Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХома, О. І.uk
dc.contributor.authorKhoma, O. I.en
dc.date.accessioned2024-06-06T06:49:42Z
dc.date.available2024-06-06T06:49:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationХома О. І. Концептуалізація усної історії філософії: проблема інтерв’ю [Текст] / О. І. Хома // Sententiae. – 2023. – № 1. – С. 69-82.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42629
dc.description.abstractСтаттю присвячено визначенню статусу «усної історії філософії» в межах історії філософії як дисципліни. Автор формулює свої тези як відповіді на принципові питання Сергія Йосипенка, який 2019 року піддав плідній критиці перші спроби осмислити тоді ще нове поняття «усної історії філософії». Ці відповіді можна резюмувати в шести положеннях: (1) Усна Історія Філософії принципово відрізняється від Усної Історії і не зводиться лише до застосування методу інтерв’ю; (2) вона є сукупністю діалогових методів продукування нової інформації в царині історії філософії, тобто новою методологією, що може застосовуватися в будь-якому історико-філософському дослідженні; (3) головною відмінністю є орієнтованість Усної Історії Філософії не на свідчення, а на спільну рефлексію; (4) ця орієнтованість на рефлексію визначає всі методи Усної Історії Філософії; (5) назва «Усна Історія Філософії» зумовлена радше особливостями ситуації, що дала початок цій методології, ніж свідомою концептуальною рефлексією; (6) цій методології можна дати точнішу назву: «Діалогові Форми Історико-Філософської Рефлексії», назва ж «Усна Історія Філософії», може вживатися до тих діалогових форм, що спираються на усне мовлення.uk
dc.description.abstractThe paper determines the status of the “Oral History of Philosophy” within the history of philosophy as a discipline. The author formulates his theses as answers to the fundamental questions Serhii Yosypenko asked in 2019. The latter subjected the first attempts to comprehend the then-new concept of “Oral History of Philosophy” to fruitful criticism. It is in response to his criticisms that the former gives now his answers which can be summarized in six points: (1) Oral History of Philosophy is fundamentally different from Oral History and is not limited to the application of the interview method; (2) it is a set of dialogical methods of producing new information in the field of the history of philosophy, that is, a new methodology that can be used in any historical-philosophical research; (3) the main difference is the orientation of the Oral History of Philosophy not to personal testimony, but to joint reflection; (4) this focus on reflection determines all the methods of Oral History of Philosophy; (5) the name “Oral History of Philosophy” is due to the specifics of the situation that gave rise to this methodology rather than a conscious conceptual reflection; (6) this methodology can be given a more exact name: “Dialogical forms of historical-philosophical reflection”, while the name “Oral history of philosophy” can be used for those dialogical forms that rely on oral speech.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 69-82.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/805
dc.subjectусна історіяuk
dc.subjectісторико-філософська рефлексіяuk
dc.subjectсвідченняuk
dc.subjectметоди історії філософіїuk
dc.subjectдіалогuk
dc.subjectoral historyen
dc.subjectreflection in the history of philosophyen
dc.subjecttestimonyen
dc.subjectmethods of the history of philosophyen
dc.subjectdialogueen
dc.titleКонцептуалізація усної історії філософії: проблема інтерв’юuk
dc.title.alternativeConceptualizing the Oral History of Philosophy: The Interview Problemen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesГоловаха, Є., Зборовська, К., Кхелуфі, A., & Хома, В. (2017). Суб’єктивний погляд на українську філософію (Розмова із Ксенією Зборовською, Аміною Кхелуфі та Всеволодом Хо-мою). Sententiae, 36(1), 173-214. https://doi.org/10.22240/sent36.01.173uk
dc.relation.referencesДавіденко, І. (2022). Сучасний стан досліджень з усної історії філософії. Sententiae, 41(2), 235-238. https://doi.org/10.31649/sent41.02.235uk
dc.relation.referencesЗборовська, К. et al. (2019). Усна історія філософії: письмовий формат. Філософська думка, (4), 6-52. https://doi.org/10.15407/fd2019.04.006uk
dc.relation.referencesЙосипенко, С. (2019). «Більше ніж інтерв’ю». Огляд тематичного блоку «Усна історія філософії» часопису «Філософська думка». Sententiae, 38(2), 86-97. https://doi.org/10.22240/sent38.02.086uk
dc.relation.referencesКозловський, В., Давіденко, I., Круглик, K., & Попіль, Д. (2020). Геґель і українська філософія 70–80-х років. Sententiae, 39(2), 241-250. https://doi.org/10.31649/sent39.02.241uk
dc.relation.referencesКримський, С. Б., & Чайка, Т. (2012). Сергей Крымский: наш разговор длинною в жизнь. (Цикл интервью Т. А. Чайки). Киев: ИД Дмитрия Бураго.ru
dc.relation.referencesКхелуфі, А.Н. (2022). Теологічні підстави модерних новацій Джона Лока [Дис. ... на здобуття наук. ступ. доктора філософії; КНУ ім.. Тараса Шевченка]. Наук. б-ка ім. М. Максимовича. https://ir.library.knu.ua/knurepo/handle/123456789/2264uk
dc.relation.referencesСімороз, О. (2019). Необхідність рефлексії в усній історії філософії. Філософська думка, (4), 53-66. https://doi.org/10.15407/fd2019.04.053uk
dc.relation.referencesХома, В. (2019). Межі достовірності в усній історії філософії: проблема пам’яті. Філософська думка, (4), 67-80. https://doi.org/10.15407/fd2019.04.067uk
dc.relation.referencesХома, О. (2022). Investigatio. Sententiae, 41(2), 94-97. https://doi.org/10.31649/sent41.02.094la
dc.relation.referencesЧайка, Т. (2009). Доторк. Презентація проекту «Усні історії філософів». Філософська думка, (3), 140-145. http://journal.philosophy.ua/article/nid7433uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/sent42.01.069
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-8249-8281


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію