Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЧорноморець, Ю.uk
dc.date.accessioned2019-05-09T18:08:05Z
dc.date.available2019-05-09T18:08:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationЧорноморець Ю. Апорії неотомізму Роздуми над книгою Андрій Баумейстер. Тома Аквінський: Вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – К.: Дух і літера, 2012 [Текст] / Ю. Чорноморець // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 1. – С. 182-195.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24629
dc.description.abstractВ рецензії аналізується філософія й богослов'я томізму, представлені в книзі знаного українського томістичного філософа сьогодення. Основна увага в статті приділена теорії пізнання Бога у філософії й теології Аквіната й у неотомізмі Андрія Баумейстера. В статті показано, що проект трансцендентального неотомізму Андрія Баумейстера містить численні апорії й суперечності. Cтверджується, що феноменологічний спосіб богословського й філософського мислення повністю відповідає природі розуму, світу та їхньої ідеальної причини (Бога). Трансцендентальний неотомізм (навіть у творчості такого видатного неотоміста, як Андрій Баумейстер) завжди залишається «мареннями метафізиків», не забезпечуючи безпосереднього аподиктичного знання про предмети власних гіпотетичних роздумів.uk
dc.description.abstractThe review analyzes philosophy and theology of Thomism as presented in the book of the leading of the Ukrainian Thomistic philosopher of today. The article mostly deals with the theory of knowledge of God in philosophy and theology of Thomas and neo-Thomism of Andrii Baumeister. The article shows that the project of transcendental neoThomism of Andrii Baumeister contains numerous aporias and contradictions. The article argues that phenomeno-logical way of theological and philosophical thinking is fully consistent with the nature of mind, world and its ideal cause (God). Transcendental neo-Thomism always is a "raving metaphysics", without providing direct apodictic knowledge of their subjects hypothetical thinking, even in the works of such prominent neo-Thomist Andrii Baumeister.en
dc.description.abstractВ рецензии анализируются философия и богословие томизма, представленные в книге известного современного украинского философа-томиста. Основное внимание в статье уделено теории познания Бога в философии и теологии Фомы и неотомизме Андрея Баумейстера. В статье показано, что проект трансцендентального неотомизма Андрея Баумейстера содержит многочисленные апории и противоречия. В статье утверждается, что феноменологический способ богословского и философского мышления полностью соответствует природе разума, мира и их идеальной причины (Бога). Трансцендентальный неотомизм (даже в творчестве такого выдающегося неотомиста, как Андрей Баумейстер) всегда остается «мечтаниями метафизиков», не обеспечивая непосредственного аподиктического знания о предметах собственных гипотетических размышлений.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 182-195.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/207
dc.subjectтомізмuk
dc.subjectфеноменологіяuk
dc.subjectтеорія пізнанняuk
dc.subjectінтелектуальна інтуїціяuk
dc.subjectтомизмru
dc.subjectфеноменологияru
dc.subjectтеория познанияru
dc.subjectинтеллектуальная интуицияru
dc.subjectthomismen
dc.subjectphenomenologyen
dc.subjecttheory of knowledgeen
dc.subjectintellectual intuitionen
dc.titleАпорії неотомізму Роздуми над книгою Андрій Баумейстер. Тома Аквінський: Вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – К.: Дух і літера, 2012uk
dc.title.alternativeАпории неотомизма. Размышления о книге Андрей Баумейстер. Фома Аквинский: введение в мышление. Бог, жизнь и познание. - Киев: Дух и литература, 2012ru
dc.title.alternativeAporias of the neo-Thomism. Reflections on a book Андрій Баумейстер. Тома Аквінський: Вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – Київ: Дух і літера, 2012 (Andrii Baumeister. Thomas Aquinas: An Introduction to thinking. God, life and cognition)en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБаумейстер А. Біля джерел мислення і буття. – Київ: Дух і літера, 2012а. – 480 с.uk
dc.relation.referencesБаумейстер А. Тома Аквінський: вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. – Київ: Дух і літера, 2012b. – 408 с.uk
dc.relation.referencesБаумейстер А. Філософія права: Навчальний посібник. – Вінниця: О. Власюк, 2007. – 223 с.uk
dc.relation.referencesМихайлов П. Б. Деятельность разума в богословии. Анализ понятия epinoia в древнехристианской й позднеантичной письменности // Вестник ПСТГУ. – 2006. – № 1 (15). – С. 52–81.ru
dc.relation.referencesПінкерс С. Т. Джерела християнської моралі: її метод, зміст та історія / перекл. під ред. О. Хоми. – Київ: Дух і літера, 2013. – 608 с.uk
dc.relation.referencesПопов И. В. Личность и учение блаженного Августина // Попов И. В. Труды по патрологии / ред. иером. Евфимий (Моисеев), М. В. Осипова, А. В. Жир-Лебедь. В 2 т. – Сергиев Посад: Свято-Троицкая Сергиева Лавра, МДА, 2005. – Т. 2. – 776 с.ru
dc.relation.referencesСуини М. Лекции по средневековой философии. Выпуск 1. Средневековая христианская философия Запада / пер. с англ. А.К. Лявданского. – Москва: Греко-латинский каби-нет Ю. А. Шичалина, 2001. – 304 с.ru
dc.relation.referencesЧорноморец Ю., Левченко Т. Віра як акт розумної волі (згідно із вченням Максима Сповідника і Томи Аквінського) // Колегія. Часопис Інституту релігійних наук св. Томи Ак-вінського в Києві. – 2008. – №3 (16). – С. 137–153.uk
dc.relation.referencesЧорноморец Ю., Шеремета О. Традиція українського неотомізму в діаспорі // Українське релігієзнавство: Бюлетень Української Асоціації релігієзнавців і Відділення релігієзнавства Інституту філософії НАНУ. – № 62–63. – 2012. – С. 59–77.uk
dc.relation.referencesЧорноморец Ю., Шеремета О. Неотомізм: шлях до сьогодення (28.01.2010) – Електронний ресурс. Режим доступу: http://risu.org.ua/ua/index/studios/studies_of_religions/34123/uk
dc.relation.referencesKarayannis V. Maxime le Confesseur. Essence et énérgies de Dieu. – Paris: Beauchesne, 1993. – IV, 488 p.fr
dc.relation.referencesLacner W. Studien zur Philosophischen Schultradition und zu den Nemesioszitaten bei Maximos dem Bekenner / Doktordissertation. – Graz: Karl-Franzens-Universitat, 1962. – 175 p.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent30.01.182


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію