Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКорнієнко, В. О.uk
dc.contributor.authorМазьняк, Р. О.uk
dc.date.accessioned2025-06-11T13:26:46Z
dc.date.available2025-06-11T13:26:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationКорнієнко В. О., Мазьняк Р. О. «Гармати чи масло»?: політичний популізм як інструмент маніпуляції у контексті мобілізаційної економіки України // Український політико-правовий дискурс. Електрон. текст. дані. 2025. № 11. DOI: : https://doi.org/10.5281/zenodo.15498862.uk
dc.identifier.issn3041-2110
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/46615
dc.description.abstractУ статті досліджено трансформацію політичного популізму як маніпулятивної технології в Україні в умовах мобілізаційної економіки під час повномасштабної російсько-української війни. Проаналізовано класичну економічну дихотомію «гармати чи масло» в контексті маніпулятивних популістських наративів, що використовуються політичними акторами при комунікації з українським суспільством. Виявлено основні маніпулятивні прийоми та методи адаптації популістської риторики щодо економічних питань, зокрема розподілу державних ресурсів між обороноздатністю та соціальним захистом. Охарактеризовано специфіку маніпулятивних стратегій в економічному дискурсі популістів у питаннях бюджетних пріоритетів, податкової політики, соціальних гарантій та мобілізаційних економічних заходів. Стаття пропонує типологію маніпулятивних популістських стратегій в умовах екзистенційного вибору між забезпеченням економічного виживання населення та задоволенням оборонних потреб держави. Обґрунтовано, що в умовах війни відбувається суттєва трансформація традиційних популістських економічних обіцянок, які змушені адаптуватися до нових реалій через маніпулятивні техніки впливу на суспільну свідомість. Дослідження демонструє, що дилема між «економічним виживанням» та «оборонними витратами» стає центральним елементом у формуванні нового типу українського популізму, який використовує маніпулятивні прийоми для поєднання патріотичної риторики з традиційними популістськими економічними наративами. Доведено, що маніпулятивна популістська риторика щодо економічних питань у період війни характеризується вищим рівнем диференціації пропозицій, спробами поєднати патріотичний дискурс із захистом соціально-економічних прав через маніпулювання громадською думкою, а також фокусуванням на питаннях справедливості розподілу тягаря війни між різними верствами населення.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherМіжнародний Класичний Університет імені Пилипа Орликаuk
dc.relation.ispartofУкраїнський політико-правовий дискурс. № 11.uk
dc.subjectполітичний популізмuk
dc.subjectманіпуляціяuk
dc.subjectманіпулятивні технологіїuk
dc.subjectмобілізаційна економікаuk
dc.subjectоборонні витратиuk
dc.subjectсоціальний захистuk
dc.subjectбюджетні пріоритетиuk
dc.subjectекономічна політика воєнного часуuk
dc.subjectУкраїнаuk
dc.subjectросійськоукраїнська війнаuk
dc.title«Гармати чи масло»?: політичний популізм як інструмент маніпуляції у контексті мобілізаційної економіки Україниuk
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5281/zenodo.15498862
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6285-5707
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0007-2240-8794


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію