• English
    • українська
  • українська 
    • English
    • українська
  • Увійти
Дивитися документ 
  • Головна
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2024. № 1
  • Дивитися документ
  • Головна
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Наукові праці Вінницького національного технічного університету
  • Наукові праці ВНТУ. 2024. № 1
  • Дивитися документ
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Ідентифікація рівня спорідненості освітніх спеціальностей на основі аналізу профілей експертів НАЗЯВО

Автор
Штовба, С. Д.
Петричко, М. В.
Дата
2024
Metadata
Показати повну інформацію
Collections
  • Наукові роботи каф. КСУ [205]
  • Наукові праці ВНТУ. 2024. № 1 [10]
Анотації
В академічній спільноті тривають гарячі дискусії стосовно доцільності об’єднання спеціальностей, належності різних спеціальностей до однієї галузі знань тощо. Для обґрунтування подібних рішень важливо мати достовірні оцінки рівня спорідненості спеціальностей. Такі оцінки необхідні і для правильної організації конкурсу із розподілу бюджетних місць, об’єднання університетів, формування міждисциплінарних освітніх програм, встановлення відповідності викладача освітнім компонентам, підбору рецензентів для здійснення експертизи дисертацій, рукописів статей, заявок на гранти тощо. В статті запропоновано метод ідентифікації рівня спорідненості освітніх спеціальностей за реєстром експертів НАЗЯВО. Метод базується на припущені, що здатність експерта НАЗЯВО оцінювати якість освітніх програм за різними спеціальностями є індикатором спорідненості цих спеціальностей. Рівень спорідненості оцінюється індексом Жаккара. На основі реєстрів НАЗЯВО сформована база даних із 4245 експертів, з них 2414 є експертами за однією спеціальністю, 1361 є експертами за двома спеціальностями, і 470 є експертами за трьома спеціальностями. Здійснена ідентифікація рівня спорідненості спеціальностей. Більшість із 7260 пар спеціальностей мають майже нульову спорідненість. Середній рівень спорідненості виявлено у 52 пар спеціальностей, а високу спорідненість має 21 пара. При чому, 9 із 21 пари з високою спорідненістю утворюють спеціальності із різних галузей знань. Таким чином, виявлено, що спільна галузева належність не тотожна реальній спорідненості спеціальностей. На конкретних прикладах показано, як використовувати отримані результати для обґрунтування управлінських рішень щодо відкриття міждисциплінарних освітніх програм, об’єднання спеціальностей, переміщення спеціальностей в інші галузі знань та для формування груп спеціальностей для широкого конкурсу.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42847
Відкрити
ІДЕНТИФІКАЦІЯ РІВНЯ СПОРІДНЕНОСТІ ОСВІТНІХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ.pdf (1.263Mb)

Інституційний репозиторій

ГоловнаПошукДовідкаКонтактиПро нас

Ресурси

JetIQСайт бібліотекиСайт університетаЕлектронний каталог ВНТУ

Перегляд

Всі архівиСпільноти та колекціїЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOIЦя колекціяЗа датою публікаціїАвторамиНазвамиТемамиТипВидавництвоМоваУДКISSNВидання, що міститьDOI

Мій обліковий запис

ВхідРеєстрація

Статистика

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Головна | Відправити відгук | Довідка | Контакти | Про нас
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ