Оцінювання роботоздатності системи підготовки стисненого повітря повітряного високовольтного вимикача
Автор
Грабко, В. В.
Грабко, Вал. В.
Николаєнко, В. В.
Grabko, V. V.
Grabko, Val. V.
Nykolayenko, V. V.
Дата
2025Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Air high-voltage circuit breakers, along with vacuum and SF6 circuit breakers, are widely used in electrical networks for switching operating and emergency currents. In air high-voltage circuit breakers, the extinguishing of the electric arc that occurs during the switching of operating or emergency currents by the circuit breaker is carried out under the influence of compressed air. Therefore, it is obvious that the operability of such switches significantly depends on the state of readiness of the compressed air preparation system, which imposes increased requirements on the technical means of compressed air preparation. The paper analyzes possible deviations from the normal operation of individual elements of the compressed air preparation system and develops a mathematical model based on it. A graph of the functioning of the compressed air preparation system has been formed, which takes into account all main possible situations in its operation. Using the mathematical apparatus of sequences according to expressions describing the graph of the functioning of the compressed air preparation system, a minimized description of its functioning has been obtained, according to which the structure of the corresponding device has been synthesized using an industrial element base. The use of the developed device allows to monitor the tightness of the compressed air preparation and accumulation tract, the correct operation of the pressure sensor and pressure measurement channel, the operation of the compressor and drive electric motor, which makes it possible to assess the system's performance and timely inform personnel about possible malfunctions. The device receives signals from the output of the compressed air pressure sensor, which measures the pressure value in the compressed air preparation path, and the voltage sensor located in the electric motor power supply circuits. The information coming from the sensors is processed based on the results of measurements in the state of readiness for switching, after the completion of switching and in the state of readiness after the completion of switching, on the basis of which a conclusion is formed regarding deviations in the operation of the compressed air preparation system. Повітряні високовольтні вимикачі нарівні з вакуумними та елегазовими широко використовуються в електричних мережах для комутації робочих і аварійних струмів. В повітряних високовольтних вимикачах гасіння електричної дуги, що виникає в процесі комутації вимикачем робочих або аварійних струмів, здійснюється під впливом стисненого повітря. Тому, очевидно, роботоздатність таких вимикачів суттєво залежить від стану готовності системи підготовки стисненого повітря, що накладає підвищені вимоги до технічних засобів підготовки стисненого повітря. В роботі проаналізовано можливі відхилення від нормальної роботи окремих елементів системи підготовки стисненого повітря і на його основі розроблено математичну модель. Сформовано граф функціонування системи підготовки стисненого повітря, яким враховуються всі основні можливі ситуації в її роботі. З використанням математичного апарату секвенцій за виразами, що описують граф функціонування системи підготовки стисненого повітря, отримано мінімізований опис її функціонування, за яким синтезовано структуру відповідного пристрою з використанням промислової елементної бази. Застосування розробленого пристрою дозволяє контролювати герметичність тракту підготовки та накопичення стисненого повітря, коректність роботи сенсора тиску та каналу вимірювання тиску, роботу компресора та привідного електродвигуна, що дає можливість оцінювати роботоздатність системи та своєчасно інформувати персонал про можливі несправності. В пристрій сигнали надходять з виходу сенсора тиску стисненого повітря, яким вимірюється значення тиску в тракті підготовки стисненого повітря, та сенсора напруги, розташованого в колах живлення електродвигуна. Інформація з сенсорів оброблюється за результатами вимірювань в стані готовності до комутації, після завершення комутації та в стані готовності після завершення комутації, на підставі чого формується висновок щодо відхилень в роботі системи підготовки стисненого повітря.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49784