dc.contributor.author | Henrich, D. | en |
dc.contributor.author | Генрих, Д. | uk |
dc.date.accessioned | 2019-05-13T06:46:49Z | |
dc.date.available | 2019-05-13T06:46:49Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Генрих Д. Фіхтеве «Я» [Текст] / Д. Генрих // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 2. – С. 12-24. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24691 | |
dc.description.abstract | Автор вважає, що Йоган Ґотліб Фіхте заснував новий підхід до проблеми суб’єктивності та самосвідомості. Є дві головні моделі теорії самосвідомості: рефлексійна та Фіхтева. Згідно з рефлексійною теорією (Лок, Ляйбніц, Кант), самосвідомість є результатом рефлексії, тобто щоби приписати себе собі самому, ми маємо зачекати на об’єктивування себе через рефлексію. Утім, це спричиняє труднощі. Що дає змогу актові рефлексії (який, згідно з цією моделлю, є несвідомим) осягати приналежність стану першого порядку до тієї самої суб’єктивності, до якої належить і сам цей акт? Автор стверджує, що Фіхте помітив це ускладнення та розробив теорію, за якою самосвідомість є неупредметнюваним у рефлексії самознанням. | uk |
dc.description.abstract | The author holds the view that Johann Gottlieb Fichte founded a new approach to the problems of subjectivity and self-consciousness. There are two basic models of the theory of self-consciousness, namely the reflection theory of self-consciousness and Fichte’s approach. According to the reflection theory (Locke, Leibnitz, Kant) self-consciousness is the result of a reflection i.e., in order to ascribe self to oneself one must await its objectification by a subsequent reflection. This poses a difficulty, however. For what should enable the act of reflection (which according to this model is itself non-conscious) to realize that the first-order state be-longs to the same subjectivity as itself? The author claims that Fichte noticed this difficulty and elaborated a theory, which provides an understanding of self-consciousness as self-knowledge that couldn’t be objectified by a reflection. | en |
dc.description.abstract | Автор считает, что Иоганн Готлиб Фихте обосновал новый подход к проблеме субъективности и самосознания. Существуют две главные модели теории самосознания: рефлексивная и Фихтева. Согласно первой (Локк, Лейбниц, Кант), самосознание является результатом рефлексии. Т.е. приписывание себя самому себе предполагает предварительное объективирование себя через рефлексию. Впрочем, этот подход сопряжен с трудностями. Что позволяет акту рефлексии (с точки зрения данной модели – бессознательному) постичь то, что состояние первого порядка принадлежит той же субъективности, что и указанный акт? Автор утверждает, что Фихте заметил эту сложность и разработал теорию, трактующую самосознание как неопредмечиваемое рефлексией самознание. | ru |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 2 : 12-24. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/209 | |
dc.subject | Фіхте | uk |
dc.subject | суб’єктивність | uk |
dc.subject | самосвідомість | uk |
dc.subject | рефлексія | uk |
dc.subject | об’єктивування себе | uk |
dc.subject | Fichte | en |
dc.subject | subjectivity | en |
dc.subject | self-consciousness | en |
dc.subject | reflection | en |
dc.subject | self-objectification | en |
dc.subject | Фихте | ru |
dc.subject | субъективность | ru |
dc.subject | самосознание | ru |
dc.subject | рефлексия | ru |
dc.subject | объективирование себя | ru |
dc.title | Фіхтеве «Я» | uk |
dc.title.alternative | Fichte’s “I” | en |
dc.title.alternative | Фихтево «Я» | ru |
dc.type | Article | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22240/sent31.02.012 | |