Методи управління проєктами по реінжинірингу бізнес-процесів організації
Автор
Пілявоз, Т. М.
Шварц, І. В.
Краєвський, А.
Пустільник, І.
Дата
2024Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ПЛМ [154]
Анотації
The article analyzes modern methods of project management for reengineering an organization's business processes. It is
established that project management allows solving a large number of tasks in the process of creating new, modernizing and
developing existing systems and technological processes at various enterprises and organizations as efficiently and efficiently as
possible. Project management and business processes of an enterprise are aimed at obtaining a useful result.
Reengineering is the restructuring of an organization's business processes to achieve a significant effect in reducing costs,
improving quality, and increasing sales of products and services. The reengineering of an organization's business processes is a
project activity, and therefore, project management standards and methods can be applied to it. A business process reengineering
project is a purposeful activity that results in changes to an organization's set of business processes that are necessary to achieve
its business goals.
The choice of project management methods requires consideration of many factors, including project specifics, customer
requirements, risks, and resources. An integrated approach to this issue helps ensure high quality project management and market
competitiveness.
Studies of existing project management methods have shown that the most relevant are agile project management
methods: Scrum, Kanban, and Lean. They are focused on maximum adaptability to change, cooperation with the client, and the
highest level of responsiveness to new requirements.
The prospects for the development of flexible management methods include the possibility of using variations of the
proposed approaches at different stages of the implementation of projects to reengineer the organization's business processes. У статті проаналізовано сучасні методи управління проєктами по реінжинірингу бізнес-процесів організації. Встановлено, що реінжиніринг представляє собою реструктуризацію бізнес-процесів організації з метою досягнення значного ефекту у зниженні витрат, підвищенні якості та збільшенні продажів продукції та послуг. Реінжиніринг бізнес-процесів організації є проєктною діяльністю, а отже, до неї можуть застосовуватися стандарти та методи управління проєктами. Дослідження наявних методів управління проєктами засвідчили, що найактуальнішими є укрупнені гнучкі методи управління проєктами: Scrum, Kanban і Lean. Вони орієнтовані на максимальну адаптивність до змін, співпрацю з клієнтом і швидкість реагування на нові вимоги на найвищому рівні. Перспективи розвитку гнучких методів управління передбачають можливість використання варіацій запропонованих підходів на різних етапах виконання проєктів по реінжинірингу бізнес-процесів організації. Правильно проведений реінжиніринг бізнес-процесів принесе не тільки конкурентні переваги, а сприятиме зниженню витрат, покращенню якісних показників, а також підвищенню рівня задоволення клієнтів.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43529