Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorАзарова, А. О.uk
dc.contributor.authorЛесько, О. В.uk
dc.contributor.authorМіронова, Ю. В.uk
dc.contributor.authorГнатюк, С.uk
dc.date.accessioned2025-01-27T09:54:06Z
dc.date.available2025-01-27T09:54:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationАзарова А. О., Лесько О.В., Міронова Ю. В., Гнатюк С. Оцінювання ефективності роботи маркетингового відділу засобами кореляційно-регресій­ного моделювання // Modeling the development of the economic systems. 2024. № 4. С. 77–86.uk
dc.identifier.issn2786-5355
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/44001
dc.description.abstractThe article presents a study of the efficiency of the marketing department using correlation and regression analysis, which is relevant in the context of optimizing the costs of enterprises. The relevance of the study is stipulated by the need to improve management decisions in the context of high competition, economic instability and constant changes in consumer demand. The effectiveness of marketing activities is a key factor in ensuring the financial stability of enterprises. The use of statistical methods, such as regression analysis, allows not only to identify relationships between indicators, but also to predict their impact on financial results. The purpose of the study is to assess the feasibility of maintaining the marketing department of various business entities (on the example of JSC CB "PrivatBank") by means of correlation and regression analysis. The study used the least squares method to build a one-factor linear regression model of the dependence of the bank's net profit on the costs of its marketing department, verified the results using the Durbin-Watson criterion and the coefficient of determination, and checked the absence of heteroscedasticity using the Student's criterion. The results of the study indicate a significant positive impact of the bank's expenses on the marketing department on its financial result. In particular, a 1% increase in marketing costs leads to a 1.03% increase in net profit. The practical value of the work lies in the use of the model for strategic planning of marketing resources. This approach allows business entities to optimize their budgets by directing investments to the most efficient areas of financing. Prospects for further research are to extend the developed model to the level of a multiple model by taking into account such factors as the dynamics of the economic environment, behavioral aspects of customers, specifics of industries, and external risks. This will facilitate high-quality forecasting of financial indicators, the effectiveness of marketing strategies, and sustainable growthen
dc.description.abstractУ статті представлено дослідження ефективності роботи маркетингового відділу з використанням кореляційнорегресійного аналізу, що є актуальним у контексті оптимізації витрат підприємств. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю вдосконалення управлінських рішень в умовах високої конкуренції, економічної нестабільності та постійних змін споживчого попиту. Ефективність маркетингової діяльності є ключовим чинником забезпечення фінансової стабільності підприємств. Застосування статистичних методів, таких як регресійний аналіз, дозволяє не лише виявляти зв’язки між показниками, але й прогнозувати їх вплив на фінансові результати. Метою дослідження є оцінювання доцільності утримання маркетингового відділу різних суб’єктів господарювання (на прикладі АТ КБ «ПриватБанк») засобами кореляційно-регресійного аналізу. У дослідженні використано метод найменших квадратів для побудови однофакторної лінійної регресійної моделі залежності чистого прибутку банку від витрат на функціонування його маркетингового відділу, здійснено верифікацію результатів за допомогою критерію ДарбінаУотсона та коефіцієнта детермінації, перевірено відсутність гетероскедастичності за критерієм Ст’юдента. Результати дослідження свідчать про значний позитивний вплив витрат банку на маркетинговий відділ на його фінансовий результат. Зокрема, зростання витрат на маркетинг на 1% спричиняє підвищення чистого прибутку на 1,03%. Практична цінність роботи полягає у використанні моделі для стратегічного планування маркетингових ресурсів. Такий підхід дозволяє суб’єктам господарювання оптимізувати свій бюджет, спрямовуючи інвестиції в найбільш ефективні напрямки фінансування. Перспективи подальших досліджень полягають у розширенні розробленої моделі до рівня множинної за рахунок таких факторів, як динаміка економічного середовища, поведінкові аспекти клієнтів, специфіка галузей та зовнішні ризики. Це сприятиме якісному прогнозуванню фінансових показників, ефективності маркетингових стратегій та стабільному зростаннюuk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk
dc.relation.ispartofModeling the development of the economic systems. № 4 : 77–86.en
dc.subjectефективність маркетингового відділуuk
dc.subjectкореляційно-регресійний аналізuk
dc.subjectмаркетингові витратиuk
dc.subjectчистий прибутокuk
dc.subjectмодель лінійної регресіїuk
dc.subjectметод найменших квадратівuk
dc.subjectстратегічне управління фінансамиuk
dc.subjectefficiency of the marketing departmenten
dc.subjectcorrelation and regression analysisen
dc.subjectmarketing costsen
dc.subjectnet profiten
dc.subjectlinear regression modelen
dc.subjectleast squares methoden
dc.subjectstrategic financial managementen
dc.titleОцінювання ефективності роботи маркетингового відділу засобами кореляційно-регресій­ного моделюванняuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc330.4
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31891/mdes/2024-14-10
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3340-5701
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6968-3044
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2010-3838
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0120-4123


Файли в цьому документі

No Thumbnail [100%x80]

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію