• English
    • українська
  • English 
    • English
    • українська
  • Login
View Item 
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2017. № 6
  • View Item
  • Frontpage
  • Періодичні видання ВНТУ
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2017. № 6
  • View Item
Сайт інституційного репозитарію ВНТУ містить роботи, матеріали та файли, які були розміщені докторантами, аспірантами та студентами Вінницького Національного Технічного Університету. Для розширення функцій сайту рекомендується увімкнути JavaScript.

Математичні моделі процесу розповсюдження реклами в соціальній групі

Author
Івохін, Є. В.
Навродський, В. О.
Date
2017-12
Metadata
Show full item record
Collections
  • Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2017. № 6 [25]
Abstract
Змодельовано та досліджено процес розповсюдження реклами шляхом комунікації в межах заданої цільової аудиторії. Використано підходи, що базуються на моделях соціальної та фізичної аналогій процесів обміну інформацією у соціальній мережі. Результати отримано для визначеного рівня взаємної довіри користувачів та заданого порогу сприйнятливості до реклами в осіб цільової аудиторії, а також на основі використання моделей дифузії інформації у соціальній групі.
 
Смоделирован и исследован процесс распространения рекламы путем коммуникации в рамках заданной целевой аудитории. Использованы подходы, базирующиеся на моделях социальной и физической аналогий процессов обмена информацией в социальной сети. Результаты получены для определенного уровня взаимного доверия пользователей и заданного порога восприимчивости к рекламе участников целевой аудитории, а также на основе использования моделей диффузии информации в социальной группе.
 
In this article a process of the advertisement spreading via communications within a given target audience and without means of mass media has been modeled and studied. There has been used a model that describes the process of communication within the group, so that more users will be interested in advertised product. The proposed models have been formed based on the method of formalizing the processes of penetration (spread) of the influence of advertising on a given target audience. Approaches based on models of social and physical analogies of information exchange processes in the social network have been used.
 
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22436
View/Open
2017-1.pdf (665.3Kb)

Institutional Repository

FrontpageSearchHelpContact UsAbout Us

University Resources

JetIQLibrary websiteUniversity websiteE-catalog of VNTU

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOIThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypePublisherLanguageUdcISSNPublicationDOI

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

ISSN 2413-6360 | Frontpage | Send Feedback | Help | Contact Us | About Us
© 2016 Vinnytsia National Technical University | Extra plugins code by VNTU Linuxoids | Powered by DSpace
Працює за підтримки 
НТБ ВНТУ