Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМокін, Б. І.uk
dc.contributor.authorМокін, О. Б.uk
dc.contributor.authorПасєка, Б. В.uk
dc.contributor.authorMokin, B. I.en
dc.contributor.authorMokin, O. B.en
dc.contributor.authorPasieka, B. V.en
dc.date.accessioned2025-10-13T07:46:18Z
dc.date.available2025-10-13T07:46:18Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationМокін Б. І., Мокін О. Б., Пасєка Б. В. Математичні моделі оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги за наявності на ньому населеного пункту та зупинкою у цьому пункті // Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2025. № 2. С. 62-70.uk
dc.identifier.issn1997-9274
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49780
dc.description.abstractIn our works [1]—[6], the problem of synthesizing mathematical models of optimal movement of an electric vehicle with an asynchronous electric drive both along a horizontal road segment, and in the presence of descents, ascents and turns, according to the criterion of minimum power battery charge consumption, but only on the condition that the electric vehicle must travel from one point to another in a certain period of time and taking into account the limitation caused by the dynamics of the electric vehicle, is solved. In this work, it is shown that the motion of the electric vehicle through a settlement from the standpoint of its optimization is significantly different from the movement outside this settlement, and it is proved that the algorithm for synthesizing models of optimal motion of the electric vehicle with asynchronous electric drive along a horizontal road segment, which takes into account in the Lagrange function only the limitation on overcoming a certain distance in a given time and the limitations caused by the dynamics of the electric vehicle, does not allow synthesizing models of optimal movement of this electric vehicle if there is a settlement on this horizontal road segment. It is shown what form the Lagrange function takes when the problem of synthesizing models of optimal movement of the electric vehicle along a horizontal road segment requires the appearance of a settlement on this segment to be taken into account. Mathematical models of optimal movement of the electric vehicle along a horizontal road segment based on the criterion of minimum power battery charge costs with a stop within the settlement and with the start of its movement both within the same settlement and beyond its borders have been synthesized. The synthesized mathematical models, after their identification, can be used in artificial intelligence training programs with a specific purpose for controlling electric vehicles with the asynchronous electric drive.en
dc.description.abstractВ наших роботах [1]—[6] розв’язана задача синтезу математичних моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом як горизонтальним відрізком дороги, так і за наявності спусків, підйомів і поворотів, за критерієм мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареї, але лише за умови, що електромобіль повинен проїхати від одного пункту до іншого за визначений термін часу та з урахуванням обмеження, обумовленого динамікою електромобіля. В цій роботі показано, що рух електромобіля через населений пункт з позицій його оптимізації суттєво відрізняється від руху за межами цього населеного пункту, і доведено, що алгоритм синтезу моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги, який враховує у функції Лагранжа лише обмеження на подолання певної відстані за заданий час та обмеження, обумовлені динамікою електромобіля, не дозволяє синтезувати моделі оптимального руху цього електромобіля, якщо на цьому горизонтальному відрізку дороги є населений пункт. Показано, якого вигляду набуває функція Лагранжа у випадку, коли в задачі синтезу моделей оптимального руху електромобіля горизонтальним відрізком дороги необхідно враховувати появу населеного пункту на цьому відрізку. Синтезовано математичні моделі оптимального руху електромобіля горизонтальним відрізком дороги за критерієм мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареї з зупинкою в межах населеного пункту і з початком його руху як в межах цього ж населеного пункту, так і за його межами. Синтезовані математичні моделі після їх ідентифікації можуть бути використані в програмах навчання штучного інтелекту з цільовим призначенням для керування електричними транспортними засобами з асинхронним електроприводом.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 62-70.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/3217
dc.subjectелектромобільuk
dc.subjectасинхронний електроприводuk
dc.subjectгоризонтальний відрізок дорогиuk
dc.subjectнаселений пунктuk
dc.subjectмоделі оптимального рухуuk
dc.subjectкритерій мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареїuk
dc.subjectобмеження динамікоюuk
dc.subjectвідстанню та знакамиuk
dc.subjectelectric vehicleuk
dc.subjectasynchronous electric driveen
dc.subjecthorizontal road segmenten
dc.subjectsettlementen
dc.subjectoptimal traffic modelsen
dc.subjectcriterion for minimum power battery charge costsen
dc.subjectimitations by dynamicsen
dc.subjectdistance and signsen
dc.titleМатематичні моделі оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги за наявності на ньому населеного пункту та зупинкою у цьому пунктіuk
dc.title.alternativeMathematical Models of Optimal Movement of Electric Car with Asynchronous Electric Drive on a Horizontal Section of the Road with the existing Settlement on it and a Stop in this Settlementen
dc.typeArticle, professional native edition
dc.typeArticle
dc.identifier.udc531.31:621.86
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «До питання оптимізації руху електромобіля з асинхронним електроприводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 3, с. 32-38, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019- 144-3-32-39 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Метод ідентифікації моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 32-38, 2020. https://doi.org/10.31649/1997- 9266-2020-148-1-32-38 .uk
dc.relation.referencesВ. В. Горенюк, «Синтез та ідентифікація моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом по схилах і підйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 37-44, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-155-2-37-44 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 26-33, 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-152-5-26-33 .uk
dc.relation.referencesВ. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом на схилах і підйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 43-49, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266- 2021-158-5-43-49 .uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, Системний аналіз оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом, моногр. Вінниця: ВНТУ, 2023, 114 с. ISBN 978-966-641-946-3.uk
dc.relation.referencesБ. І. Мокін, В. Б. Мокін, і О. Б. Мокін, Функціональний аналіз, адаптований до прикладних задач в галузі інформаційних технологій, навч. посіб. Вінниця: ВНТУ, 2020, 192 с. ISBN 978-966-641-796-4.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2025-179-2-62-70uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію