Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКрамер, К.uk
dc.contributor.authorCramer, K.en
dc.date.accessioned2019-05-13T06:59:12Z
dc.date.available2019-05-13T06:59:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationКрамер К. Кантове «Я мислю» та Фіхтеве «Я є» [Текст] / К. Крамер // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 2. – С. 25-51.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24693
dc.description.abstractОдна з центральних проблем у філософії після Канта полягає в значенні та систематичній функції самосвідомості. Ця стаття досліджує питання стосунку Кантового поняття самосвідомості та суб’єкта мислення до Фіхтевого «Я», а також релевантні підстави для Фіхтевого погляду, що Кант у своєму вченні про «Я мислю» вже «натякав» на найвищу засаду вчення про науку, положення «Я є». Зіставлення Кантового «Я мислю» із лінією арґументу § 1 Фіхтевої «Засади всьо-го вчення про науку» засвідчує, що Фіхте йде за Кантом у теоретичному обґрунтуванні самосвідомості через функції судження йщо таким чином Фіхте дотри-мувався вже викладеної Кантом позиції, що поняття самосвідомості містить думку про безпідставного суб’єкта, який спонтанно витворює знання про своє власне існування.uk
dc.description.abstractОдну из центральных проблем послекантовской философии составляют значение и систематическая функция самосознания. В данной статье исследуется отношение Кантового понятия самосознания и мыслительного субъекта к Фихтевому «Я», а также – релевантные основания Фихтевой позиции, согласно которой Кант в учении о «Я мыслю» уже «намекал» на высшее основание наукоучения, т.е. на положение «Я есмь». Сопоставление Кантового «Я мыслю» с линией арґументации § 1 Фіхтевого текста «Основа общего наукоучения» свидетельствует, что Фихте следует за Кантом в теоретическом обосновании самосознания через функции суждения и что, таким образом, Фихте придерживался уже выдвинутого Кантом тезиса о том, что понятие самосознания содержит мысль о безосновности субъекта, спонтанно творящего знание о своем собственном существовании.ru
dc.description.abstractOne of the central problems in philosophy after Kant is the meaning and systematic func-tion of self-consciousness. This essay explores the question of how Kant’s concept of self-consciousness and the thinking subject relates to Fichte’s “I”, and what the relevant grounds are possible for Fichte’s view that in his doctrine of “I think” Kant had already “pointed” at the highest principle of the Wissenschaftslehre “I am”. A comparison of Kant’s “I think” with the line of argument of § 1 of Fichte’s Wissenschaftslehre shows that Fichte follows Kant in the theoretical grounding of self-consciousness in judgmental functions, and in this way Fichte shared a position already presented by Kant that the concept of self-consciousness contains the thought of a groundless subject, spontaneously generating knowledge of its own existence.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 25-51.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/210
dc.subjectсамосвідомістьuk
dc.subjectсуб’єкт мисленняuk
dc.subjectя мислюuk
dc.subjectвчення про наукуuk
dc.subjectсудженняuk
dc.subjectself-consciousnessen
dc.subjectthe thinking subjecten
dc.subjectI thinken
dc.subjectWissenschaftslehreen
dc.subjectjudgmenten
dc.subjectсамосознаниеru
dc.subjectсубъект мышленияru
dc.subjectя мыслюru
dc.subjectнаукоучениеru
dc.subjectсуждениеru
dc.titleКантове «Я мислю» та Фіхтеве «Я є»uk
dc.title.alternativeKant’s “I think” and Fichte’s “I am”en
dc.title.alternativeКантово «Я мыслю» и Фихтево «Я есмь»ru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesCramer (1985): Cramer, K. Nicht-reine synthetische Urteile a priori. Ein Problem der Transzen-dentalphilosophie Immanuel Kants. Heidelberg: Winter, Heidelberger Forschungen, 25. Heft., 1985, 285 S.de
dc.relation.referencesCramer (1986): Cramer, K. «“Gegeben” und “Gemacht”. Vorüberlegungen zur Funktion des Begriffs “Handlung” in Kants Theorie der Erkenntnis von Objekten». In: Handlungstheorie und Transzendentalphilosophie. Hrsg. G. Prauss. Frankfurt a. M.: Klostermann, S. 41–81.de
dc.relation.referencesCramer (1987): Cramer, K. «Uber Kants Satz: Das: Ich denke, muß alle meine Vorstellungen begleiten können». In: Theorie der Subjektivitat. Dieter Henrich zum 60. Geburtstag. Hrsg. K. Cramer, H. Fulda, R.-P. Horstmann, U. Pothast. Frankfurt a. M.: Suhrkamp, S. 176–202.de
dc.relation.referencesFichte (1969)= GL: Fichte, J.G. «Grundlage der gesammten Wissenschaftslehre» (1794/1795). In: Fichte J.G. Gesamtausgabe der Bayerischen Akademie der Wissenschaften. Studientextaus-gabe. Teilausgabe von R. I, B. 2. Hrsg. v. R. Lauth u. H. Jacob. Stuttgart-Bad Cannstatt: Frommann-Holzboog,, 1969, S. 249-451.de
dc.relation.referencesHenrich (1966): Henrich, D. «Fichtes urspriingliche Einsicht». In: Subjektivität und Metaphysik. Festschrift für Wolfgang Cramer. Hrsg. v. D. Henrich, W. Cramer, H. Wagner. Frankfurt a. M., Klostermann, 1966, S. 188–232.de
dc.relation.referencesHenrich (1976): Henrich, D. Identität und Objektivität. Eine Untersuchung über Kants transzen-dentale Deduktion. Heidelberg: Winter, Sitzungsberichte der Heidelberger Akademie der Wissenschaften: Philosophisch-historische Klasse, Jahrg. 1976, Abh. 1, 112 S.de
dc.relation.referencesHorstmann (1993): Horstmann, R.-P. «Kants Paralogismen». In: Kant-Studien 84, Heft 3/4, S. 408–425.de
dc.relation.referencesHossenfelder (1978): Hossenfelder, M. Kants Konstitutionstheorie und die transzendentale Deduktion. Berlin; New York: De Gruyter, Quellen und Studien zur Philosophie, Bd. 107, 1978, 182 S.de
dc.relation.referencesKant (1911a)= KrV, A: Kant I. Kritik der reinen Vernunft. In: Kant's gesammelte Schriften. Bd. IV: Kritik der reinen Vernunft (Nachd. d. 1. Aufl. 1781). Hrsg. v. d. Preußische Akademie der Wissenschaften. Berlin: Reimer, 1911, (viii) 655 S.de
dc.relation.referencesKant (1911b)= KrV, B: Kant I. Kritik der reinen Vernunft. In: Kant's gesammelte Schriften. Bd. IIІ: Kritik der reinen Vernunft (Nachd. d. 2. Aufl. 1787). Hrsg. v. d. Preußische Akademie der Wissenschaften. Berlin: Reimer, 1911, 594 S.de
dc.relation.referencesStolzenberg (1994): Stolzenberg, J. «Fichtes Satz “Ich bin”. Argumentanalytische Überlegungen zu Paragraph 1 der “Grundlage der gesamten Wissenschaftslehre von 1794/95”». In: Fichte-Studien, 1994, 6, S. 1–34.de
dc.relation.referencesTugendhat (1979): Tugendhat, E. Selbstbewusstsein und Selbstbestimmung. Frankfurt a. M.: Suhrkamp, 1979, 364 S.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent31.02.025


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію