Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБерезюк, О. В.uk
dc.contributor.authorBereziuk, O. V.en
dc.date.accessioned2024-05-27T11:10:04Z
dc.date.available2024-05-27T11:10:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationБерезюк О. В. Міжпредметні зв’язки в процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» [Текст] / О. В. Березюк // Педагогіка безпеки. – 2021. – № 1-2. – С. 7-12.uk
dc.identifier.issn2524-1079
dc.identifier.issn2524-1087
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42488
dc.description.abstractВ цій статті проведено дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю.Метою статті є дослідження міжпредметних зв’язків у процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного спрямування.Дослідження проводились незалежно у двох академічних групах, які мають різний рівень успішності, де студенти отримали оцінки за стобальною шкалою з різних дисциплін. В роботі проводилось порівняння результатів успішності студентів під час вивчення таких дисциплін: «Фізика», «Вища математика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики» та «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці». Порівняння дисперсій різних вибірок виконано за допомогою критерія Фішера. Міцність міжпредметних зв’язків визначалась методом кореляції. Побудовано графічну інтерпретацію рівнів міжпредметних зв'язків між дисципліною «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» та такими предметами, як «Вища математика», «Фізика», «Екологія та основи біобезпеки та біоетики» для двох академічних груп з різною успішністю. Із 95%-ю достовірністю доведено гіпотезу про існування однорідності різних вибірок та їхню приналежність до однієї генеральної сукупності (майбутні фахівці машинобудівного профілю).Проведені в роботі дослідження свідчать про існування міцних міжпредметних зв’язків у процесі вивчення нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілю. Визначення міжпредметних зв’язків під час вивчення такої дисципліни, як «Цивільний захист та охорона праці в галузі», майбутніми фахівцями машинобудівного профілю вимагають проведення подальших досліджень.uk
dc.description.abstractIn this article, a study of interdisciplinary connections in the process of studying the discipline "Safety of li fe and the basics of labor protection" by future specialists of the mechanical engineering profile is carried out. The purpose of the article is the study of interdisciplinary connections in the process of studying the discipline "Safety of life and the basics of occupational health and safety" by future specialists in the field of mechanical engineering. The research was conducted independently in two academic groups with different levels of success, where students received grades on a stobal scale in different disciplines. The work compared the results of students' success during the study of the following disciplines: "Physics", "Higher Mathematics", "Ecology and the basics of biosafety and bioethics" and "Life safety and the basics of occupational health and safety". The comparison of variances of different samples was performed using Fisher's test. The strength of intersubject relationships was determined by the correlation method. A graphical interpretation of the levels of inter-subject connections between the discipline "Safety of life and the basics of occupational safety" and such subjects as "Higher mathematics", "Physics", "Ecology and the basics of biosafety and bioethics" was built for two academic groups with different success rates. With 95% reliability, the hypothesis about the existence of homogeneity of different samples and their belonging to one general population (future specialists of the mechanical engineering profile) has been proven.The studies carried out in the work testify to the existence of strong interdisciplinary connections in the process of studying the regulatory discipline "Safety of life and the basics of labor protection" by future specialists of the mechanical engineering profile. The determination of interdisciplinary connections during the study of such a discipline as "Civil defense and labor protection in the industry" by future specialists of the mechanical engineering profile requires further research.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofПедагогіка безпеки. № 1-2 : 7-12.uk
dc.relation.urihttps://pedbezpeka.vntu.edu.ua/index.php/pb/article/view/115
dc.subjectбезпека життєдіяльностіuk
dc.subjectоснови охорони праціuk
dc.subjectміжпредметні зв’язкиuk
dc.subjectкритерій Стьюдентаuk
dc.subjectкоефіцієнт лінійної кореляціїuk
dc.subjectкритерій Фішераuk
dc.subjectLife Safetyen
dc.subjectBasics of labor protectionen
dc.subjectinterdisciplinary connectionsen
dc.subjectStudent's criterionen
dc.subjectlinear correlation coefficienten
dc.subjectFisher's testen
dc.titleМіжпредметні зв’язки в процесі вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності та основи охорони праці» майбутніми фахівцями машинобудівного профілюuk
dc.title.alternativeIntersubject connections in the process of studying the discipline of life safety and fundamentals of labor protection by future mechanical engineering profile specialistsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2016). Застосування комп’ютерних технологій під час вивчення студентами дисциплін циклу безпеки життєдіяльності. Педагогіка безпеки, 1,6-10.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2017a). Використання віртуального лабораторного стенда для проведення лабораторної роботи «Дослідження ефективності освітлення у виробничих приміщеннях». Педагогіка безпеки, 1, 35-39.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В. (2017b). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення дисциплін циклу безпеки життєдіяльності майбутніми фахівцями радіотехнічного профілю. Педагогіка безпеки, 2, 21-26.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В., & Лемешев, М. С. (2011). Безпека життєдіяльності: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesБерезюк, О. В., Лемешев, М. С., & Віштак, І. В. ( 2014). Комп’ютерна програма для тестової перевірки рівня знань студентів, Тезиси науково-технічної конференції студентів, магістрів та аспірантів «Інформатика, управління та штучний інтелект». Харків: НТУ «ХПІ».uk
dc.relation.references11Кобилянський, О. В. (2009 ). Міжпредметні зв’язки та особливості викладання безпеки життєдіяльності бакалаврам економічного спрямування. Вісник Вінницького політехнічного інституту,6, 114-120.uk
dc.relation.referencesКоби лянський, О. В., Лемешев, М. С., & Березюк, О. В. (2010). Основи охорони праці: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesКовальчук, Л. , & Когут, І. (2008). Міжпредметні зв’язки у процесі вивчення хімії в загальноосвітній школі. Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна,23, 80-89.uk
dc.relation.referencesЛемешев, М. С. , & Березюк, О. В. ( 2007). Основи охорони праці для фахівців радіотехнічного профілю: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ.uk
dc.relation.referencesЛеонов, А. М., & Люлька, В. С. ( 2007). Використання міжпредметних зв’язків при викладанні загальнотехнічних дисциплін. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки: Збірник, 53, 12-15.uk
dc.relation.referencesМіністерство освіти і науки, молоді та спорту України. (2011). Типова навчальна програма нормативної дисципліни «Безпека життєдіяльності» для вищих навчальних закладів. Київ: МОНМСУ.uk
dc.relation.referencesМіністерство освіти і науки, молоді та спорту України. (2011). Типова навчальна програма нормативної дисципліни «Основи охорони праці» для вищих навчальних закладів. Київ: МОНМСУ.uk
dc.relation.referencesРуденко, В. М. (2012). Математична статистика: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури.uk
dc.relation.referencesХом’юк, І. В. (2012). Система формування професійної мобільності майбутніх інженерів машинобудівної галузі. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Національний університет біоресурсів і природокористування України, Київ.uk
dc.relation.referencesAndersson, O. (2012). Experiment: planning, implementing and interpreting. John Wiley & Sons.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-007-012
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2747-2978


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію