Конкурентний потенціал та його роль у формуванні конкурентоспроможності підприємства
Автор
Карачина, Н. П.
Перцата, Л. І.
Karachyna, N. P.
Pertsata, L. I.
Дата
2014Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. ММЕ [358]
Анотації
У статті розглянуто основні поняття в контексті конкурентоспроможності, а саме
«конкурентоспроможність», «конкуренція» та «конкурентний потенціал
підприємства» як ключових. Проведено дослідження трактування конкурентного
потенціалу вченими різних країн в порядку еволюції, що дало змогу виявити, що
трактування категорії «конкурентний потенціал» зазнало істотних змін від
визначення його як сукупності ресурсів та можливостей і частини загального
потенціалу до розуміння конкурентного потенціалу як набору ключових факторів
успіху і складових, які характеризуються інноваційністю та адаптивністю. Визначено
роль та надано характеристику основних елементів, як складових конкурентного
потенціалу у формуванні конкурентоспроможності підприємства. Виявлено, що
структурні елементи конкурентного потенціалу мають не однаковий вплив на його
рівень. Обґрунтовано, що кожне підприємство самостійно вирішує, які ресурси
відносити до тієї чи іншої групи елементів, які є складовими конкурентного
потенціалу на основі виявлення, систематизації та аналізу всіх елементів-складових.
Виявлено, що при систематизації складових необхідно враховувати не тільки
внутрішнє, але і зовнішнє середовище підприємства. In the paper it has been considered basic concept in the context of competitiveness, namely,
«competition», «competitive» and «competitive potential of the company» as a key. There
has been investigated the interpretation of the competitive potential by scientists from different countries in the order of evolution, which helped to discover that interpretation of
the category «competitive potential» has changed much from its definition as a set of
resources and capabilities and the parts of the general potential to understanding the
competitive potential as a set of key success factors and components characterized by
innovation and adaptability. There has been defined the role and have been characterized the
basic elements as components of competitive potential in the formation of the enterprise
competitiveness. There has been discovered that the structural elements of the competitive
potential do not have the same effect on its level. There has been substantiated that each
company decides itself what resources to refer to a particular group of elements that are
constituents of the competitive potential by identifying, organizing and analyzing all
elements-components. There has been found that in systematization of the components is
necessary to consider not only internal but also external environment of the company.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/8255