Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГрицук, І. В.uk
dc.contributor.authorВолков, B. П.uk
dc.contributor.authorУкраїнський, Є. О.uk
dc.contributor.authorВолкова, Т. В.uk
dc.contributor.authorКужель, В. П.uk
dc.contributor.authorGritsuk, I.en
dc.contributor.authorVolkov, V.en
dc.contributor.authorUkrainskyi, Ye.en
dc.contributor.authorVolkova, T.en
dc.contributor.authorKuzhel, V.en
dc.date.accessioned2024-06-11T08:52:56Z
dc.date.available2024-06-11T08:52:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationГрицук І. В., Волков B. П., Український Є. О., Волкова Т. В., Кужель В. П. Удосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних систем. Вісник машинобудування та транспорту. 2023. № 1. С. 39-48.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42703
dc.description.abstractМетою дослідження є удосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних систем у змінних умовах експлуатації. Аналіз процесів забезпечення оперативного контролю витрати палива вантажних транспортних засобів показує перспективність їх реалізації на основі сучасних інтелектуальних транспортних систем, головним інструментарієм якого є метод дистанційного моніторингу. Дистанційний моніторинг вантажних транспортних засобів є досить ефективним інструментом, який призначений не тільки для стеження як за місцезнаходженням, так і за переміщенням у просторі транспортних засобів, а також за певною кількістю параметрів їх технічного стану. Розроблена математична модель удосконаленого методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів, яка охоплює процесну й аналітичну складову з метою оцінки як граничних значень, так і формування оптимальних характеристик і можливості забезпечення прогнозу як параметрів технічного стану, так і витрати палива транспортним засобом у процесах транспортування вантажів. Математична модель побудована на основі диференціальних і алгебраїчних рівнянь, розроблених у ХНАДУ (Харківський національний автомобільно-дорожній університет), НТУ (Національний транспортний університет) і особисто авторами, яка була адаптована з відповідними змінами в частині вихідних даних і алгебраїчних рівнянь для удосконалення наявного методу. Удосконалений метод визначення і розрахунку витрати палива транспортним засобом в умовах експлуатації базується на інформаційно-програмному комплексі (ІПК) «Віртуальний механік „НАDI-12ˮ» і ІПК «Service Fuel Eco „NTU-HADI-12ˮ» ХНАДУ. У результаті авторами сформульований як загальний підхід до формування, удосконалення методу забезпечення показників паливної економічності транспортного засобу категорії N3 (вантажного) в реальних умовах експлуатації засобами саме інтелектуальних транспортних систем, так власне й алгоритми вирішення поставлених задач забезпечуються реалізацією системної взаємодії таких трьох взаємопов’язаних складових: процесної, аналітичної та інформаційної.uk
dc.description.abstractThe purpose of the study is improving the method of ensuring the fuel efficiency of trucks by means of intelligent transport systems in variable operating conditions. The analysis of the processes of ensuring the operational control of the fuel consumption of cargo vehicles shows the perspective of their implementation on the basis of modern intelligent transport systems, the main tool of which is the method of remote monitoring. Remote monitoring of cargo vehicles is an effective tool designed not only for tracking the location and movement of vehicles, but also for a certain number of parameters of their technical condition. A mathematical model of an improved method of ensuring the fuel economy of trucks has been developed, which includes a process and analytical component for estimating limit values, forming optimal characteristics and forecasting technical condition parameters and fuel consumption by the engine and vehicle in the processes of cargo transportation. The mathematical model is built on the basis of differential and algebraic equations developed at KhNADU (Kharkiv National Automobile and Road University), NTU (National Transport University) and personally by the authors, which was adapted with appropriate changes in the part of the initial data and algebraic equations to improve the existing method. The improved method for determining and calculating the fuel consumption of a vehicle in operating conditions is based on the information and software complex (ISK) "Virtual Mechanic "HADI-12"" and the ISK "Service Fuel Eco "NTU-HADI-12"" of Khnadu. As a result, the authors formulated as a general approach to the formation and improvement of the method of ensuring the fuel economy of a cargo vehicle of category N3 in the conditions of operation by means of intelligent transport systems, and actually the processes of solving the set tasks are based on the implementation of the system interaction of three interrelated components: process, information and analytical.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 39-48.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/322
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectпаливна економічностьuk
dc.subjectматематична модельuk
dc.subjectметодuk
dc.subjectвитрата паливаuk
dc.subjectмоніторингuk
dc.subjectінформаційні джерелаuk
dc.subjectінтелектуальні транспортні системиuk
dc.subjectумови експлуатаціїuk
dc.subjectcaren
dc.subjectfuel efficiencyen
dc.subjectmathematical modelen
dc.subjectmethoden
dc.subjectfuel consumptionen
dc.subjectmonitoringen
dc.subjectinformation sourcesen
dc.subjectintelligent transport systemsen
dc.subjectoperating conditionsen
dc.titleУдосконалення методу забезпечення паливної економічності вантажних автомобілів засобами інтелектуальних транспортних системuk
dc.title.alternativeImproving the method of providing fuel economy of trucks by means of intelligent transport systemsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.13
dc.relation.referencesОсобливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатації»/ І. В. Грицук та ін. Вісник машинобудування та транспорту. університет. 2022. Вип. № 1(15). С. 52–59.uk
dc.relation.referencesГрицук І. В. Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації: дис. … д-ра техн. наук: 05.22.20. Харків, 2016. 552 сuk
dc.relation.referencesОсобливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів» / В. П. Матейчик та ін. Управління проектами, системний аналіз і логістика. 2014. Вип. 13. С. 126–138.uk
dc.relation.referencesОсобливості формування методики застосування класифікації умов експлуатації транспортних засобів в інформаційних умовах ITS / В. П. Волков та ін. Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Транспортне машинобудування. 2017. № 14(1236). С. 10–20.uk
dc.relation.referencesМатейчик В. П., Цюман М. П. Дослідження впливу регулювальних параметрів на паливну економічність і екологічні показники бензинового двигуна з системою нейтралізації відпрацьованих газів». Наукові нотатки: міжвуз. зб. Луцьк, 2010. № 28. С. 331–335.uk
dc.relation.referencesОсобливості алгоритму дослідження паливної економічності та екологічних показників транспортного засобу з урахуванням прогріву в процесі руху» / В. П. Матейчик та ін. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології: електронне наукове фахове видання; Харьк. нац. автомоб.-дор. університет. 2015. Вип. 8. C. 31–38.uk
dc.relation.referencesІнформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів: монографія / за ред. В. П. Волкова. Харків: Вид-во Панов А. М., 2018. 298 с.uk
dc.relation.referencesТехнічний регламент програмного продукту «Віртуальний механік «HADI-12»» при реєстрації в ньому нового транспортного засобу / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник Волков В.П. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 47233 від 15.01.2013. Заявка від 15.11.2012 №47525.uk
dc.relation.referencesТехнічний регламент програмного продукту «Service Fuel Eco «NTU-HADI-12»» при звичайній роботі (твір науковопрактичного характеру) / Волков В. П. та ін.; заявник і патентовласник ХНАДУ. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 53292 від 24.01.2014. Заявка від 22.11.2013 № 53604.uk
dc.relation.referencesДСТУ UN/ECE R 83-05:2009. Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження колісних транспортних засобів стосовно викидів. Київ: Держспоживстандарт України, 2011. 56 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-39-48


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію