Специфіка використання Інтернет-ресурсів у процесі вивчення англійської мови студентами нелінгвістичних ВНЗ
Автор
Андрощук, К. М.
Горчинська, Л. В.
Пустовіт, Т. М.
Дата
2015Metadata
Показати повну інформаціюCollections
- Наукові роботи каф. МЗ [507]
Анотації
В статті розглянуто можливості та специфіку впровадження нових інформаційних технології, зокрема Інтернету, та визначення ефективності його використання в процесі вивчення англійської мови студентами нелінгвістичних університетів; досліджено особливості Інтернет-ресурсів як засобу інтегрованого навчання читання, говоріння, аудіювання, письма; розроблено методику використання нових інформаційних технологій в поєднанні з традиційними методами навчання. В статье рассматриваются возможности и специфика внедрения в учебный процесс новых информационных технологий, в частности Интернета, а также определение эффективности его использования в процессе изучения английского языка студентами нелингвистических университетов; исследованы особенности Іnternet-ресурсов как способа интегрированого обучения чтению, аудированию, раговорной речи, письму; разработана методика использования нових информационных технологий в сочетании с традиционными методами обучения. A research purpose consists in finding out of specific of introduction of such innovative technology as Internet and determination of efficiency of its use in the process of study of English by the students of the non-linguistic university.
This purpose determines rising of the following tasks: to define possibilities and specific of the use of Internet in an educational process; to explore efficiency of its application in the process of study of English; to develop the method of the use of such new technology in combination with the traditional methods of teaching foreign language.
Realization of the new information technologies in the process of teaching is connected with the expansion of the range of training activities which leads to qualitative changes didactical requirements to ways of teaching.
The use of the Internet-resources at the English lessons solves a number of pedagogical purposes: to form abilities and to skills to read, to improve writing skills of students; to replenish their vocabulary, and to form a strong motivation to learn English. While working with the Internet a teacher must offer tasks aimed at developing the ability to search for information, helping them to understand the information and communicate the foreign language.
In this article the author emphasize that the implementation of innovative technologies to the process of studying does not preclude traditional methods of teaching and is harmoniously combined with it. But using the computer not only improves education but also promotes the growth of the informational culture of students, because it enables students to find information, makes lessons more interesting, and extraordinary, making studying into an interactive form.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/11912