Використання міжпредметних зв’язків в процесі формування професійної компетентності фахівців економічного спрямування
Abstract
У статті розглядається можливість упровадження міжпредметних зв’язків між дисциплінами циклу загальноосвітньої підготовки (фізика, математика, хімія, біологія, географія тощо) і дисциплінами природничо-наукового та професійного циклів як засобу формування професійної компетенції фахівців економічного спрямування. В статье рассматривается возможность внедрения межпредметных связей между дисциплинами цикла общеобразовательной подготовки (физика, математика, химия, биология, география и т.д.) и дисциплинами естественнонаучного и профессионального циклов как средства формирования профессиональной компетенции специалистов экономического направления. The article analyzes modern training system of the specialists of economic direction on economics of enterprises in higher educational institutions. Definition and theoretical value of interdisciplinary relations as one of the manifestations of systematic principle and consistency and their specific meaning as an expression of the actual relationships that are established in the the process of study or in the minds of students between different academic disciplines are analyzed. Feasibility of introducing interdisciplinary connections between the disciplines of general education (physics, mathematics, chemistry, biology, geography, etc.) and disciplines of natural scientific and generaleconomic training as well as subjects of professional training as a means of formation of professional competence of specialists of economic direction.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/6867