dc.contributor.author | Максимченко, В. І. | uk |
dc.contributor.author | Романенко, В. В. | uk |
dc.contributor.author | Кулик, Д. Г. | uk |
dc.contributor.author | Турчинов, А. В. | uk |
dc.contributor.author | Супронюк, М. В. | uk |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T12:50:08Z | |
dc.date.available | 2024-11-20T12:50:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | uk |
dc.identifier.citation | Максимченко В. І., Романенко В. В., Кулик Д. Г., Турчинов А. В., Супронюк М. В. Фізичне виховання як цінність здорового способу життя студентської молоді. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». 2024. № 1(35). С. 239-249. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-1 (35)-239-248. | uk |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43586 | |
dc.description.abstract | The article deals with physical education as a value of a healthy
lifestyle for students. It is emphasized that personal health, the process of its
preservation, the development of psychological and physiological functions and
optimal performance are the most important values. It is noted that physical
education actively influences the spheres of personal education: moral education,
health promotion, development of skills, volitional qualities and endurance,
formation of the need for physical exercise. It is determined that the main task of
higher education institutions today is to teach students the value of a healthy
lifestyle. It is substantiated that a healthy lifestyle involves forms and methods of
daily living that meet hygienic principles, strengthen the adaptive capabilities of the
body, contribute to the successful recovery, maintenance and development of its
reserve capabilities, and the full use of social and professional functions by the
individual. The social indicators of a healthy lifestyle are the forms and methods of
meeting the physical and spiritual needs of young people in education, work, life
and active recreation. It is emphasized that the formation of the value of a healthy
lifestyle in students is fundamentally different from other social groups, as it takes
place within the educational process. Since the object of influence and the subject of
activity is a practically formed personality, its awareness and orientation to the
essence of activity is of particular importance. Therefore, the education of a healthy
lifestyle in students is considered not as an end in itself, but as a necessary condition
for the success of their multifaceted activities. The main methods of physical
education that can be used to form the value of a healthy lifestyle are outlined:
persuasion, encouragement and cultural and educational work. It is concluded that
physical education is necessary for the social formation of students in modern
society, as it is an important means of their overall development, as well as for the
formation of the value of a healthy lifestyle, because physical education in the
professional education of students is not only a humanitarian discipline, but also a
means of direct development of the whole person | en_US |
dc.description.abstract | У статті розглядається фізичне виховання як цінність
здорового способу життя студентської молоді. Акцентовано увагу на тому, що
особисте здоров’я, процес його збереження, розвиток психологічних і
фізіологічних функцій та оптимальна працездатність є найважливішими
цінностями. Зазначено, що фізичне виховання активно впливає на сфери
виховання особистості: моральне виховання, зміцнення здоров’я, розвиток
навичок, вольових якостей і витривалості, формування потреби у фізичних
вправах. Визначено, що основним завданням вищих навчальних закладів
сьогодні є навчити студентів цінності здорового способу життя. Обґрунтовано,
що здоровий спосіб життя передбачає форми і способи повсякденної життєдіяльності, які відповідають гігієнічним принципам, зміцнюють адаптивні
можливості організму, сприяють успішному відновленню, підтриманню і розвитку його резервних можливостей, повноцінному використанню особистістю соціально-професійних функцій. Соціальними показниками здорового
способу життя є форми і методи задоволення фізичних і духовних потреб
молоді у навчанні, праці, побуті та активному відпочинку. Звернуто увагу на
те, що формування цінності здорового способу життя у студентів принципово
відрізняється від інших соціальних груп, оскільки відбувається в рамках
освітнього процесу. Оскільки об’єктом впливу і суб’єктом діяльності є
практично сформована особистість, особливого значення набуває її усвідомлення та орієнтація на сутність діяльності. Отже, виховання здорового способу
життя у студентів розглядається не як самоціль, а як необхідна умова
успішності їх багатогранної діяльності. Окреслено основні методи фізичного
виховання з допомогою яких можна сформувати цінність здорового способу
життя: переконання, заохочення та культурно-просвітницька робота. Зроблено
висновки, що фізичне виховання необхідне для соціального становлення
студентської молоді в сучасному суспільстві, оскільки є важливим засобом
їхнього загального розвитку, а також для формування цінності здорового
способу життя, адже фізичне виховання в професійної освіті студентів
виступає не тільки як гуманітарна навчальна дисципліна, але і як засіб
безпосереднього розвитку всієї особистості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Тернопільський національний медичний університет імені І.Я. Горбачевського | uk |
dc.relation.ispartof | Перспективи та інновації науки. № 1(35) : 239-249. | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка, Психологія, Медицина | uk |
dc.subject | особистість | uk |
dc.subject | фізичне виховання | uk |
dc.subject | цінності | uk |
dc.subject | здоровий спосіб життя | uk |
dc.subject | спорт | uk |
dc.subject | personality | uk |
dc.subject | physical education | uk |
dc.subject | values | uk |
dc.subject | healthy lifestyle | uk |
dc.subject | sports | uk |
dc.title | Фізичне виховання як цінність здорового способу життя студентської молоді | uk |
dc.title.alternative | Physical education as a value of a healthy lifestyle for students | en_US |
dc.type | Article, professional native edition | |
dc.identifier.udc | 796.011.3-057.875 | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-1 (35)-239-248 | uk |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/ | uk |