очікуваннями футурологів та бізнес-експертів. Визначено, що ними є саме: етичний хакер, фахівець з кібербезпеки, Java-розробник, терапевт з цифрової детоксикації, нейро-менеджер, менеджер роботів, менеджер подорожей у віртуальну реальність, product-менеджер, менеджер з етичних джерел, cloud-архітектор, компаньйон для людей літнього віку, куратор особистої пам’яті, хірург по збільшенню пам’яті, радник з цифрових валют та ін.. Аргументовано дослідженням статті, що у сучасному глобально діджиталізованому світі кількість крос-культурних контактів постійно зростає. Висловлено думко про то, що Сьогодні навички крос-культурної комунікації, взаємодії та менеджменту необхідні всім. Авторами представлено розподіл експертних ролей для впровадження стандарту, методики або технології в умовах становлення соціального підприємництва. Висловлена думка про те, що для розвитку співпраці й в умовах вкрай обмежених людських ресурсах експертів високої кваліфікації та дефіциту їх часу, головним фактором успіху є правильний розподіл ролей між експертами різних категорій учасників ринку. Саме технології сприяли тому, що ці молоді люди є, по-справжньому, “глобально орієнтованими” в соціальному та цифровому підприємництві. Перебуваючи у постійному контакті через соціальні мережі із представниками інших культур, регулярно споживаючи глобальний та інформаційний контент, покоління зумерів стало найбільш “глобалізованим” поколінням за всю історію людства. Зауважено, що сьогодні стають запитуваними новітні спеціалісти, а саме метахроніки. Люди цієї професії обслуговують промислові роботи, а тому саме з цих причин метахроніки є одними із найбільш запитуваних на ринку праці. Представлено авторське бачення особливості вітчизняного ейджизму, що посилюється як у формальних, так і в неформальних сферах життя суспільства в умовах віртуальної реальності.. Приведено власне розуміння відмінностей між навичками людей старшого покоління та професійних здібностях молодого покоління крізь призму вітчизняного соціально-економічного середовища розвитку спеціалістів різних професій.uk
dc.description.abstractIn the article, authors express the opinion that among main trends of the future – the change of a number of professions and positions due to total digitalization and robotization of routine processes. The content of professions will be updated at the expense of creativity, technology and innovation. In the near future, the presence of 5 cognitive technologies is predicted: neuroimaging, cognotropic drugs, cognitive assistants, brain-machine interfaces, artificial sense organs. A number of professions of the future 2030 according to the expectations of futurists and business experts are presented. It has been determined that they are: ethical hacker, cybersecurity specialist, Java developer, digital detox therapist, neuro-manager, robot manager, virtual reality travel manager, product manager, ethical resources manager, cloud architect, companion for the elderly, curator of personal memory, surgeon to increase memory, digital currency advisor, etc. It is argued that the number of cross-cultural contacts is constantly growing in today's globally digitalized world. The opinion is expressed that today the skills of cross-cultural communication, interaction and management are necessary for everyone. Authors present the distribution of expert roles for the implementation of a standard, methodology or technology in the formation of social entrepreneurship. The opinion is expressed that for the development of cooperation and in the conditions of extremely limited human resources of highly qualified experts and the shortage of their time, the main factor of success is the correct distribution of roles between experts of different categories of market participants. It is technology that has made these young people truly “globally oriented” in social and digital entrepreneurship. Being in constant contact through social networks with people from other cultures, regularly consuming global and informational content, the generation of buzzers has become the most “globalized” generation in human history. It is noted that today the newest specialists, namely metachronicians, are in demand. People of this profession serve industrial works, and that is why metachronicles are one of the most in demand in the labor market. Author’s vision of the peculiarities of domestic ageism, which is intensifying in both formal and informal spheres of society in the conditions of virtual reality, is presented. Our own understanding of the differences between the skills of the older generation and the professional abilities of the younger generation through the prism of the domestic socio-economic environment for the development of specialists in various professionsen
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and sustainability. № 1 : 53–64.en
dc.subjectпрофесії майбутньогоuk
dc.subjectлюдський капіталuk
dc.subjectсоціальне підприємництвоuk
dc.subjectейджизмuk
dc.subjectкрос-культурні компетенціїuk
dc.subjectкогнітивні технологіїuk
dc.subjectprofessions of the futureen
dc.subjecthuman capitalen
dc.subjectsocial entrepreneurshipen
dc.subjectageismen
dc.subjectcross-cultural competenciesen
dc.subjectcognitive technologiesen
dc.titleЦифрові професії майбутнього: на які зміни чекати людському капіталу в умовах становлення соціального підприємництва?uk
dc.title.alternativeDigital professions of the future: what changes to expect to human capital in the conditions of establishing social entrepreneurship?en
dc.typeArticle
dc.identifier.udc338.28:(004.08+621.377.6)
dc.relation.referencesЗайцева-Чіпак Н. О., Саприкіна М. А., Гондюл О. Д. Дослідження: Future of work 2030. Як підготуватись до змін в Україні. Career Hub. 2021. 124 c. URL: https://careerhub.in.ua/future-of-work-in-ukraine-2030/https://careerhub.in.ua/wp-content/uploads/2021/07/Future-of-Work-research-Ukr.pdf.uk
dc.relation.referencesAndrusiak N. O., Kraus N. M., Kraus K. M. Digital Cubic Space as a New Economic Augmented Reality. Science and innovation. 2020. Vol. 16, no. 3. pp. 92–105. DOI: 10.15407/scinе16.03.092.en
dc.relation.referencesАндрусяк Н. О., Краус K. М., Краус Н. М. Навчання цифровому підприємництву: інноваційні техніки, технології, види та методики. Ефективна економіка. 2021. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8643. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.2.7uk
dc.relation.referencesЗамостянова Х. 5 IT-специальностей, которые будут востребованны в 2022 году. URL: https://nashkiev.ua/news/5it-spetsialnostei-kotorie-budut-vostrebovanni-v2022-godu?utm_source=telegram& utm_medium=referral&utm_campaign=tgpost/.ru
dc.relation.referencesKraus K., Kraus N., Nikiforov P., Pochenchuk G., Babukh I. Information and Digital Development of Higher Education in the Conditions of Innovatyzation Economy of Ukraine. WSEAS Transactions on Environment and Development, 2021. Vol. 17. С. 659-671. URL: https://wseas.com/journals/ead/2021/b305115-652.pdf DOI: 10.37394/232015.2021.17.64en
dc.relation.referencesКраус Н. М., Краус К. М. Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Інтелект ХХІ століття. 2018. № 1. С. 211–214.uk
dc.relation.referencesКраус Н.М. Інноваційна економіка в глобалізованому світі: інституціональний базис формування та траєкторія розвитку: монографія. К.: Аграр Медіа Груп, 2019.uk
dc.relation.referencesКраус Н. М., Краус К. М. Реалізація інноваційного проєкту підприємницькою структурою в рамках дії “вітряка інновацій”. Економіст, 2016. № 2. С. 4–8.uk
dc.relation.referencesКраус Н.М., Краус К.М. Які зміни несе в собі “Індустрія 4.0” для економіки та виробництва? Формування ринкових відносин в Україні. 2018. №9(208). С. 128–136.uk
dc.relation.referencesМанжура О. В., Краус К. М., Краус Н. М. Економічна професійна освіта покоління цифрових людей в умовах функціонування інноваційно-підприємницьких університетів. Бізнес інформ, 2019. № 3. С. 182–191. URL: https://www.business-inform.net/article/?year=2020&abstract=2020_3_0_182_191 (дата звернення: 07.06.2020). DOI: 10.32983/2222-4459-2020-3-182-191uk
dc.relation.referencesManzhura O., Kraus K., Kraus N. Digitalization of Business Processes of Enterprises of the Ecosystem of Industry 4.0: Virtual-Real Aspect of Economic Growth Reserves. WSEAS Transactions on Business and Economics, 2021. Vol. 18. Р. 569-580. URL: https://www.wseas.org/multimedia/journals/economics/2021/b165107-021(2021).pdf. DOI: 10.37394/23207.2021.18.57en
dc.relation.referencesМарченко О. В., Краус К. М., Краус Н. М. Особливості навчання здобувачів економічної освіти цифровому підприємництву в інноваційному університеті. Ефективна економіка, 2021. №1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8509. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.1.9uk
dc.relation.referencesМарченко О.В., Краус К.М., Краус Н.М. (2021) Цифрові градієнти як ключові атрибути становлення освіти 5.0 та Індустрії Х.0. Економічний простір, 165, 13-17. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2021-6_0-pages-50_58.pdf. DOI: 10.32782/2224-6282/165-2uk
dc.relation.referencesМарченко О. В., Краус К. М., Краус Н. М. Навички та компетенції, що продукуються навчальним курсом “Цифрове підприємництво” в Університеті 5.0. Держава та регіони, 2021. №1 (118). 6-11. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2021/1_2021/3.pdf .uk
dc.relation.referencesМінська Л. Погляд у 2030 рік: чотири професії, яких ще не існує. URL: https://thepoint.rabota.ua/pohlyad-u-2030-rik-chotyry-profesiyi-yakyh-sche-ne-isnuye/.uk
dc.relation.referencesОсецький В. Л., Краус Н. М., Краус К. М. Шерингова економіка: діалектичний розвиток реципрокного обміну в умовах віртуальної реальності та цифрової трансформації. Економічна теорія. 2021. № 2. С. 5-19.uk
dc.relation.referencesОсецький В.Л., Краус К.М., Краус Н.М. (2021) Шерингова економіка: інституціональний модус, універсумність і новелізація розвитку підприємництва на віртуальних цифрових платформах. Ефективна економіка, 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8786 (дата звернення: 05.05.2021). DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.3uk
dc.relation.referencesПіжук О. Цифрова трансформація економіки України: обмеження та можливості: монографія. Університет державної фіскальної служби України. Ірпінь, 2020. 504 с.uk
dc.relation.referencesТомчук О. В. Парадигма управління людським потенціалом території в контексті поведінкової економіки. БізнесІнформ. 2021. № 12. C. 426–431.uk
dc.relation.referencesШтепа О. В., Краус К. М., Краус Н. М. Методика викладання цифрового підприємництва в системі економічного навчання в інноваційному університеті. Підприємництво та інновації. 2021. № 16. C. 7-14.uk
dc.relation.referencesШтепа О. В., Краус К. М., Краус Н. М. Індустрія Х.0 і Індустрія 4.0 в умовах цифрової трансформації та інноваційної стратегії розвитку національної економіки. Ефективна економіка, 2021. № 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8901. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.5.91.uk
dc.relation.referencesРудакова С. Г., Данилевич Н. С., Щетініна Л. В., Касяненко Я. А. Dіgital HR – майбутнє кадрового адміністрування. БізнесІнформ, 2020. № 1. C. 265–270.uk
dc.relation.referencesЛіфінцев Д. С. Ставлення українського покоління Z до крос-культурної взаємодії: ключові мотиваційні чинники та основні перешкоди. Ефективна економіка. 2020. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7577. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.1.58uk
dc.relation.referencesMcCrindle M. The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations, 3rd ed., McCrindle Research, Bella Vista, 2014.en
dc.relation.referencesBroadbent E., Gougoulis J., Lui N., Pota V. & Simons J. Generation Z: global citizenship survey, London. Varkey Foundation, 2017.en
dc.relation.referencesLifintsev D., Canavilhas J. Cross-cultural management: obstacles for effective cooperation in multicultural environment. Scientific bulletin of Polissia. 2017. № 2 (10). P. 2. pp. 195-202. DOI: 10.25140/2410- 9576-2017-2-2(10)-195-202en
dc.relation.referencesThe Wall street journal. Gen Z Is Coming to Your Office. Get Ready to Adapt URL: https://www.wsj.com/graphics/genz-is-coming-to-your-office/en
dc.relation.referencesDeloitte. Millennial Survey URL: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.htmlen
dc.relation.referencesBusiness and Art Ambassadors of Ukraine Special Edition Kyiv International Economic Forum “Destinations”, 8.en
dc.relation.referencesЕйджизм на ринку праці URL: https://jooble.link/1278uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2022.1.53.64
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію