Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorStanislavyk, O.en
dc.contributor.authorZamlynskyi, V.en
dc.contributor.authorСтаніславик, О. В.uk
dc.contributor.authorЗамлинський, В. А.uk
dc.date.accessioned2024-05-28T10:22:52Z
dc.date.available2024-05-28T10:22:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationStanislavyk O. Sustainability of business development in strategic management [Text] / O. Stanislavyk, V. Zamlynskyi // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 1. – Pp. 230-238.en
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42499
dc.description.abstractThe formation of sustainable prerequisites for the strategic development of the enterprise in conditions of increased risks is an urgent management task. To solve it, we propose to consider a set of tools and necessary resources and introduce changes to the management system. Corporate social responsibility shows the interaction of business, society, and the state in the context of global conditions of modern development. In addition, implementing a CSR strategy is critical to ensuring the success of any corporate social responsibility program. A successful CSR plan is a competitive advantage, the trust of investors and customers, which must be supported by transparent, concise and positive longterm reports, statistics, anti-crisis management and a global industry plan that benefits all existing structures and future generations. The development of the field of scientific interests in this direction has relevance and strategic importance for the further spread of the paradigm of sustainable development. The enterprise must learn to overcome risks and manage them: accounting for sustainable development in business risk assessments and opportunity analysis, studying a portfolio of companies, managing supply chains, evaluating strategies and business models in order to identify threats and opportunities, cooperation with consulting companies are components of strategic management modern company. The choice of strategic goals of sustainable development and the main directions of achievement were highlighted by the authors and their expediency was also substantiated in the publicationen
dc.description.abstractФормування стійких передумов стратегічного розвитку підприємства в умовах підвищених ризиків є актуальним завданням управління. Для її вирішення заропоновано розглянути набір інструментів і необхідних ресурсів, а також внести зміни в систему управління. Корпоративна соціальна відповідальність показує взаємодію бізнесу, суспільства та держави в контексті глобальних умов сучасного розвитку. Крім того, впровадження стратегії КСВ має вирішальне значення для забезпечення успіху будь-якої програми корпоративної соціальної відповідальності. Успішний план КСВ – це конкурентна перевага, довіра інвесторів та клієнтів, яка має бути підкріплена прозорими, лаконічними та позитивними довгостроковими звітами, статистикою, антикризовим менеджментом та глобальним галузевим планом, що приносить користь усім існуючим структурам та майбутнім поколінням . Розвиток сфери наукових інтересів у цьому напрямку має актуальність і стратегічне значення для подальшого поширення парадигми сталого розвитку. Підприємство має навчитися долати ризики та управляти ними: облік сталого розвитку в оцінці бізнес-ризиків та аналізі можливостей, вивчення портфеля компаній, управління ланцюгами поставок, оцінка стратегій і бізнес-моделей з метою виявлення загроз і можливостей, співпраця з консалтинговими компаніями є складовими стратегічного управління сучасною компанією. У публікації авторами висвітлено вибір стратегічних цілей сталого розвитку та основні напрями досягнення, а також обґрунтовано їх доцільність.uk
dc.language.isoenen
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 1 : 230-238.en
dc.relation.urihttps://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/176
dc.subjectsustainable developmenten
dc.subjectstrategic prioritiesen
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.subjectESG indicatorsen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjectstrategic risksen
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectdigitalizationen
dc.subjectсталий розвитокuk
dc.subjectстратегічні пріоритетиuk
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk
dc.subjectпоказники ESGuk
dc.subjectзацікавлені сторониuk
dc.subjectстратегічні ризикиuk
dc.subjectконкурентоспроможністьuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectцифровізаціяuk
dc.titleSustainability of business development in strategic managementen
dc.title.alternativeСталість розвитку підприємства в стратегічному управлінніuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc339
dc.relation.referencesKleine, A., Von Hauff, M. (2009). Sustainability-driven implementation of corporate social responsibility: Application of the integrative sustainability triangle. Journal of Business Ethics, 85(3), 517. https://doi.org/10.1007/s10551-009-0212-zen
dc.relation.referencesMontiel I. (2008). Corporate social responsibility and corporate sustainability: Separate pasts, common futures. Organization & Environment, 21(3), 245-269. https://doi.org/10.1177/1086026608321329en
dc.relation.referencesBarnett M. L., Henriques I., Husted B. W. (2020). Beyond good intentions: Designing CSR initiatives for greater social impact. Journal of Management, 46(6), 937–964. https://doi.org/10.1177/0149206319900539en
dc.relation.referencesGon A., Mititelu C. (2016). CSR practices in leading Indian banks. In D. Crowther & LM Lauesen (Eds.), Accountability and social responsibility: International perspectives (Developments in corporate governance and responsibility, Vol. 9, pp. 127–153). https://doi.org/10.1108/S2043-052320160000009006en
dc.relation.referencesSanders N. R., Wood J. D. (2015) Foundations of sustainable business: Theory, function, and strategy. John Wiley & Sons.en
dc.relation.referencesPires, C. M., Moura-Leite, R. C., Pereira M. WG, Tang-Serquen I. (2020). Corporate social responsibility from the consumer perspective: a cross-cultural study. Brazilian Journal of Marketing, 19(2), 334-360. https://doi.org/10.5585/remark.v19i2.17773.en
dc.relation.referencesPorter M. (1980) Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. Free Press, New Yorken
dc.relation.referencesThe Big Four accounting firms need sustainability experts — and are investing big in training in order to get them /Catherine Boudreau Jun 13, 2022 URL:https://www.businessinsider.com/accounting-and-financialfirms-are-hiring -sustainability-experts-2022-6en
dc.relation.referencesZamlynskyi V. et al 2023 IOPConf. Ser.:EarthEnviron. Sci. 1126 012002 DOI10.1088/1755-1315/1126/1/012002
dc.relation.referencesModern trends in digital transformation of marketing & management/ collective monograph /Edited by Olena Chukurna and Viktor Zamlynskyi. Košice: University of Safety Management in Košice, 2023. 605 p. https://cutt.ly/x6ivFyQen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2023.1.230.238
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2481-9961
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7642-2443


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію