Реалізація інтегративного підходу в процесі навчання студентів першого курсу машинобудівних спеціальностей
Автор
Бурєнніков, Ю. А.
Козлов, Л. Г.
Буда, А. Г.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ТАМ [386]
Анотації
The proposed integrative approach to teaching the disciplines «Introduction to the specialty», «Descriptive Geometry and Computer Graphic» during the first year of mechanical engineering bachelors was considered in order to improve the educational process. And accelerate the students’ understanding and assimilation the main content of the «Applied Mechanic» specialty.
Improving the students' assimilation «The Applied Mechanics» specialty basic content lays in creating a new algorithm for teaching the discipline «Introduction to the specialty», based on the detailed examination of the «Technological process» at the beginning of the first year and building on this basis the entire educational content during the semester.
This is provided by a change in the teaching algorithm of the disciplines «Descriptive geometry and engineering graphics», mainly in the educational material teaching that is necessary for mastering the topic «Technological process of mechanical processing» at the beginning of the 1st semester according to the original teaching method.
It is emphasized that the theoretical material must be consolidated with laboratory and practical work with the complete technological converting process demonstration. It is underlined that the integrative approach use to the specified disciplines teaching at the beginning of studies makes it possible to quickly master the future specialty content and realize the necessity of knowing the all disciplines content of the bachelor's curriculum.
The mentioned integrative approach to the teaching the disciplines «Introduction to the profession» and «Descriptive geometry and engineering graphics» gives students majoring in mechanical engineering just enough knowledge and skills to start developing the acquired engineering skills in thematic professional circles, student scientific societies, participation in contests and more. У статті запропоновано інтегративний підхід до викладання дисциплін «Вступ до фаху» і «Нарисна геометрія та інженерна графіка» з метою удосконалення навчального процесу та прискорення осмислення й пізнання студентами-бакалаврами першого курсу машинобудівних спеціальностей основного змісту фаху спеціальності «Прикладна механіка».
Наголошено, що прискорення опанування здобувачами освіти основного змісту спеціальності «Прикладна механіка» відбувається шляхом створення нового алгоритму викладання дисципліни «Вступ до фаху», в основу якого покладено докладний розгляд теми «Технологічний процес» безпосередньо на початку першого курсу, і побудовою на цій основі всього змісту викладення навчального матеріалу впродовж семестру. Зазначене вище забезпечується зміною алгоритму викладання дисциплін «Нарисна геометрія та інженерна графіка», зокрема у подачі навчального матеріалу, необхідного для засвоєння теми «Технологічний процес механічної обробки» на початку першого семестру першого курсу, та застосуванням оригінальної методики.
Доведено, що закріплення теоретичного матеріалу найкраще здійснювати завдяки лабораторним та практичним роботам із подальшою демонстрацією повного технологічного процесу обробки. Акцентовано увагу на тому, що використання інтегративного підходу щодо викладання означених дисциплін на початковому етапі навчання у закладі вищої освіти дає можливість студентам-першокурсникам швидше опановувати зміст майбутнього фаху, а також зрозуміти необхідність знання матеріалу всіх дисциплін навчального плану бакалаврської підготовки.
Означений вище інтегративний підхід до викладання окреслених нами дисциплін надає студентам машинобудівних спеціальностей достатньо знань та вмінь вже по закінченню першого семестру бакалаврату, щоб надалі розвивати набуті інженерно-технічні навички, беручи участь у тематичних фахових гуртках, студентських наукових товариствах, олімпіадах тощо.
Ключові слова: машинобудівні спеціальності, міжпредметні зв`язки, професійна освіта, бакалаврат.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/38401