Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorСмолін, Ю. О.uk
dc.contributor.authorSmolin, Yu.en
dc.date.accessioned2024-06-14T10:39:45Z
dc.date.available2024-06-14T10:39:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationСмолін Ю. О. Методика вибору кроку дискретизації індикаторних діаграм у цифрових методах контролю параметрів ДВЗ [Текст] / Ю. О. Смолін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2023. – № 2. – С. 119-124.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42775
dc.description.abstractРозглянуто особливості використання вимірювальної апаратури в галузі двигунів внутрішнього згоряння та раціональність методів проведення випробувань і обробки отриманих результатів. Показано, що однією з найскладніших задач під час дослідження робочих процесів двигунів є отримання достовірної індикаторної діаграми із заданою точністю. Зауважено, що потрібно враховувати особливості перебігу швидкозмінних та нестаціонарних процесів у ДВЗ: високі швидкості зміни процесів, широкий частотний спектр, неідентичність перебігу процесів від циклу до циклу. Це зумовлює специфічні вимоги методичного плану і до самих вимірювальних засобів з швидкодії, періодичності запису, і до раціональності методик проведення експериментальних досліджень. Доведено, що під час дослідження двигунів необхідно мати як одноциклові індикаторні діаграми, так і усереднену, за кілька сотень діаграм, індикаторну діаграму. Показано, що метою роботи є вдосконалення методики вибору кроку дискретизації та вибору кількості реєстрованих ординат індикаторної діаграми ДВЗ за один робочий цикл, залежно від похибки апроксимації та швидкості наростання тиску. Описано загальну методику визначення частоти дискретизації індикаторних діаграм залежно від необхідної точності її апроксимації та вдосконалені вирази для її визначення. Показано схему визначення частоти дискретизації за кутом повороту колінчастого валу. Докладно розглянуто суть вдосконалення методики вибору кроку дискретизації індикаторної діаграми, шляхом поділу її на зони та вибору різних кроків дискретизації у кожній зоні. Розглянуто застосування цифрового мікропроцесорного комплексу для дослідження робочих процесів конкретного дизеля. Визначено вихідні дані та величини кутів дискретизації, необхідні для проведення експерименту.uk
dc.description.abstractPeculiarities of measuring equipment usage in the field of internal combustion engines and the rationality of methods for testing and results processing are considered. It is shown that one of the most difficult tasks in the study of the working processes of engines is to obtain a reliable indicator diagram with a given accuracy. It is noted that it is important to consider the features of the flow of rapidly changing and non-stationary processes in the internal combustion engine: high rates of processes change, a wide frequency spectrum, non-identity flow of the processes flow from cycle to cycle. This causes specific requirements to the methodological plan, as well as to measuring instruments themselves in terms of speed, recording frequency and rationality of the techniques of performing the experimental studies. It is proved that in the process of the engines investigation it is necessary to have both single-cycle indicator diagram and averaged, for several hundreds cycles, indicator diagram. It is shown that the objective of the work is to improve the methodology for choosing the discretization step and choosing the number of recorded ordinates of the internal combustion engine indicator diagram during one working cycle, depending on the approximation error and the rate of pressure increase. A general method for determining the sampling frequency of indicator diagrams depending on the required accuracy of its approximation is described; improved expressions for its determination are given. A scheme for determining the sampling frequency by the angle of crankshaft rotation is presented. The essence of improving the methodology for choosing the discretization step of the indicator diagram by dividing it into zones and selecting different sampling steps in each zone is considered in detail. The use of a digital microprocessor complex for the study of the working processes of a particular diesel engine is considered. The initial data and values of discretization angles, necessary for the experiment were determined.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 119-124.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2872
dc.subjectдвигун внутрішнього згорянняuk
dc.subjectіндикаторна діаграмаuk
dc.subjectкрок дискретизаціїuk
dc.subjectinternal combustion engineen
dc.subjectindicator diagramen
dc.subjectdiscretization stepen
dc.titleМетодика вибору кроку дискретизації індикаторних діаграм у цифрових методах контролю параметрів ДВЗuk
dc.title.alternativeMethod for selecting the disсretization step of indicator diagrams in digital methods of internal combustion engines parameters monitoringen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc681.586
dc.relation.referencesА. П. Марченко, і А. Ф. Шеховцов, «Комп’ютерні системи керування ДВЗ,» Двигуни внутрішнього згоряння. Харків, Україна: Видавн. центр НТУ «ХПІ», 2004, 429 с.uk
dc.relation.referencesК. Ю. Федоровский, Автоматический контроль и диагностика судовых дизелей. Севастополь: СевНТУ, 2006, 56 с.ru
dc.relation.referencesР. А. Варбанец, «Диагностический контроль рабочего процесса судовых дизелей в эксплуатации.» : дис. д-ра техн. наук. Одесской национальной морской академии, Одесса, 2010.ru
dc.relation.referencesФ. І. Абрамчук, Ю. Ф. Гутаревич, К. Є. Долганов, і І. І. Тимченко, Автомобільні двигуни. Київ, Україна: Арістей, 2006, 476 с.uk
dc.relation.referencesО. В. Орисенко, і А. І. Криворот, «Дослідження індикаторних та ефективних показників двигуна ЗМЗ-4026 при роботі на традиційному й альтернативному паливі,» Збірник наукових праць (Галузеве машинобудування, будівництво) Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка, вип. 1 (29), с. 53-56, 2011.uk
dc.relation.referencesВ. Г. Григорьев, и Е. И. Беспалова, «Статические исследования колебаний максимальных давлений сгорания,» Двигателестроение, № 6, с. 17-18, 1986.ru
dc.relation.referencesД. В. Левченко, «Усереднення індикаторних діаграм ДВЗ, знятих сучасними цифровими системами реєстрації,» Автомобильный транспорт, № 41, с. 71-76, 2017.uk
dc.relation.referencesП. П. Орнатский, Теоретические основы информационно-измерительной техники. Киев, Украина: Высш. шк., 1986, 432 с.ru
dc.relation.referencesП. В. Новицкий, Электрические измерения неэлектрических величин. Ленинград: Энергия, 1985, 575 с.ru
dc.relation.referencesА. Н. Пойда, «Основные принципы индицирования двигателей дискретными устройствами,» Двигателестроение, № 8, с. 24-27, 1982.ru
dc.relation.referencesГ. Д. Бурдун, и Б. Н. Марков, Основы метрологии. Москва: изд-во стандартов, 1985, 336 с.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-167-2-119-124


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію