dc.contributor.author | Stanislavyk, O. | en |
dc.contributor.author | Zamlynskyi, V. | en |
dc.contributor.author | Станіславик, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Замлинський, В. А. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-05-28T10:22:52Z | |
dc.date.available | 2024-05-28T10:22:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Stanislavyk O. Sustainability of business development in strategic management [Text] / O. Stanislavyk, V. Zamlynskyi // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 1. – Pp. 230-238. | en |
dc.identifier.issn | 2786-5940 | |
dc.identifier.issn | 2786-5959 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42499 | |
dc.description.abstract | The formation of sustainable prerequisites for the strategic development of the enterprise in
conditions of increased risks is an urgent management task. To solve it, we propose to consider a set
of tools and necessary resources and introduce changes to the management system. Corporate social
responsibility shows the interaction of business, society, and the state in the context of global conditions
of modern development. In addition, implementing a CSR strategy is critical to ensuring the success of
any corporate social responsibility program. A successful CSR plan is a competitive advantage, the
trust of investors and customers, which must be supported by transparent, concise and positive longterm reports, statistics, anti-crisis management and a global industry plan that benefits all existing
structures and future generations. The development of the field of scientific interests in this direction
has relevance and strategic importance for the further spread of the paradigm of sustainable
development. The enterprise must learn to overcome risks and manage them: accounting for
sustainable development in business risk assessments and opportunity analysis, studying a portfolio of
companies, managing supply chains, evaluating strategies and business models in order to identify
threats and opportunities, cooperation with consulting companies are components of strategic
management modern company. The choice of strategic goals of sustainable development and the main
directions of achievement were highlighted by the authors and their expediency was also substantiated
in the publication | en |
dc.description.abstract | Формування стійких передумов стратегічного розвитку підприємства в умовах підвищених ризиків
є актуальним завданням управління. Для її вирішення заропоновано розглянути набір інструментів і
необхідних ресурсів, а також внести зміни в систему управління. Корпоративна соціальна
відповідальність показує взаємодію бізнесу, суспільства та держави в контексті глобальних умов
сучасного розвитку. Крім того, впровадження стратегії КСВ має вирішальне значення для забезпечення
успіху будь-якої програми корпоративної соціальної відповідальності. Успішний план КСВ – це
конкурентна перевага, довіра інвесторів та клієнтів, яка має бути підкріплена прозорими, лаконічними
та позитивними довгостроковими звітами, статистикою, антикризовим менеджментом та
глобальним галузевим планом, що приносить користь усім існуючим структурам та майбутнім
поколінням . Розвиток сфери наукових інтересів у цьому напрямку має актуальність і стратегічне
значення для подальшого поширення парадигми сталого розвитку. Підприємство має навчитися долати
ризики та управляти ними: облік сталого розвитку в оцінці бізнес-ризиків та аналізі можливостей,
вивчення портфеля компаній, управління ланцюгами поставок, оцінка стратегій і бізнес-моделей з
метою виявлення загроз і можливостей, співпраця з консалтинговими компаніями є складовими
стратегічного управління сучасною компанією. У публікації авторами висвітлено вибір стратегічних
цілей сталого розвитку та основні напрями досягнення, а також обґрунтовано їх доцільність. | uk |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Innovation and Sustainability. № 1 : 230-238. | en |
dc.relation.uri | https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/176 | |
dc.subject | sustainable development | en |
dc.subject | strategic priorities | en |
dc.subject | corporate social responsibility | en |
dc.subject | ESG indicators | en |
dc.subject | stakeholders | en |
dc.subject | strategic risks | en |
dc.subject | competitiveness | en |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | digitalization | en |
dc.subject | сталий розвиток | uk |
dc.subject | стратегічні пріоритети | uk |
dc.subject | корпоративна соціальна відповідальність | uk |
dc.subject | показники ESG | uk |
dc.subject | зацікавлені сторони | uk |
dc.subject | стратегічні ризики | uk |
dc.subject | конкурентоспроможність | uk |
dc.subject | штучний інтелект | uk |
dc.subject | цифровізація | uk |
dc.title | Sustainability of business development in strategic management | en |
dc.title.alternative | Сталість розвитку підприємства в стратегічному управлінні | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 339 | |
dc.relation.references | Kleine, A., Von Hauff, M. (2009). Sustainability-driven implementation of corporate social
responsibility: Application of the integrative sustainability triangle. Journal of Business Ethics, 85(3), 517.
https://doi.org/10.1007/s10551-009-0212-z | en |
dc.relation.references | Montiel I. (2008). Corporate social responsibility and corporate sustainability: Separate pasts, common
futures. Organization & Environment, 21(3), 245-269. https://doi.org/10.1177/1086026608321329 | en |
dc.relation.references | Barnett M. L., Henriques I., Husted B. W. (2020). Beyond good intentions: Designing CSR initiatives
for greater social impact. Journal of Management, 46(6), 937–964. https://doi.org/10.1177/0149206319900539 | en |
dc.relation.references | Gon A., Mititelu C. (2016). CSR practices in leading Indian banks. In D. Crowther & LM Lauesen
(Eds.), Accountability and social responsibility: International perspectives (Developments in corporate
governance and responsibility, Vol. 9, pp. 127–153). https://doi.org/10.1108/S2043-052320160000009006 | en |
dc.relation.references | Sanders N. R., Wood J. D. (2015) Foundations of sustainable business: Theory, function, and strategy.
John Wiley & Sons. | en |
dc.relation.references | Pires, C. M., Moura-Leite, R. C., Pereira M. WG, Tang-Serquen I. (2020). Corporate social
responsibility from the consumer perspective: a cross-cultural study. Brazilian Journal of Marketing, 19(2),
334-360. https://doi.org/10.5585/remark.v19i2.17773. | en |
dc.relation.references | Porter M. (1980) Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. Free Press, New York | en |
dc.relation.references | The Big Four accounting firms need sustainability experts — and are investing big in training in order
to get them /Catherine Boudreau Jun 13, 2022 URL:https://www.businessinsider.com/accounting-and-financialfirms-are-hiring -sustainability-experts-2022-6 | en |
dc.relation.references | Zamlynskyi V. et al 2023 IOPConf. Ser.:EarthEnviron. Sci. 1126 012002 DOI10.1088/1755-1315/1126/1/012002 | |
dc.relation.references | Modern trends in digital transformation of marketing & management/ collective monograph /Edited
by Olena Chukurna and Viktor Zamlynskyi. Košice: University of Safety Management in Košice, 2023. 605 p.
https://cutt.ly/x6ivFyQ | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/ins.2023.1.230.238 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2481-9961 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-7642-2443 | |