Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМошноріз, М. М.uk
dc.date.accessioned2025-01-08T14:29:25Z
dc.date.available2025-01-08T14:29:25Z
dc.date.issued2024uk
dc.identifier.citationМошноріз М. М. Християнський есхатологічний міф у поезії С. Черксенка // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2024. Вип. 80.uk
dc.identifier.issn2308-4855uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/43874
dc.description.abstractУ статті досліджено використання есхатологічних мотивів як засобу художнього відображення соціальних і духовних криз епохи. Розглянено, як есхатологічний міф стає ключовим концептом для аналізу творчості С. Черкасенка: через біблійні образи апокаліпсису та Судного дня письменник виражає суспільні страхи і тривоги, що охопили людей на межі XIX-XX століть. Проаналізовано реалізацію християнської міфології про кінець світу через теми війни (цикл «В огні наш край», поезії «Революція), міста («Усміх міста», «Діти міста», «Місто»), шахтарської праці («У царстві праці») та змін пір року («Золоті пожари»). Доведено, що міфологема пожежі в циклі поезії набуває міфологічної значущості, символізуючи апокаліптичний вогонь, що нищить старий світ. Цей символ вказує на сприйняття війни як передвісника катастрофи, яка є, на думку автора, варіацією біблійного образу пекла на Землі. Проаналізовано також апокаліптичні видіння міського простору, який у циклах «Усміх міста», «Місто» й «Діти міста» є сценою для зіткнення Добра і Зла, порядку й хаосу. Місто, як символ прогресу, стало в поезії місцем, де розгортається есхатологічний конфлікт, який виражає занепад цивілізації й загрозу морального краху. Ліричний герой вбачає в загостренні суспільних протиріч наближення Суду, що принесе нових, оновлених людей, здатних відновити зруйнований світ. Особливу увагу приділено циклу «У царстві праці», де есхатологічний мотив кінця світу інтерпретовано через буденну небезпеку шахтарського життя, що асоціюється з підземним царством, смертю і загибеллю. У статті доведено, що Черкасенко через образи підземелля і загрози смерти передає есхатологічну напругу, характерну для індустріальної епохи. Осінні мотиви, що символізують завершення життєвого циклу та наближення «зими» як метафори смерти, духовного очищення й приготування до Судного дня. Есхатологічні міфологеми в С. Черкасенка стають виразним способом осмислення катастрофічного досвіду епохи та віри в можливість духовного оновлення через проходження апокаліптичних випробувань.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk
dc.relation.ispartofАктуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Вип. 80.uk
dc.subjectесхатологіяuk
dc.subjectдраматургіяuk
dc.subjectміфологіяuk
dc.subjectміфологемаuk
dc.subjectсимволuk
dc.titleХристиянський есхатологічний міф у поезії С. Черксенкаuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc821.161. 2.09-1/-3 Черкасенкоuk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6850-9610uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію