Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБорисюк, Д. В.uk
dc.contributor.authorОгневий, В. О.uk
dc.contributor.authorСмирнов, Є. В.uk
dc.contributor.authorЗелінський, В. Й.uk
dc.date.accessioned2024-06-13T08:40:56Z
dc.date.available2024-06-13T08:40:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationМатематична модель процесу діагностування рульового управління автомобілів «КрАЗ» [Електронний ресурс] / Д. В. Борисюк, В. О. Огневий, Є. В. Смирнов, В. Й. Зелінський // Наукові праці ВНТУ. – 2023. – № 1. – Режим доступу: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/677.uk
dc.identifier.issn2307-5376
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42739
dc.description.abstractСучасні автомобілі є динамічною системою з великою кількістю деталей, вузлів, систем і агрегатів. Одним з агрегатів, що відповідає за безпеку руху автомобіля є рульове управління. Наявні методи та засоби діагностування рульового управління характеризуються низькою ефективністю. З різних причин як декларативні, так і наявні (підтримувані обладнанням) методи, зазвичай, мають низьку точність і нездатність локалізувати несправності. Наразі в більшості випадків несправності системи рульового управління виявляються за зовнішніми ознаками. Підвищити якість процесу діагностування рульового управління можна, в тому числі, і створенням нових математичних моделей їх функціонування. Проаналізовано наявні методи та засоби діагностування рульового управління, як складового елемента автомобільного транспорту. Встановлено, що наявні методи і засоби діагностування рульового управління не в повній мірі дозволяють визначати їх поточний технічний стан, що вимагає розробки математичних моделей їх вузлів та деталей як об’єкта діагностування. Як об’єкт діагностування обрано рульове управління автомобілів «КрАЗ». Представлено аналіз особливостей конструкції рульового управління автомобілів «КрАЗ», як об’єкта діагностування. Заміна реальних технічних пристроїв їх ідеалізованими моделями дозволяє широко застосовувати різні математичні методи. Запропоновано в загальному вигляді математичну модель, яка представляє собою систему функціональних залежностей між кожним діагностичним сигналом і структурними параметрами. Для рульового управління автомобілів «КрАЗ» складена матриця діагностування, яка включає перелік несправностей та ознак несправностей. За допомогою розробленої математичної моделі можна ефективно проводити діагностування рульового управління автомобілів «КрАЗ». При розробці математичної моделі враховано, що зворотне перетворення кількості ознак несправностей у кількість структурних параметрів (несправностей) об’єкта було однозначним. Дослідження запропонованої математичної моделі діагностування рульового управління автомобілів «КрАЗ» дозволить виявити несправності його вузлів та деталей в залежності від їх ознак, що значно підвищить термін безвідмовної роботи як самого рульового управління, так і транспортного засобу.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofНаукові праці ВНТУ. № 1.uk
dc.relation.urihttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/677
dc.subjectматематична модельuk
dc.subjectдіагностуванняuk
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectрульове управлінняuk
dc.subjectматриця діагностуванняuk
dc.subjectблок-схемаuk
dc.subjectнесправністьuk
dc.subjectознака несправностіuk
dc.subjectбулева функціяuk
dc.titleМатематична модель процесу діагностування рульового управління автомобілів «КрАЗ»uk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.083
dc.relation.referencesКолісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання : ДСТУ 3649:2010. – [Чинний від 2011-07-01]. – К. : Держспоживстандарт України, 2011. – 30 с.uk
dc.relation.referencesЗа 2 роки війни Міноборони закупило у КрАЗу всього 641 вантажівку (опубліковано 2016-05-04) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://autoconsulting.ua/article.php?sid=36027#:~:text=%D0%9F%D0%BE%20%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%BC%20%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%8B%2C%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%8F,%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%82%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%8E%D1%82%20%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%8F%D1%82%20%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B8%20%D0%B0%D1%80%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B.uk
dc.relation.referencesКанарчук В. Є. Виробничі системи на транспорті / В. Є. Канарчук, І. П. Курніков. – Київ : Вища школа, 1997. – 359 с.uk
dc.relation.referencesКанарчук В. Є. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. В 3 кн. Кн. 1. Теоретичні основи. Технологія / В. Є. Канарчук, О. А. Лудченко, А. Д. Чигринець. – Київ : Вища школа, 1994. – 384 с.uk
dc.relation.referencesКанарчук В. Є. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. В 3 кн. Кн. 2. Організація, планування і управління / В. Є. Канарчук, О. А. Лудченко, А. Д. Чигринець. – Київ : Вища школа, 1994. – 383 с.uk
dc.relation.referencesКанарчук В. Є. Основи технічного обслуговування і ремонту автомобілів. В 3 кн. Кн. 3. Ремонт автотранспортних засобів / В. Є. Канарчук, О. А. Лудченко, А. Д. Чигринець. – Київ : Вища школа, 1994. – 495 с.uk
dc.relation.referencesКукурудзяк Ю. Ю. Технічна експлуатація автомобілів. Організація технологічних процесів ТО і ПР / Ю. Ю. Кукурудзяк, В. В. Біліченко. – Вінниця : ВНТУ, 2010. – 198 с.uk
dc.relation.referencesЛудченко О. А. Технічна експлуатація і обслуговування автомобілів: технологія / О. А. Лудченко. – Київ : Вища школа, 2007. – 527 с.uk
dc.relation.referencesКоваленко В. М. Діагностика і технологія ремонту автомобілів / В. М. Коваленко, В. К. Щуріхін. – Київ : Літера ЛТД, 2017. – 224 с.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Формування словника діагностичних ознак при віброакустичному діагностуванні тракторів і автомобілів / Д. В. Борисюк // Проблеми і перспективи розвитку автомобільного транспорту : VІ-а Міжн. наук.-практ. інтернет-конф., м. Вінниця, 12-13 квітня 2018 р.: тези доповіді. – Вінниця, 2018. – С. 28 – 30.uk
dc.relation.referencesКисликов В. Ф. Будова й експлуатація автомобілів / В. Ф. Кисликов, В. В. Лущик. – К. : Либідь, 2018. – 400 с.uk
dc.relation.referencesТехнічне обслуговування та ремонт вантажних і легкових автомобілів, автобусів. Основи будови та експлуатації автопоїздів / [О. П. Строков, М. Г. Макаренко, В. Ф. Орлов та ін.]. – Київ : Грамота, 2005. – 352 с.uk
dc.relation.referencesДитятьєв О. В. Особливості діагностування рульового керування автомобілів / О. В. Дитятьєв // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – Вип. 2 (14). – С. 18 – 25.uk
dc.relation.referencesMathematical model of a wheeled tractor steering axle as an object of diagnostics / D. Borysiuk, A. Spirin, O. Trukhanska [et al.] // ТЕKA. Commission of motorization and energetics in agriculture. – 2017. – Vol. 17, № 1. – P. 41 – 47.en
dc.relation.referencesМатематична модель діагностування системи уприскування палива «Mono-Jetronic» / В. М. Барановський, А. В. Спірін, В. Й. Зелінський [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2018. – Вип. 1 (7). – С. 10 – 17.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Математична модель ударно-спускового механізму автомата Калашникова як об'єкта діагностування / Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський // Вісник машинобудування та транспорту. – 2018. – Вип. 2 (8) . – С. 4 – 14.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Математична модель ударно-спускового механізму пістолета Макарова як об'єкта діагностування / Д. В. Борисюк, В. В. Біліченко, В. Й. Зелінський // Вісник машинобудування та транспорту. – 2019. – Вип. 1 (9). – С. 15 – 26.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Вибір та обґрунтування параметрів вібродіагностування керованих мостів колісних тракторів : автореф. дис. ... канд. техн. наук : спец. 05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту» / Д. В. Борисюк. – Житомир, 2020. – 21 с.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Математична модель зчеплення автомобіля Volkswagen Polo Sedan як об'єкта діагностування / Д. В. Борисюк // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – Вип. 1 (13). – С. 23 – 32.uk
dc.relation.referencesБорисюк Д. В. Математична модель коробки перемикання передач типу ЯМЗ-239 як об'єкта діагностування / Д. В. Борисюк // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2021. – Вип. 3 (156). – С. 93 – 104.uk
dc.relation.referencesМатематична модель процесу діагностування турбокомпресора ЯМЗ-650.1118011 [Електронний ресурс]/ Д. В. Борисюк // Наукові праці Вінницького національного технічного університету. – 2021. – № 2. – Режим доступу до журн.: https://praci.vntu.edu.ua/ index.php/praci/article/view/634/596.uk
dc.relation.referencesМатематична модель автоматизації процесу діагностування двигунів внутрішнього згорання сімейства ЯМЗ-238 / Д. В. Борисюк, В. Й. Зелінський, І. В. Твердохліб [та ін.] // Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2021. – №4 (115). – С. 12 – 23.uk
dc.relation.referencesМатематична модель автоматизації процесу діагностування ведучих мостів автомобілів «КамАЗ» / Д. В. Борисюк, В. Й. Зелінський, І. В. Твердохліб [та ін.] // Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2022. – №2 (117). – С. 15 – 24.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2307-5376-2023-1-38-49


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію