Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБондар, А. В.uk
dc.date.accessioned2025-11-06T19:10:57Z
dc.date.available2025-11-06T19:10:57Z
dc.date.issued2025uk
dc.identifier.citationБондар А. В. Вплив композитної арматури на фізико- механічні характеристики безшовних бетонних покриттів // Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2025. № 1 (38). С. 19-26. URI: https://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/926.uk
dc.identifier.issn2311-1437, 2311-1429uk
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/49947
dc.description.abstractThe article presents the results of a study on the influence of composite reinforcement (glass and basalt fiber reinforced polymer) on the physical and mechanical characteristics of seamless concrete pavements. The relevance of shifting from traditional asphalt concrete structures, characterized by a short service life and high maintenance costs, to cement concrete and continuously reinforced concrete pavements (CRCP), which provide improved durability and reliability, is highlighted. An analysis of international and domestic experience in the use of CRCP technology is carried out, along with a review of typical defects in rigid road pavements and their causes. Particular attention is given to the issue of cracking, which limits the service life of conventional concrete slabs, and to the potential of composite reinforcement to reduce the width and number of cracks due to uniform stress distribution and resistance to corrosion. Based on experimental tests, it was established that the use of glass fiber reinforcement reduces the average crack width by 18 %, while basalt fiber reinforcement ensures a reduction of nearly 24 % and simultaneously increases flexural strength by 10–12 % compared to steel. It was also found that the use of composite reinforcement elements decreases the overall weight of structures, improves resistance to aggressive environments, temperature variations, and cyclic loads, which is especially important for highways with high traffic intensity. The CRCP technology with composite reinforcement makes it possible to reduce slab thickness by up to 20 %, lower material consumption, and extend maintenance-free service life to 25–50 years. The results confirm the feasibility of using non-metallic composite materials in road construction in Ukraine. The use of glass and basalt fiber reinforced polymer bars in seamless concrete pavements ensures durability, reduced maintenance costs, and improved road safety. This opens prospects for integrating composite materials into national design standards and contributes to the implementation of sustainable development strategies in the transport infrastructure sector.en_US
dc.description.abstractУ статті представлено результати дослідження впливу композитної арматури (склопластикової табазальтопластикової) на фізико-механічні характеристики безшовних бетонних покриттів. Показано актуальністьпереходу від традиційних асфальтобетонних конструкцій, що характеризуються невисоким терміном служби тависокими експлуатаційними витратами, до цементобетонних і безперервно армованих покриттів (CRCP), якізабезпечують підвищену довговічність та надійність. Виконано аналіз світового й вітчизняного досвіду застосуваннятехнології CRCP, а також розглянуто характерні дефекти жорстких дорожніх покриттів та причини їх виникнення.Особливу увагу приділено проблемі тріщиноутворення, що обмежує термін експлуатації традиційних бетонних плит,та можливостям композитної арматури зменшувати ширину і кількість тріщин завдяки рівномірному розподілунапружень і відсутності корозійних процесів.На основі експериментальних випробувань встановлено, що використання склопластикової арматури дозволяєзнизити ширину тріщин у середньому на 18 %, тоді як базальтопластикова арматура забезпечує зменшення цьогопоказника майже на 24 % при одночасному підвищенні міцності на згин на 10–12 % у порівнянні зі сталлю. Виявленотакож, що застосування композитних армувальних елементів знижує вагу конструкцій, покращує стійкість до діїагресивних середовищ, температурних коливань і циклічних навантажень, що є особливо важливим для автодоріг ізвисокою інтенсивністю руху. Технологія CRCP із композитною арматурою дає можливість скоротити товщинуплити до 20 %, знизити витрати матеріалів та збільшити міжремонтні інтервали до 25–50 років.Отримані результати підтверджують доцільність застосування неметалевих композитних матеріалів удорожньому будівництві України. Використання склопластикової та базальтопластикової арматури у складібезшовних бетонних покриттів забезпечує довговічність, зниження експлуатаційних витрат та підвищення безпекидорожнього руху. Це відкриває перспективи інтеграції композитних матеріалів у національні стандарти проектуваннята сприятиме реалізації стратегій сталого розвитку транспортної інфраструктури.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofСучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. № 1 (38) : 19-26.uk
dc.subjectбезшовні бетонні покриттяuk
dc.subjectкомпозитна арматураuk
dc.subjectсклопластикuk
dc.subjectбазальтопластикuk
dc.subjectCRCPuk
dc.subjectдовговічністьuk
dc.subjectтріщиностійкістьuk
dc.subjectдорожнє будівництвоuk
dc.subjectseamless concrete pavementsuk
dc.subjectcomposite reinforcementuk
dc.subjectGFRPuk
dc.subjectBFRPuk
dc.subjectdurabilityuk
dc.subjectcrack resistanceuk
dc.subjectroad constructionuk
dc.titleВплив композитної арматури на фізико- механічні характеристики безшовних бетонних покриттівuk
dc.title.alternativeInfluence of composite reinforcement on the physical and mechanical characteristics of seamless concrete pavementsen_US
dc.typeArticle, professional native edition
dc.identifier.udc712.253:711.55uk
dc.relation.referenceshttps://stmkvb.vntu.edu.ua/index.php/stmkvb/article/view/926uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2311-1429-2025-1-19-26uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8098-1181uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію