Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.)
dc.contributor.author | Прищак, М. Д. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T08:25:14Z | |
dc.date.available | 2024-05-17T08:25:14Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Прищак М. Д. Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.). Науково-педагогічні студії : науковий журнал / голов. ред.: Л. Д. Березівська. 2023. Вип. 7. С. 114–131. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42434 | |
dc.description.abstract | У статті визначено комунікативні ідеї в педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.), які впливали на становлення комунікативного підходу в освіті та досліджено їхню генезу (означення, соціально-історичні умови виникнення, становлення, розвиток, взаємовплив). Доведено, що становлення комунікативного підходу в 90-ті роки ХХ ст. визначали два ключові чинники: соціально-політичний і науково�педагогічний. Соціально-політичний чинник, зумовлений процесами відновлення незалежності української держави, привів до зміни ціннісних, духовно-смислових орієнтирів освіти та педагогіки, а основою науково�педагогічного чинника були комунікативні ідеї «толерантності», «діалогічного спілкування», «взаємодії» і «комунікації». Дослідження генези комунікативних ідей 90-х років ХХ ст. засвідчує усвідомлення педагогами ролі комунікативності як онтологічної, телеологічної та аксіологічної основи розвитку особистості і важливого методологічного принципу розвитку педагогіки та освіти загалом. Ідеї «толерантності», «діалогічного спілкування», «взаємодії» і «комунікації» стали тими науково-комунікативними каталізаторами, які стимулювали науковий прорив у подальших дослідженнях, зокрема процесу пошуку системоутворювального поняття комунікативного підходу та розробки теорії комунікативного підходу в освіті | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського | uk |
dc.relation.ispartof | Науково-педагогічні студії. Вип. 7 : 114–131. | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | педагогіка | uk |
dc.subject | історія педагогіки | uk |
dc.subject | педагогічна думка | uk |
dc.subject | комунікативність | uk |
dc.subject | комунікативні ідеї | uk |
dc.subject | комунікативний підхід | uk |
dc.subject | толерантність | uk |
dc.subject | діалог | uk |
dc.subject | взаємодія | uk |
dc.subject | комунікація | uk |
dc.subject | Україна | uk |
dc.title | Генеза комунікативних ідей у педагогічній думці України (90-ті роки ХХ ст.) | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 37:316.77](477) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32405/2663-5739-2023-7-114-131 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7237-5464 |
Файли в цьому документі
Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)
-
Наукові роботи каф. ФГН [162]
статті, матеріали конференцій